Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سفر نخست وزير عراق به ايران مورد توجه رسانه هاي عربي قرار گرفت؛ سفري که مهمترين اهداف آن هماهنگي ميان دو کشور در رويارويي با طرح هاي شوم دشمنان و افزايش همکاري هاي سياسي و امنيتي تعبير شده است.

به گزارش گروه پژوهش و تحليل خبري ايرنا، «حيدر العبادي» نخست وزير عراق در راس هياتي بلند پايه چهارشنبه گذشته با استقبال «محمد شريعتمداري» وزيرصنعت، معدن و تجارت وارد تهران شد و صبح روز پنجشنبه چهارم آبان ماه مورد استقبال رسمي «اسحاق جهانگيري» معاون اول رييس جمهوري ايران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


العبادي پس از نشست دوجانبه با معاون اول رييس جمهوري با حضرت «آيت الله خامنه اي» رهبر معظم انقلاب ديدار کرد و در ادامه با دکتر «حسن روحاني» رئيس جمهوري و «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار کرد.
رسانه هاي عربي به تحليل اهداف ها و نتايج سفر حيدر العبادي به ايران پرداختند. در ادامه، به مهم ترين محورهاي تحليلي در برخي رسانه هاي عربي نگاهي خواهيم داشت.
** توصيه هاي دلسوزانه رهبر انقلاب به مسوولان عراق
روزنامه «الحيات» چاپ لندن، صفحه هاي عربي شبکه خبري «روسيا اليوم» و «يورونيوز» با تمرکز بر ديدار حيدر العبادي با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب توصيه هاي رهبر انقلاب به مردم و مسوولان عراق را به طور ويژه در کانون توجه قرار داد.
به نوشته تارنماي شبکه خبري روسيا اليوم، حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار با حيدرالعبادي نخست وزير عراق حمايت ايران از دولت عراق در دفاع از وحدت و حاکميت اين کشور را مورد تاکيد قرار دادند.
«عمر هواش» خبرنگار اين رسانه به نقل از حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب نوشت: وحدت طيف هاي مختلف مردم عراق و حمايت دولت عراق از نيروهاي داوطلب مردمي و جوانان مومن و شجاع عراق راز پيروزي هاي اخير عليه تروريست ها و حاميان آن است. همچنين رهبر انقلاب، عراق را کشور مهم و تاثير گذاري در جهان به شمار آورد و بر حمايت ايران از دولت عراق در توسعه روابط با کشورهاي همسايه و منطقه تاکيد کرد.
از سوي ديگر حضرت آيت الله خامنه اي نسبت به نيرنگ آمريکايي ها هشدار داد و گفت آمريکايي ها داعش را به وجود آوردند اما توسط دولت و مردم عراق شکست خوردند و اکنون آنان تظاهر مي کنند که با تروريسم مبارزه مي کنند. اما بي شک آنان هرگاه فرصتي داشته باشند از اين فرصت براي وارد کردن ضربه به عراق استفاده خواهند کرد.
به نوشته تارنماي يورونيوز، حضرت آيت الله خامنه اي به حيدرالعبادي توصيه کرد در نبرد عليه داعش به آمريکا تکيه نکند. او همگرايي را برجسته ترين عامل پيروزي مردم عراق در برابر تروريست ها و پشتيبانان آن به شمار آورد و اعتماد به آمريکا را براي آينده عراق زيانبار به شمار آوردند. حيدر العبادي هم در ديدار با حضرت آيت الله خامنه اي گفت براي تقويت وحدت مردم عراق تلاش مي کنيم و نمي پذيريم که کشور ما با خطر تجزيه روبرو شود.
به نوشته روزنامه الحيات، حضرت آيت الله خامنه اي از اقداماتي که بغداد در دفاع از حاکميت و وحدت عراق در پيش گرفته است حمايت کرد. همچنين ايشان به حيدرالعبادي توصيه کردند که در نبرد عليه داعش به آمريکا اعتماد نکند. رهبر انقلاب اسلامي همگرايي را بزرگترين عامل پيروزي مردم عراق در برابر تروريست ها و پشتيبانان آن به شمار آورد و اعتماد به آمريکا را براي آينده عراق زيان بار به شمار آورد.
**سفري با هدف مقابله با چالش جدايي طلبي اقليم کردستان
روزنامه هاي «البناء» لبنان، «الحيات» چاپ لندن و تارنماهاي «ارم نيوز» امارات، «الفجر» مصر و خبرگزاري رسمي کويت «کونا» و خبرگزاري عراقي «براثا» سفر حيدر العبادي به ايران و ديدار او با مقام هاي جمهوري اسلامي را تلاشي براي رويارويي با طرح هاي دشمنان و نشان دهنده هماهنگي دو کشور در اين زمينه به شمار آوردند.
به نوشته روزنامه البناء، آمريکا، رژيم صهيونيستي و عربستان در طرح خود براي استقلال کردستان عراق ضربه کمرشکني دريافته کرده اند. به طوري که «هربرت ماکماستر» مشاور امنيت ملي آمريکا از تحرک پرشتاب ايران در اين زمينه احساس سردرگمي و نااميدي کرده است. ايران با جذب کردها به سوي خود اين طرح دشمنان را ناکام گذاشت و گروه داوطلب مردمي هم به سرعت براي ناکام گذاشتن اين طرح به کرکوک روانه شد. با اين پيروزي که آمريکا آن را در فهرست شکست هاي خود قرار داده است حيدر العبادي با سفر به ترکيه و ايران براي ارزيابي طرح هاي آينده براي پايان دادن به همه آثار اين طرح تلاش کرد.
تارنماي ارم نيوز سفر حيدر العبادي به ايران در چارچوب سفرهاي منطقه اي وي را تلاشي براي جلب کمک ها براي آبادسازي عراق و هماهنگي تلاش ها براي رويارويي با همه پرسي استقلال اقليم کردستان عراق به شمار آورد و نوشت نخست وزير عراق با سفر به ترکيه و ايران براي رويارويي با نتيجه همه پرسي استقلال کردستان که ماه گذشته برگزار شد، تلاش مي کند. بغداد، آنکارا و تهران اين همه پرسي را تهديدي براي امنيت ملي خود به شمار مي آوردند.
به نوشته خبرگزاري رسمي کويت، مسوولان عراق دستور کار سفر حيدر العبادي به ايران را بررسي روابط دوجانبه و پيامدهاي همه پرسي کردستان عراق اعلام کرده اند. اين همه پرسي خشم تهران، آنکارا و بغداد را به دنبال داشته و سبب تقويت هماهنگي آنها عليه اربيل شد.
مقام هاي ايران برگزاري همه پرسي براي استقلال کردستان را بخشي از طرح هاي رژيم صهيونيستي به شمار آورده اند.
(آيت الله )«محمد محمدي(گلپايگاني ) » مدير دفتر مقام معظم رهبري در اين زمينه گفته است آمريکا و اسرائيل براي تاسيس اسرائيل دوم در اقليم کردستان عراق برنامه ريزي مي کردند.
خبرگزاري براثا در بخشي از گزارش خود درباره ديدار حيدرالعبادي با روحاني نوشت: روحاني در اين ديدار حمايت ايران از وحدت سرزميني عراق و پشتيباني از دولت و مردم اين کشور را اعلام کرد. روحاني آمادگي ايران براي همکاري در بازسازي عراق را اعلام و همکاري ايران و عراق را به سود مردم منطقه به شمار آورد.
به نوشته تارنماي الفجر، عبادي در ايران تقويت روابط ايران و عراق را نه تنها براي دو کشور بلکه براي سراسر منطقه، امنيت و ثبات و شکوفايي آن مهم دانست و خواستار همکاري و تبادل منافع مشترک براي خدمت به مردم و پايان دادن به دخالت هايي شد که سبب ويراني شده است.
روزنامه الحيات به نقل از رسانه هاي رسمي ايران نوشت: سفر حيدرالعبادي به ايران زمينه تقويت روابط دوجانبه ميان ايران و عراق را فراهم مي کند و عراق پس از رهايي از گروه هاي تروريستي تندرو، دورنماي برقراري روابط با کشورهاي منطقه را بررسي مي کند.
پژوهشم **9278**1601**خبرنگار: اصغر يوسفي ** انتشار: شهناز حسني
ايرنا پژوهش، کانالي براي انعکاس تازه ترين تحليل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشي ايران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearchهمراه شويد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز اظهار داشت: عفاف و حجاب از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش با تأکید بر التزام به حجاب و عفاف، از مردم خواست تلاش دشمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و کشور را یکبار دیگر ناکام گذاشته و با مسئولان نظم و امنیت همکاری کنند.

حجت الاسلام بی نیاز بیان داشت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.
 
امام جمعه کیش تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.
 
وی افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.
 
وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم