Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا با ابراز تاسف از ناتوانی بغداد و اربیل برای دستیابی به راه حلی کاملا مسالمت آمیز،حیدر العبادی نخست وزیر عراق را به پذیرش پیشنهاد اقلیم کردستان برای مذاکره بر اساس قانون اساسی عراق، ترغیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای ایران، خبرگزاری رویترز از ژنو نوشت، تیلرسون که چند روز پیش با عبادی در بغداد مذاکره کرده بود، افزود: ایالات متحده همچنان بسیار نگران درگیری میان نیروهای امنیتی عراق و شبه نظامیان پیشمرگه اقلیم کردستان بر سر همه پرسی استقلال این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه آمریکا با وجود پذیرش وجود مرزهای طولانی میان ایران و عراق و منافع مشروع اقتصادی دوجانبه گفت: ما به عراقی ها می گوییم که شما باید ظرفیت برای تکیه به خود را ایجاد کنید.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد از دولت عراق و اقلیم کردستان خواست که هرچه سریعتر جدول زمانی برای مذاکرات به منظور پایان دادن به بحران ناشی از برگزاری همه پرسی ماه گذشته (سپتامبر) در باره استقلال این منطقه تعیین کنند.

این درخواست بالاترین نهاد سازمان ملل متحد پس از آن مطرح شد که بغداد، پیشنهاد اقلیم کردستان را برای تعلیق اجرای نتیجه این همه پرسی و برگزاری مذاکره رد کرد.

به گفته فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد که ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، اعضای این شورا یادآور شدند که دولت های فدرال و منطقه ای (اقلیم کردستان) باید برای تعامل و مشارکت در گفت وگو ابراز تمایل و آمادگی کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق، با رد پیشنهاد مقام های بلندپایه اقلیم کردستان برای تعلیق اجرای نتیجه این همه پرسی، خواستار باطل اعلام شدن همه پرسی 24 سپتامبر (2 مهر ماه) برای استقلال این منطقه از عراق شده است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ژاوی از ستاره بارسا: به بایرن نرو!

به گزارش "ورزش سه"، مدیران بایرن مونیخ از چند ماه قبل شرایط آرائوخو را به دقت زیر نظر داشتند و امیدوار بودند که بتوانند این بازیکن را به خدمت بگیرند و حتی گفته شده بود که پیشنهادی را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به بارسلونا ارائه کردند که از سوی مدیران این باشگاه رد شد.

با این حال، رسانه‌های آلمانی و اسپانیایی در چند روز اخیر خبر داده بودند که بایرن مونیخ در حال آماده کردن پیشنهادی هنگفت و جذاب برای به خدمت گرفتن این بازیکن است و شاید رد کردن این پیشنهاد برای مدیران بارسا سخت باشد.

در عین حال، به نظر می‌رسد که این ستاره اهل اروگوئه هم چندان از این پیشنهاد ناراضی نیست و برای پوشیدن پیراهن بایرن وسوسه شده، هرچند همیشه تاکید کرده که اولویتش بارسا است. همین باعث شده که ژاوی برای حفظ این بازیکن ارزشمند تیمش دست به کار شود.

روزنامه موندو دپورتیوو خبر داده است که سرمربی بارسلونا که حالا مشخص شده قصد دارد در فصل آینده هم به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد از آرائو خواسته که پیشنهاد بایرن را رد کند و در این تیم بماند. ژاوی به این بازیکن گفته که برای فصل آینده روی او حساب می‌کند و قرار است نقش مهمی را در بارسا ایفا کند.

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • درخواست ژاوی از ستاره بارسا: به بایرن نرو!
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس