Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@23:45:23 GMT

رابطه اسرائیل با ترور جان کندی چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۹۴۰۲

رابطه اسرائیل با ترور جان کندی چیست؟

پایگاه خبری اماراتی ایلاف امروز جمعه با اشاره به انتشار اسناد محرمانه سفر 'جک روبی 'قاتل ' اسوالد' متهم اصلی ترور 'جان اف کندی' رئیس جمهوری پیشین آمریکا به سرزمین اشغالی از دست داشتن تل آویو در ترور 'کندی' خبر داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، برخی منابع خبری از ارتباط ضارب قاتل جان اف کندی رئیس جمهوری آمریکا در ۱۹۶۳ میلادی با مقامات صهیونیست خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پایگاه خبری ایلاف اعلام کرد: اسناد منتشره اخیر سند مسافرت جک روبی قاتل اسوالد (مظنون به ترور کندی) به اسراییل در سال ۱۹۶۲ شک برانگیز است. اسراییل مخالف مذاکرات کندی و جمال عبدالناصر (مصر) بود.
جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا جمعه ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در ساعت ۱۲: ۳۰ ظهر به وقت تگزاس در شهر دالاس در ایالت تگزاس ترور شد. این اتفاق زمانی رخ داد که جان اف کندی به همراه همسرش، ژاکلین و جان کانلی، فرماندار ایالت تگزاس و همسر وی، نلی کانلی سوار بر خودروی رو باز ریاست جمهوری و در حال عبور از محله دیلی پالازا بودند.
در این لحظه صدای حداقل دو گلوله شلیک شد که در مقابل صد‌ها تن از مشایعت کنندگان، یکی صورت رییس جمهوری را هدف قرار داد و دیگری بر قلب فرماندار تگزاس نشست. ماموران امنیتی خودروی رییس جمهوری را به سرعت به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل کردند آن هم در حالی که ژاکلین کندی وحشت زده در تلاش بود از روی خودروی در حال حرکت حود را نجات دهد.
هنگامی که خودروی ریاست جمهوری به بیمارستان رسید، جان اف کندی در اثر برخورد مستقیم گلوله به سرش درگذشته بود. وی بعد از آبراهام لینکلن، جیمز گارفیلد و ویلیام مک کنلی، چهارمین رییس جمهوری و در عین حال مشهورترین آنان بود که در هنگام زمامداری ترور شد. با مرگ جان اف کندی، معاون وی لیندون جانسون به ریاست جمهوری رسید، آن هم در هواپیمایی که جسد رییس جمهوری قبلی را به واشنگتن منتقل می‌کرد و در کنار ژاکلین کندی با لباس‌های خونین ایستاده بود.
ساعت ۱۹ بعدازظهر همان روز، ۲۲ نوامبر، ماموران پلیس، لی هاروی اسوالد را دستگیر و اتهام وی را قتل یک مامور پلیس دالاسی اعلام کردند. اما در ساعت ۲۳: ۳۰ همان شب اتهام قتل رئیس جمهوری متوجه اسوالد شد. این اتهام قویا از سوی مظنون رد شد و وی خود را قربانی توطئه‌ای از پیش طراحی شده معرفی کرد. اسوالد اعلام کرد که او به کسی تیراندازی نکرده و مدعی شد که از او به عنوان طعمه استفاده می‌کنند.
اسوالد همچنین، مدعی شد که عکسی که او را با سلاح قتاله نشان می‌داد جعلی است و صورت او را به بدن فرد دیگری چسبانده‌اند. اسوالد دو روز بعد در ایستگاه پلیس دالاس در حالی که در حلقه به هم فشرده ماموران پلیس و خبرنگاران قرار داشت، توسط فردی به نام جک روبی به قتل رسید تا راز قتل جان اف کندی پنهان بماند. به دلیل مرگ اسوالد، بیگناهی یا مجرمیت وی هرگز در دادگاهی اثبات نشد و بعضی منتقدان مدعی شدند که این شخص هیچ نقشی در ترور رییس جمهوری وقت ایالات متحده نداشته است.
لحظه قتل اسوالد توسط جک روبی
پنج روز پس از مرگ اسوالد، لیندون جانسون در مقام ریاست جمهوری، ' کمیسیون وارن' را تشکیل داد تا پروندهٔ ترور جان اف کندی را بررسی شود. این کمیسیون نتیجه گرفت که اسوالد به تنهایی در قتل کندی دست داشته است. تحقیقاتی که بعد‌ها در دههٔ ۱۹۷۰ توسط ' کمیتهٔ انتخابی مجلس نمایندگان برای ترور‌ها ' انجام گرفت بر قاتل بودن اسوالد تایید کرد، اما این کمیته همچنین ادعا کرد که اسوالد احتمالاً بخشی از یک دسیسه برای قتل رئیس جمهوری بوده است. با این حال این کمیته مدرکی دال بر شرکت فرد دیگری در این دسیسه ارائه نکرد.
در سال‌های بعد، فرضیات متعددی در مورد نحوه ترور و عوامل دخیل در آن مطرح شد. این فرضیات بر اساس تعداد گلوله‌های شلیک شده و جهت شلیک گلوله‌ها متفاوت بوده است. در این میان اتحاد شوروی، کوبا، مافیا، سازمان سیا، تشکیلات سیاسی، ارتش و مجتمع‌های صنعتی - نظامی در مظان اتهام قرار گرفتند.
در سال ۱۹۹۲ فیلم سینمایی ' جی اف کی ' بار دیگر توجهات را به ترور جان اف کندی جلب کرد. در همان سال کنگره ' قانون جی اف کی ' (قانون جمع آوری اسناد ترور رییس جمهوری جان اف کندی مصوب سال ۱۹۹۲ ' را تصویب کرد. هدف از این قانون جمع آوری کلیه اسناد مربوط به این ترور در آرشیو ملی ایالات متحده عنوان شد. دفتر مستقلی که در آشیو ملی برای اجرای این قانون تاسیس شد از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸، ۶۰ هزار سند در ۴ میلیون صفحه را گردآوری کرد. بخشی از این اسناد بر اساس 'قانون جی اف کی ' محرمانه اعلام شدند. این قانون اجازه داد در اکتبر سال ۲۰۱۷ حدود ۵ هزار صفحه محرمانه اعلام شده با دستور رییس جمهوری افشا شود مشروط بر این که افشای این اطلاعات به اسرار نظامی و امنیتی ایالات متحده لطمه وارد نکند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ۵۴ سال پس از ترور جان اف کندی، روز پنجشنبه دستور انتشار برخی اسناد محرمانه مربوط به ترور جان اف کندی رئیس جمهور اسبق این کشور در سال ۱۹۶۳ را صادر کرد، اما برخی از این اسناد پس از درخواست‌های پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای بررسی‌های بیشتر همچنان محرمانه حفظ خواهد شد.
یک مفسر سیاسی امریکایی می‌گوید که اسرائیل در پشت ترور جان اف کندی، رئیس جمهوری سابق امریکا بود، چرا که وی مخالف طرح‌های اسرائیل برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای در خاورمیانه بود.
دکتر کوین برت معتقد است «هر کسی با هر حس مشترکی می‌داند که دستیابی اسرائیل به تسلیحات هسته‌ای یک فاجعه بزرگ برای همه جهانیان بود.»
برت در ادامه افزود: «اسرائیلی‌ها، افراط گرایان متعصبی هستند که آن‌ها هر کجا که می‌خواستند، می‌توانند بروند و باید بسیار سخت، سرکش و تهاجمی رفتار کنند و آن‌ها باید جهانیان را فریب داده و به آزار و اذیت آن‌ها بپردازند. به طوری که آن‌ها دارای پیشینه وحشتناکی از فریب گسترده، دروغ و خشونت شدید هستند. آن‌ها روانی هستند و احتمالش بسیار زیاد است که از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کنند.»
وی در ادامه خاطرنشان کرد: «رئیس جمهوری کندی، همانند رئیس جمهور آیزنهاور و همه امریکایی‌هایی که عقل داشتند، قطعا نمی‌خواستند که اسرائیل تسلیحات هسته‌ای داشته باشد. کندی تلاش کرد که برنامه هسته‌ای اسرائیل را تعطیل کند. دیوید بن گوریون، نخست وزیر سابق اسرائیل در اعتراض، استعفا داد و کمتر از شش ماه بعد کندی مرد و اسرائیل در مسیر خود برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای قرار گرفت.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: ضمن عذر خواهی از شهروندان و مسافران به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به اختلال پیش آمده در خط ۵، سرویس دهی در این مسیر به کندی انجام می‌شود.

به منظور رفاه حال شهروندان با شرکت واحد اتوبوسرانی برای جابه‌جایی شهروندان هماهنگی‌های لازم انجام شده است. از شکیبایی و همراهی مسافران سپاسگزاریم.

کد خبر 6091893

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترور برای بقا
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم