Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - فرماندار فریدن از تصویب طرح تامین آب شرب این شهرستان از منابع پایدار در وزارت نیرو خبر داد.

کمال رضایت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح روز سه شنبه هفته جاری توسط وزارت نیرو بصورت قطعی تایید شد و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
فرماندار فریدن با اشاره به مطالبه مردم فریدن مبنی بر تامین آب شرب این شهرستان از منابع پایدار اظهارکرد: از مردم فهیم، ولایتمدار و نجیب شهرستان فریدن تقاضا می کنیم در جریان اجرای عملیات این طرح، نهایت همکاری را با دست اندرکاران اجرای طرح داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بااشاره به فرآیند اقدام های انجام شده برای اجرای این طرح گفت: پیش از این، مقدمات اجرای این طرح در شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت انجام و به تصویب رسیده بود.
رضایت ادامه داد: برای برطرف شدن مشکلات آب شرب شهرستان های همجوار نیز درخواست هایی ارائه شد و به همین دلیل اجرای طرح تامین آب شرب شهرستان فریدن به تعویق افتاد.
وی توضیح داد: طرحی که در 16 خرداد 95 تصویب شده بود و مراحل نهایی خود را طی می کرد در 13 شهریور همان سال با اضافه شدن 2 شهرستان چادگان و فریدونشهر وارد مرحله جدید شد و نیاز به اصلاح و تغییر داشت.
فرماندار فریدن ادامه داد: پس از این مرحله کار با جدیت دنبال شد و ظرف حدود سه ماه در آذرماه سال 95 طرح جدید با در نظرگرفتن شهرستان های چادگان و فریدونشهر برای تایید به وزارت نیرو ارسال شد.
وی افزود: این طرح حدود یک ماه بعد در 27 دی سال 95 در دفتر مطالعات و بررسی های فنی آب و فاضلاب کشور تایید و برای انجام مقدمات اولیه به مسئولان استان اصفهان ابلاغ شد.
فرماندار فریدن بااشاره به برگزاری جلسه ای با حضور استاندار در 17 فروردین امسال گفت: در این جلسه استاندار اصفهان دستگاههای ذیربط را مکلف به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه نمود و مقرر شد اختصاص اعتبارات ملی برای اجرای این طرح پیگیری شود.
وی ادامه داد: در هر حال مقرر شد برای تسریع در اجرای طرح، بخشی از بودجه مورد نیاز برای اجرای آن از اعتبارات ملی و بخشی نیز از طریق اعتبارات مختص شهرستان تامین شود.
رضایت با بیان اینکه برای اجرایی شدن این طرح در سالجاری، اولویت اختصاص بودجه را به ادارات مرتبط با این طرح داده ایم، افزود: با توجه به مشکلات اعتباری و کمبودهای مالی این شهرستان مقرر شده است که از اعتبارات تنش آبی (اعتبارات ویژه برای شهرهایی که تنش آبی دارند) برای کمک به شهرستان فریدن استفاده شود.
وی افزود: با پیگیری ها و مساعدت استاندار 20 میلیارد ریال در چند روز اخیر جهت احداث و تکمیل مخازن داران - دامنه و بخش های نیمه کاره اختصاص داده شد.
فرماندار فریدن با بیان اینکه این طرح شامل 2 مرحله طراحی و عملیاتی است، افزود: در اجرای این طرح شرکت آب و فاضلاب روستایی، آب و فاضلاب شهری و آب منطقه ای استان اصفهان مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه با اجرای کامل این طرح 2 شهر و 28 روستای فریدن تحت پوشش آب رسانی پایدار قرار می گیرند، افزود: مذاکره و هماهنگی های لازم با شرکت مشاور برای طراحی پروژه انتقال آب انجام شده است.
وی تاکید کرد: طرح تامین آب شرب شهرستان فریدن برای افق سال های 1410 و 1425 به ترتیب معادل 9.2 و 10.3 میلیون متر مکعب در قالب سهم آب شرب استان از محل منابع آب داخلی و آب انتقالی به حوضه آبریز زاینده رود منظور شده است.
فرماندار فریدن با اشاره به اینکه میزان املاح آب این شهرستان همواره رصد می شود، تاکید کرد: هم اکنون آب شرب مصرفی مردم فریدن در مخازن تصفیه می شود و از کیفیت مناسبی برخوردار است.
وی افزود: مردم برای کسب اطمینان بیشتر می توانند آب موجود در شبکه آبرسانی (لوله کشی ) فریدن را همراه با نمونه آب اصفهان در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار دهند تا مطمئن شوند که نیترات آب در سبکه آبرسانی فریدن، مجاز و حتی در برخی شرایط، کیفیت آن از کیفیت آب اصفهان بهتر است.
وی همچنین از آغاز عملیات ساخت مخازن آب شهرهای داران و دامنه در ماه جاری خبر داد و گفت: بهره برداری از چاه آهکی شهر دامنه - داران نیز که از چهار سال گذشته دچار وقفه شده بود، آغاز و بزودی در شبکه آب رسانی تزریق خواهد شد.
رضایت همچنین از از احداث و تکمیل مجمتع های آب رسانی در روستاها خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح تامین آب شرب از منابع پایدار برای هر چند روستا یک مجتمع احداث خواهد شد تا علاوه بر افزایش کمی آب، کیفیت آن نیز افزایش یابد و در این راستا شرکت آبفار استان از ابتدای امسال اقدام های مطلوبی را انجام داده اند.
به گزارش ایرنا؛ طرح تامین آب شرب فریدن از منابع پایدار به دلیل دیدگاه های کارشناسی و برخی مشکلات از 2 سال گذشته به تاخیر افتاده بود.
در این طرح نیاز آب شرب شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت تا افق 1425 به میزان 9.2 میلیون متر مکعب در قالب تامین آب شرب از منابع مختلف از جمله حوضه آبریز زاینده رود مورد تایید قرار گرفته است.
در حال حاضر 70 روستای شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با مشکلات کمبود آب روبرو است و آب شرب 30 روستا با تانکر تامین می ‌شود.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
9861 / 2093 **خبرنگار: فاطمه زمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه

حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، گفت : باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و مصرف بی رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و کشت‌های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد