Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@00:03:08 GMT

کشورهایی که واردکننده زباله هستند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۵۵۴۸

کشورهایی که واردکننده زباله هستند

مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش اظهار داشت: روند ناسالم جمع آوری و بازیافت زباله در تهران نیاز به یک بازنگری اساسی دارد و مجریان این حوزه باید نگرش و پردازش خود را نسبت به آنچه در گذشته وجود داشته است، تغییر بدهند.

وی با بیان اینکه در حوزه جمع آوری زباله و مبحث پسماند، روند ناسالمی از گذشته در کشور وجود داشته است،افزود:در شهر تهران نواقص بسیاری درمدیریت پسماند مشاهده می شود و باید بررسی شود که در پشت پرده جمع آوری زباله و بازیافت پسماند و سوء استفاده از کودکان زباله گرد، چه کسانی  قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مسأله ساماندهی مدیریت پسماند و ایجاد تحول در این حوزه مستلزم استفاده از روش های به روز و نوینی است که هم اکنون در سراسر جهان مورد استفاده بسیاری از کشورها قرار می گیرد.

فراهانی یادآور شد:  می‌توان درآمد قابل توجهی را برای کشور با استفاده از روش‌های جدید در تفکیک پسماندهای شهری از این راه کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: سیستم مدیریت پسماند شامل جمع آوری، بازیافت و در نهایت تبدیل آن به ارزش افزوده است که ما نیز باید مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف درآمدزایی و انتقال ایمن زباله و پسماند به سمت رویکرد مدرن در حوزه پسماندهای شهری حرکت کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صرف هزینه 2 هزار میلیارد تومان برای بازیافت زباله توسط شهرداری تهران ادامه داد: اغلب کشورها از طریق بازیافت زباله  و تفکیک پسماند درآمد کسب می‌کنند.

واردات زباله در کشورهای توسعه یافته

وی با اشاره به کشورهایی مانند سوئد، سوئیس و اسکاندیناوی به عنوان وارد کنندگان زباله خاطر نشان کرد: امروز در جهان از زباله به عنوانطلای کثیف یاد می شود و این طلای کثیف، سود سرشاری را برای کشورهای یاد شده در بر دارد، تا جایی که برخی از کشورها برای افزایش سود خود، به واردات زباله اقدام می‌کنند.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تبدیل پسماند شهری به انرژی و کمپوست، پس از تفکیک و انتقال زباله در مراحل اولیه چرخه حیاتی است که بسیاری از کشورها دنبال می کنند و این امر در کشور ما به شدت به بازنگری و تحول نیاز دارد.

فراهانی اضافه کرد: طرحی با موضوع ساماندهی مدیریت پسماند و تعیین تکلیف وضعیت کودکان زباله گرد، به زودی در شورای شهر مطرح و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عبدالمطلب رهنما گفت: در کارگروه مدیریت پسماند شهر‌های صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر که با حضور شهرداران این شهر و سرمایه گذاران در حوزه پسماند در شهرداری اردکان تشکیل شد و درباره مشکلات امحا و دفن زباله و آخرین وضعیت پسماند در سطح شهر‌های مذکور بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد با توجه به اینکه شهرداری اردکان طرح مطالعه جامع پسماند را دارد سایر شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه این طرح اقدام کنند.

شهردار اردکان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه‌ای در یکی از شهرداری‌ها تشکیل و جلسات هر دو هفته یک بار به میزبانی یکی از شهرداری‌ها تشکیل شود.

رهنما ادامه داد: همچنین قرار شد سرمایه گذار نیز با توجه به توان لازم و بهره گیری از علوم روز، امحای زباله در مناطق فوق الذکر انجام و بسته پیشنهادی پس از دو ماه برای سیر مراحل قانونی و گرفتن مجوز لازم تهیه تا سایت دفن زباله مدرن و به روز توسط سرمایه گذار با همکاری شهرداری صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر راه اندازی شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: توسعه و افزایش دفن بهداشتی پسماند کمک بسیاری در خصوص حفاظت از محیط زیست، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها و همچنین ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه خواهد داشت.

در شهر اردکان روزانه بیش از ۱۳ تن زباله تولید می‌شود و با توجه به اینکه شهر اردکان یک شهر توریستی و تفریحی است در روز‌های پنج شنبه و جمعه و روز‌های تعطیل تولید زباله به ۲۱ تا ۲۳ تن هم می‌رسد.

در حال حاضر به علت نبود سایت مناسب دفن زباله در شهرستان سپیدان شهرداری اردکان با پرداخت هزینه به شهرداری شیراز روزانه زباله‌های شهر اردکان را با ماشین‌های جمع آوری زباله بارگیری و در مرکز دفن زباله برم شور که متعلق به شهرداری شیراز است تخلیه و امحا می‌کند.

دیگر خبرها

  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند