Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيسان يکي از پيشگامان ساخت خودروهاي الکتريکي است که از سال 2010 با معرفي مدل ليف وارد اين عرصه شده و از آن تاريخ تاکنون توانسته بيش از 250 هزار دستگاه از اين هاچبک برقي را به مشتريان خود در سرتاسر جهان تحويل دهد.
حدود دو ماه پيش، نيسان از نسل دوم ليف رونمايي کرد. اين نسل از ليف مشخصات فني چندان قابل توجهي نداشته و نتوانست در بدو ورود نظر مثبت کارشناسان و علاقه مندان را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شايد به همين خاطر است که اندکي بعد نيسان اعلام کرد نسخه نيسموي ليف را توسعه خواهد داد.

همزمان با توسعه نسل دوم ليف همواره شايعاتي مبني بر توليد يک کراس اوور الکتريکي توسط نيسان به گوش مي رسيد که اين موضوع بعدا توسط ژاپني ها تاييد شد.
حال با معرفي يک کراس اوور کانسپت برقي در نمايشگاه خودروي توکيو، اين کمپاني به استقبال نخستين شاسي بلند الکتريکي خود رفته است.

اين خودرو IMx نامگذاري شده و همانند اکثر کانسپت هاي ژاپني از طراحي پيچيده و خاصي برخوردار است. برخلاف کراس اوورهاي موجود در خيابان، سقف IMx ارتفاع کمي داشته و با شيبي ملايم به سمت عقب امتداد يافته است، به همين جهت شيشه هاي جانبي بسيار کوچک بوده و پويايي خاصي در اين نما ديده مي شود.
در کل IMx طراحي جسورانه و هيجان انگيزي داشته و گويي براي تهاجم آماده شده است؛ البته نيسان سبک طراحي کلي اين خودرو را تداعي کننده حس امنيت مي داند.

آنطور که نيسان در اطلاعيه رسمي اعلام کرده، IMx پيش نمايشي از پروژه "رانندگي هوشمند نيسان (Nissan Intelligent Mobility)" در آينده محسوب مي شود.
طبق اين پروژه محصولات آتي نيسان با پيشرانه الکتريکي، فناوري خودران و قابليت هاي ارتباطي پيشرفته توليد خواهند شد.

نيروبخش کانسپت جديد نيسان دو موتور الکتريکي هستند که هر چهار چرخ را به حرکت درآورده و در مجموع 435 اسب بخار قدرت و 700 نيوتن متر گشتاور توليد مي کنند.
اگر چه درباره ظرفيت باتري اين خودرو حرفي به ميان نيامده، اما گفته مي شود IMx تا 600 کيلومتر نياز به شارژ مجدد ندارد.

به دليل بهره گيري از فناوري خودران، در کابين کراس اوور مفهومي نيسان خبري از دکمه ها و نشان دهنده هاي متداول نبوده و در عوض از يک نمايشگر OLED پانوراميک براي نمايش اطلاعات مختلف استفاده شده است.

جالب اينکه همانند فيلم هاي تخيلي، فرمان اين خودرو در حالت خودران با داشبورد يکپارچه مي شود تا فضاي کابين براي سرنشينان افزايش پيدا کند.
ضمن اينکه صندلي ها نيز قابليت چرخش دارند تا سرنشينان بتوانند رو در رو با هم صحبت کنند.


به لطف قابليت يکپارچگي هوشمند نيسان (Nissan Intelligent Integration)، کانسپت IMx مي تواند در خدمت زير ساخت هاي شهري نيز باشد.
براي مثال پس از رساندن مالک به فرودگاه، اين کانسپت خود را در نقطه اي پارک نموده و با اتصال به شبکه برق قادر است انرژي موجود در باتري را به اين شبکه منتقل کند.

پس از بازگشت مالک از مسافرت، IMx وي را پيدا کرده و به خانه خواهد برد. تمامي اين فرايندها با تکيه بر ظرفيت بالاي باتري و تکنولوژي هاي ارتباطي هوشمند عملي مي شوند.

از آنجايي که محصولات نيسان همواره به کاربرد بالا و راحتي زياد در استفاده هاي روزمره معروف بوده اند، به نظر نمي رسد که IMx`s از لحاظ طراحي بدنه اشتراکات زيادي با کراس اوور برقي آتي اين کمپاني داشته باشد.
با اين حال انتظار مي رود مدل توليدي، به پيشرانه اي مشابه با نمونه به کار رفته در اين کراس اوور کانسپت مجهز شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی

تین نیوز

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی های برقی اظهار کرد: تاکسی های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش سایت شهر، زاکانی ادامه داد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند