Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: متاسفانه امروز در شرایطی قرار داریم که در بعضی از نقاط جهان در حق مسلمانان ظلم می شود.

وی با اشاره به وضعیت مسلمانان مظلوم در میانمار و سکوت جامعه جهانی در خصوص این جنایت، افزود: همه کشورهای اسلامی نباید در مقابل این ظلم و جنایت سکوت کنند و باید در مقابل این اقدامات ضد بشری ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به راه های مختلف کمک به مسلمانان مظلوم در کشور میانمار، عنوان کرد: مردم کشورمان به ویژه کردستانی ها می توانند کمک های نقدی خود را به حساب ۱۱۱۴ بانک ملی واریز کرده و در این کار خداپسندانه سهیم باشند.

وی ظلم های چند ماه اخیر در حق مسلمانان میانمار را بسیار دردناک دانست و گفت: همگی وظیفه داریم از بعد مادی و معنوی این مردمان ستمدیده را یاری دهیم زیرا مورد تعدی ارتش و دولت نژاد پرست و ظالم میانمار قرار گرفته اند.

ماموستا حسینی کمک به مردم آواره میانمار در مرز بنگلادش را بسیار ارزشمند خواند و اظهار کرد: از خداوند می خواهیم کسانی را که دشمن اسلام و مسلمانان هستند، نابود کرده و شر آنان را از سر مسلمانان و انسان های مظلوم بردارد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع انصاف و لزوم توجه به این آموزه دینی در جامعه پرداخت و یادآور شد: پیامبر نور و رحمت(ص) همواره مسلمانان و انسان های مومن را به رعایت انصاف نسبت به خود سفارش فرموده است.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه خداوند هیچگاه نسبت به بندگانش سخت گیر نبوده است، افزود: ما نیز باید نسبت به خود در مسائل مادی و معنوی سهل گیر بوده و از سخت گیری غیرضروری بپرهیزیم.

ماموستا حسینی در ادامه انصاف در حق دیگران را نیز از سفارشات پیامبر اسلام (ص) ذکر کرد و گفت: باید نسبت به مردم منصف بوده و از تهمت، غیبت و ظلم در حق آنان اجتناب کنیم و نسبت به این مسائل توجهی ویژه داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به لزوم توجه به موضوع انصاف در جامعه به عنوان یک ضروت، یادآور شد: انصاف نسبت به دشمن نیز از دستورات پیامبر است چراکه ایشان خود همواره نسبت به مشرکان و دشمنانش، با انصاف و عدالت برخورد می کرد.

امام جمعه موقت سنندج به سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی نیز اشاره کرد و گفت: علما و مردم کردستان و اهل سنت، ارزش بسیار والایی برای امام حسن(ع) قائل هستند و از ایشان با احترام خاص و ویژه ای یاد می کنند.

وی با بیان اینکه ائمه و فرزندان پیامبر(ص) کشتی نجات مسلمانان به شمار می روند، یادآور شد: بدون شک پیروی از اخلاق و رفتار این بزرگان ما را به بهشت برین رهنمون خواهد کرد.

وی در پایان از عموم مردم خواست که نسبت به برپا داشتن آموزه های دینی توجهی ویژه داشته باشند و در این راستا تلاش و کوشش کنند.

true برچسب ها : امام جمعه سنندج خطبه های نماز جمعه میانمار true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات این مدرسه با تسلیت پیشاپیش ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا در راستای مکتب امام صادق (ع) گام برداریم و وظیفه سنگینی که در این مقطع حساس تاریخی بر عهده ما به عنوان مشعل داران هدایت جامعه قرار دارد به نحو شایسته انجام دهیم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما به عنوان طلاب و حوزویان معرفی بیشتر امام صادق (ع) به جامعه است، افزود: دین اسلام مدیون زحمات و تلاش های علمی امام صادق (ع) و حوزه علمیه آن امام همام است که هزاران شاگرد و راوی پرورش داد و یک دانشگاه فرهنگی را ایجاد کردند.

امام جمعه گناوه افزود: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و شهدای بسیاری از جمله شهید مهدوی و شهدای والامقامی در راه حفظ این آب و خاک جان خود را فدا کردند که امروز عزت و اقتدار و امنیت ما مدیون ایثرگری ها، فداکاری ها و ازخودگذشتگی های این شهیدان است.

وی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری افزود: استاد شهید مرتضی مطهری عالم و فیلسوف که از زمان خود جلوتر بود و سرانجام در اثر جهل مردم و گروه فرقان در سال ۵۸ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

امام جعه گناوه یادآور شد: استاد شهید مطهری اسلام شناس، جریات شناس، زمان شناس و دشمن شناس بود و آثار این شهید والامقام برای نسل جوان راهگشا است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مطالعه آثار ارزشمند شهید مطهری توصیه فرموده و بر آنها صحه گذاشته اند، گفت: شهید مطهری از زمان خود قرن ها جلوتر بوده است و کتاب هایی نوشته که امروز پاسخ بسیاری از سوالات جوانان در این کتاب ها وجود دارد.

وی گفت: نسل جوانان باید با آثار و کتب شهید مطهری آشنا شود و این آثار بیشتر در جامعه و برای جوانان معرفی شود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه هدف انبیا و کتب الهی هدایت و راهنمایی بشر بوده است، بیان کرد: ما هم باید سعی کنیم بر حسب وظیفه ای که بر عهده داریم در این زمینه گام های موثری برداریم.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های بی شائبه مدیریت پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) و آرزوی توفیق برای مدیریت جدید این حوزه، افزود: مدرسه علمیه دارای خیرات و برکات فراوان است و نمونه بارز آن را در دوران شیوع کرونا شاهد بودیم و امروز نیز این حوزه در برنامه های مهم از جمله طرح مهم نور در کنار نیروی انتظامی ایفا نقش می کند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز حضور طلاب در همه عرصه ها، بسیار ارزشمند، پررنگ و پرمعنا است، گفت: وظیفه امرور ما حوزویان در امر فرهنگی بسیار سنگین است و اگر ما منفعلانه حرکت کنیم دشمن از این فرصت سوء استفاده خواهد کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است لذا وظیفه ما در عرصه فرهنگ جامعه بسیار مهم و حساس است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: بیش از هزار سال از عمر حوزه های علمیه تشیع می گذرد و این حوزه ها منشا خیرات و برکات زیادی در جامعه بوده اند.

وی با بیان اینکه باید معنویات را در بین خود بیشتر کنیم، گفت: اگر بتوانیم دو بال علم و عمل را در بین خود برجسته تر کنیم قطعاً با توفیق الهی وظیفه سنگین خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

کد خبر 6092550

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است