Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:44:25 GMT

۵ هزار مربی متخصص قرآن در اردبیل فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۲۰۷۰

۵ هزار مربی متخصص قرآن در اردبیل فعالیت می‌کنند

اردبیل – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به توسعه آموزش‌های قرآنی در این استان گفت: در همین راستا بالغ بر پنج هزار مربی متخصص در اردبیل فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر جمعه در دیدار با مدیران دارالقرآن الکریم استان اردبیل اضافه کرد: فعالیت این تعداد مربی زبده قرآنی قابل توجه بوده با این وجود همچنان به تربیت نیروی متخصص قرآنی در این استان تاکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این خصوص امسال یکی از محورهای برنامه قرآنی را تربیت داور و مربی متخصص قرآنی قرار داده ایم تا به توسعه بیش از پیش در بحث آموزش های قرآنی دست یابیم.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اجرای کامل این سیاست طی سال های گذشته و امسال در کنار توجه به مراکز، موسسات و خانه های قرآنی توانسته ظرفیت مطلوبی را در حوزه قرآنی استان ایجاد کند.

وی با تاکید به پیگیری و شناسایی دقیق نیازهای آموزشی در بحث قرآنی این استان بیان داشت: براین اساس حوزه قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری صرف کلاس های روخوانی، تلاوت و... خارج و به تخصصی شدن آموزش ها ورود پیدا کرده است.

ستوده یکی از عوامل دستیابی به موفقیت این استان در حوزه قرآنی را خروج از تصدی گری تبلیغات اسلامی برشمرد و یادآور شد: واگذاری امور به تشکل های مردم نهاد، موسسات و خانه های قرآنی در ارتقا کیفی آموزش و توسعه قرآنی نقش بسزایی داشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان