Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@00:25:19 GMT

منطقه آزاد اردبیل را در مجلس مصوب کنید

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۲۵۵۳

سرپرست استانداری اردبیل خطاب به اعضای کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب مجلس گفت: امیدواریم با لایحه پیشنهادی دولت در تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل موافقت کرده و رأی مثبتی به آن بدهید.

به گزارش ایسنا، «اقبال عباسی» در جلسه جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اردبیل در سرعین اظهار کرد: باید در احداث سدها همزمان شبکه‌های آن نیز مورد توجه قرار گیرد، چون سدهایی را داریم که سال‌های طولانی است که اجرایی شده، اما هنوز شبکه‌های آن مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باید نظام بهره‌برداری شبکه‌ها همزمان در قالب مطالعات و طراحی مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن در احداث سدها پیوست‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی نیز مورد توجه باشد.

سرپرست استانداری اردبیل با یادآوری این‌که باید از سدها بهره‌برداری‌های متنوع مورد توجه و مدنظر باشد، افزود: باید در احداث سدها آب شرب را از آب بخش‌های صنعت و کشاورزی و پرورش ماهی در قفس در سدها جدا کرد تا استفاده از آب شرب سدها مانع از بهره‌برداری‌های متنوع آن نشود.

عباسی با اشاره به این‌که در واگذاری اراضی کشاورزی برای حوزه صنعت و صنایع تبدیلی باید در یک شعاع مشخص طرح‌های متعدد مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قانونی در مجلس باید تصویب شود تا زمین‌های واگذار شده به صنایع با همکاری محیط زیست مورد بهره‌برداری‌های متنوع قرار گیرد.

وی به قیمت زیاد زمین‌ها در هنگام واگذاری و دریافت موافقتنامه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: نیازی نیست که عده‌ای سرمایه‌گذار پولی را بدهند تا تغییر کاربری اتفاق بیفتد، چون اگر لازم باشد تغییر کاربری و یا عدم تغییر کاربری اتفاق بیفتد باید این امر به صورت شفاف انجام شود.

سرپرست استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز برای فراری نکردن سرمایه‌گذاران هم‌چنین راحتی کار در این حوزه بهتر است اختیارات به مدیران مربوطه تفویض شود که در این زمینه طرح‌های اجرا شده در قلعه گنج نمونه‌ای از این سهولت و راحتی کارها و صدور مجوزهاست.

عباسی در ادامه با بیان این‌که دولت موظف است زیرساخت‌ها را در شهرک‌های صنعتی تأمین کند، تصریح کرد: با قیمت گران هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نمی‌شود در شهرک‌ها حضور پیدا کند که نمونه آن را در استان اردبیل و اجرای چندین طرح به عینه شاهدیم.

وی ضرورت حل مشکل اجرای طرح‌های آبیاری گروهی را با همکاری بانک‌ها و استعلام سریع و پرداخت تسهیلات یادآور شد و گفت: امیدواریم بدون بهره‌برداری از پروژه‌ها سود بانکی گزافی به آن‌ها تعلق نگیرد، چون به هیچ وجه مجریان طرح‌ها توان بازپرداخت این تسهیلات را نخواهند داشت.

عباسی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس خواست تا با طرح منطقه آزاد اردبیل در مجلس نسبت به رأی دادن به آن اقدام کنند تا استان اردبیل از ظرفیت منطقه آزاد برای توسعه بخش کشاورزی و صادرات به بهترین شکل استفاده کند.

وی گفت: امیدواریم نسبت به تأمین کل مبلغ یک میلیارد دلار اختصاص یافته به استان از محل صندوق توسعه ملی اقدامات جدی‌تری انجام شود، چون به نظر می‌رسد نیمی از این مبالغ صرف استان شده و شفاف‌سازی وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه می‌تواند راهکاری شایسته برای طرح مسایل و موضوعات اساسی در این زمینه باشد.

عباسی هم‌چنین از مسئولان وزارت نیرو خواست تا نسبت به حفظ منافع و حق و حقوق ذینفعان آب ارس اقدامات جدی انجام شده تا مبادا در این مسأله خیانتی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم

مریم نوری بالانجی مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری حوزه شیلات و آبزی پروری قشم ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس به ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به افزایش ۲۰۸ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری پرورش میگو هم گفت: حجم تولیدات واقعی این محصول غذایی نیز به دو هزار و ۱۸۰ تُن در سال رسید که رشد ۴۵ درصدی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال