Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، فرماندار شهرستان بانه در آیین آغاز این سمینار ضرورت آشتی بخش های علمی و پژوهشی با بخش کشاورزی را یادآور شد و بر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه تولیدات کشاورزی از جمله پرورش طیور در این شهرستان تأکید کرد.
محمد فلاحی با اشاره به محدودیت های سرزمینی و منابع آبی، استفاده از شیوه های سنتی در تولید را ناکارآمد و کم بازده خواند و مکانیزاسیون اعم از شیوه ها، منابع و نهاده ها، تأمین آب و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در این راستا ضروری و مهم توصیف نمود.
وی با اشاره به تخصیص 29 درصد از اعتبارات ماده 180 قانون ششم توسعه سهم شهرستان بانه طی سالجاری، این اعتبارات را فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های بخش کشاورزی و صنایع وابسته از جمله پرورش مرغ ذکر کرد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم در این سمینار هدایت و حمایت از تولیدات کشاورزی را از رویکردهای مهم دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ذکر کرد.
مهندس خالد جعفری ظرفیت تولید مرغ گوشتی در استان کردستان را 14 و نیم میلیون قطعه در هر دوره و سالانه 80 هزار تن ذکر کرد و افزود: «استان کردستان از نظر شاخص های تولید اقتصادی مرغ نیز در جایگاه مطلوبی است و مجهز شدن 55 درصد واحدهای تولید مرغ به اتوماسیون، گازرسانی به 71 درصد واحدها و تولید دان و خوراک طیور در سطح بالایی در استان، از جمله این شاخص هاست».
وی تصریح کرد: «در سال 1389 ظرفیت تولید مرغ در استان تنها 8 میلیون و 200 هزار قطعه و مصرف سوخت معادل 52 میلیون لیتر نفت گاز بود، اما با تلاش های انجام شده در زمینه گازرسانی به واحدهای تولیدی و بهینه سازی مصرف سوخت، اکنون با 14 و نیم میلیون قطعه در دوره، مصرف نفت گاز به 13 میلیون و 700 هزار لیتر کاهش یافته است».
مهندس جعفری با اشاره به اهمیت زنجیره های تولیدی و پرورش مرغ در زمینه کاهش نوسانات نرخ تولید و فروش محصول، گفت: «هم اکنون 2 زنجیره از جمله گروه غرب دانه در استان مشغول فعالیت هستند و 3 زنجیره تولیدی دیگر هم در مرحله اخذ مجوزهای لازم هستند».

سخنرانان سمینار هم اساتید برجسته این حوزه شامل دکتر غلامرضا اردلان، دکتر مهدی مندمی، دکتر فرهاد فرودی و دکتر ناصر موسوی بودند و مباحثی در زمینه توجیه و وابستگی های اقتصادی تولید مرغ گوشتی، مکانیزم های پیشرفته پرورش مرغ، عوامل مؤثر بر کاهش هزینه تولید، بهینه سازی مصرف انرژی در مزارع و فارم های پرورش مرغ، اهمیت احداث کارخانجات تولید نهاده های مورد نیاز و ضرورت پرداختن به چرخه و زنجیره های تولید مرغ در استان کردستان و شهرستان بانه ارائه کردند.

در ابتدای این مراسم، سالار سلیمی دبیر سمینار و از فعالان تولیدی شهرستان بانه هم در سخنانی، اهداف برگزاری این سمینار را توجه به ظرفیت های مهم تولید مرغ گوشتی در شهرستان بانه و بهره گیری از شیوه ها و ابزارهای نوین علمی به منظور شکل گیری تجارب جدید در این حوزه ذکر کرد.

در بخش پایانی سمینار هم با حضور اساتید و مدیران شرکت کننده، در قالب پرسش و پاسخ، به سؤالات مهمانان در زمینه های مختلف پاسخ دادند.

گفتنی است دومین سمینار پرورش و مدیریت فارم های مرغ گوشتی، از سوی «گروه تولیدی غرب دانه» شاخه شهرستان بانه و با حضور مهمانان استانی و روسای جهاد کشاورزی و دامپزشکی، و اعضای نعاونی های مرغداران شهرستان های مریوان، سقز، سردشت، پیرانشهر، اشنویه و بانه، نظام صنفی کشاورزی استان کردستان و شهرستان بانه و اعضای اتحادیه مرغداران این شهرستان، به مدت یک روز در هتل هاله بانه برگزار شد.

 

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: با توجه به اهمیت نوغانداری در شهرستان فردوس و بهبود معیشت روستائیان شهرستان، در دو مرحله ۸۰ جعبه تخم نوغان یارانه‌ای مورد نیاز نوغانداران از اداره نوغانداری شرق کشور تهیه و از طریق مرکز جهاد کشاورزی باغستان و اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی فردوس بین بهره برداران توزیع شد.

امیرزاده افزود: نوغان داران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان به مجموعه تولیدات دامی جهاد کشاورزی مراجعه کنند. 

وی گفت: همچنین بعد از مهلت تعیین شده نیز نوغداران می‌توانند بر اساس نیاز خود، پس از معرفی جهاد کشاورزی شهرستان بر اساس نیاز به اداره نوغان شرق کشور مستقر در تربیت حیدریه مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون