Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید ذاکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت پراکندگی و وسعت زیاد عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی ، دولت ها به تنهایی قادر به حفاظت از این عرصه ها نیستند و از همین رو بهره مندی از توان و مشارکت مردم در این مسیر بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری برای سرسبز نگهداشتن کشور باید نهضتی فراگیر برپا شود و طرح همیاران طبیعت یکی از همین نهضت های فراگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: سطح دانش و بینش همیاران طبیعت به وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌ های لازم افزایش یافته و به عنوان همیار دانش ‌آموز، همیار مروج و همیار محافظ طبیعت بطور افتخاری همکاری می کنند.
ذاکری به اهداف کلی طرح همیاران طبیعت اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ منابع‌ طبیعی در بین اقشار جامعه ، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت و احیاء و توسعه منابع‌طبیعی از جمله این اهداف است.
وی، گروه‌های هدف در طرح همیاران طبیعت را در سه سطح عنوان کرد و گفت: همیار طبیعت مروج دانش آموز شامل تمام سطوح دانش‌آموزی (ابتدائی، راهنمائی و دبیرستان) که علاقمند به طبیعت بوده و در زمینه ترویج فرهنگ منابع طبیعی فعالیت می‌نمایند.
این مقام مسئول اضافه کرد: همیار طبیعت مروج نیز شامل تمام علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی اعم از دانشجویان ، طلاب، اساتید و مدرسین، شوراهای اسلامی ، دهیاران و سایر اقشار جامعه که در زمینه ارتقاء فرهنگ منابع‌ طبیعی کوشا می ‌باشند ، بوده و همیار طبیعت محافظ نیز شامل اقشار جامعه به ویژه مجریان و بهره ‌برداران طرح‌ های منابع ‌طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیاء منابع ‌طبیعی دارند، می باشند.
وی به وظایف همیاران طبیعت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ارتقاء سطح دانش و بینش در زمینه منابع‌ طبیعی ، تلاش در توسعه فرهنگ منابع‌ طبیعی ، شرکت در کلاس ‌های آموزشی- ترویجی دراجرای اهداف سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری ، حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع‌ طبیعی و شناسائی و معرفی افراد علاقمند به همکاری با منابع‌ طبیعی از جمله این وظایف است.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت مهندس ناصر پیروی و یادواره شهدای انفال با بیان اینکه حراست از جنگل خط قرمز این شهید والامقام بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

او شهید پیروی را بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار دانست و افزود: شهید ناصر پیروی با فریاد عدالت خواهی، تن قاچاقچیان چوب در گیلان را به لرزه در آورده بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود، سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

او در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

مهندس پیروی در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

بیشتر بخوانید: هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی + تصاویر

این شهید گیلانی مدافع انفال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد. پس از چند روز  جست‌وجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت