Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@01:52:18 GMT

چند خبر کوتاه از جنوب استان کرمان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۲۸۹۷

چند خبر کوتاه از جنوب استان کرمان

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 31.5 هکتار از اراضی ملی رودبار به ارزش ریالی 15 میلیارد ریال از چنگال متصرفان خارج شد.
محمدحسن کردستانی افزود: این اراضی در مناطق چاه‌بید بخش جازموریان و کولگان بخش مرکزی قرار دارند که توسط پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان رودبار خلع ید و از چنگال متصرفان خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اجرای حکم رفع تصرف این اراضی با پیگیری مدیریت و نیروهای حقوقی و همکاری پاسگاه عملیاتی زهکلوت و نهضت‌آباد رودبار انجام شد.
وی با اشاره به اینکه بدون مشارکت جوامع محلی قادر به مدیریت عرصه‌های مرتعی و جنگلی منطقه نیستیم، تصریح کرد: محافظان و همیاران طبیعت باید بر مراتع و جنگل‌ها نظارت کامل داشته باشند و از افراط و تفریط در بهره‌برداری از منابع طبیعی جلوگیری به عمل آورند تا طبیعتی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم.
وی گفت: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردمی در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی است تا در اسرع وقت با متجاوزان قاطعانه برخورد کند.
***
*ساخت نرم افزار صنعتی بهره برداری هماهنگ شبکه های برق و گاز توسط پژوهشگران دانشگاه جیرفت
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه جیرفت گفت: نرم افزار صنعتی بهره برداری هماهنگ شبکه های برق و گاز توسط پژوهشگران گروه مهندسی برق دانشگاه جیرفت ساخته شده است.
ایمان گروهی ساردو با بیان این مطلب که این نرم افزار ساخته شده است افزود: مراحل صنعتی سازی این نرم افزار در حال انجام است و به زودی این نرم افزار وارد بازار می شود.
وی تصریح کرد: در سال جاری موفق به انتشار دو مقاله در زمینه بهره‏ برداری یکپارچه شبکه های برق و گاز طبیعی در مجله معتبر IEEE Transactions on Smart Grid شده ایم که این مجله توسط انجمن مهندسی برق و الکترونیک آمریکا (IEEE) منتشر شده و بر اساس رتبه بندی 2017 JCR دارای رتبه جهانی 14 از میان حدود 4500 مجله فعال در زمینه تخصصی مهندسی برق و الکترونیک می باشد.
وی با بیان این مطلب که این مجله چهار بار در سال و به صورت گسترده در سرتاسر دنیا منتشر می‏شود بیان کرد: در این مجله معمولاً آخرین یافته های دانشمندان دانشگاه‏های برتر جهان مانند دانشگاه MIT، استانفورد و برکلی چاپ می‏شود و قرار گرفتن نام دانشگاه جیرفت در کنار دانشگاه‏های برتر دنیا برای جامعه دانشگاهی کشور بویژه جنوب استان کرمان بسیار ارزشمند می‏باشد.
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه جیرفت خاطرنشان کرد: بر اساس تئوری ارائه شده در این مقالات، پژوهشگران دانشگاه جیرفت با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه متودیست جنوبی آمریکا ساخت یک نرم ‏افزار صنعتی جهت بهره ‏برداری هماهنگ ساعتی شبکه‏ های برق و گاز طبیعی را آغاز کردند که امروز این نرم افزار آماده بهره برداری می باشد.
دانش آموخته دانشگاه متودیست جنوبی آمریکا افزود: با توجه به اینکه بیش از 45 درصد از برق کشور در نیروگاه‏های گازی و سیکل ترکیبی که مرکب از واحدهای گازی و بخاری می باشند، تولید می شود، لذا بهره‏برداری مجزای شبکه‏های برق و گاز طبیعی کشور به شیوه سنتی به ‏صرفه نبوده و نیاز است بهره‏برداری هر یک از این شبکه ها با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی و امنیتی شبکه دیگر صورت گیرد.
گروهی ساردو ادامه داد: نرم افزار ساخته شده توسط پژوهشگران دانشگاه جیرفت پس از اصلاح و بهبود فنی نرم‏افزاری ، ابزاری مؤثر و مفید را جهت تحلیل و آنالیز فنی و اقتصادی شبکه های برق و گاز در اختیار بهره برداران این شبکه ها قرار می دهد.
***
مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس این شهرستان خبر داد.
مهران سنجری نیا افزود: انتخابات شورای دانش آموزی با حضور گسترده دانش آموزان در تمامی مدارس این شهرستان برگزار شد.
وی بیان کرد: شورای دانش آموزان به عنوان ارکان مدرسه است‌ و تاثیرگذاری این شورا به اندازه تاثیرگذاری معلمان و مدیران در مدارس است و برای تربیت یک مدیر در فرآیندی مردم سالار هیچ عرصه‌ای در آموزش و پرورش بهتر از شوراهای دانش‌آموزی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش بزرگ کوهنوردی با حضور همکاران فرهنگی و کارکنان این مجموعه امروز برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد مودت، دوستی و حس همکاری در بین همکاران فرهنگی و ترویج فرهنگ ورزش پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه ورزش همگانی در جامعه دانست و افزود: باید در راستای برنامه ها و فعالیت های ورزشی در آموزش وپرورش گام های بلندی صورت گیرد و همکاران حضور باشکوهی در برنامه ها و فعالیت های ورزشی داشته باشند.
سنجری نیا تصریح کرد: المپیاد درون‌مدرسه‌ای در 15 رشته مختلف در تمامی مدارس برگزار می‌شود و درسال گذشته دانش‌آموزان شهرستان عنبرآباد توانستند موفقیت های چشمگیری کسب نمایند.
وی بیان داشت: هدف از برگزاری المپیاد درون‌مدرسه‌ای ، بالا بردن سطح آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه، افزایش گرایش آنان به مدرسه و مشارکت‌پذیری، شادابی و نشاط با رویکرد روان‌شناختی و تربیتی است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد خاطرنشان کرد: چهارمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای در مدارس شهرستان عنبرآباد تا پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود .
وی به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است که باید دانش آموزان در این راستا آمادگی لازم را داشته باشند. سنجری نیا افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و در مجموعه آموزش وپرورش اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت و ایمن سازی درمدارس بسیار مهم و ضروری می باشد که این امر باعث افزایش امنیت روانی دانش آموزان و خانواده ها می شود.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفری تشکیل شده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7450/ 5054

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد

ایسنا/کرمان مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان گفت: در جنوب استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش نیروی انسانی وجود دارد که با نگاه توسعه فضا و زیرساخت‌های ورزشی در این منطقه می‌توان شاهد ظهور قهرمانان بیشتری از دل جنوب استان بود.

میثم پاریزی ۱۰ اردیبهشت ماه در جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: در جنوب استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث نیروی انسانی وجود دارد که با نگاه توسعه فضا و زیرساخت‌های ورزشی در این منطقه می‌توانیم قهرمانان بیشتری از دل جنوب استان داشته باشیم تا باعث افتخارآفرینی شوند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش در روستاها ادامه داد: ۵۰ درصد جمعیت استان ساکن روستا هستند و اگر به دنبال توسعه متوازن ورزش در استان هستیم، باید نگاه ویژه‌ای به مناطق روستایی باشد و روستاها را از امکانات ورزشی مناسب برخوردار کنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار عنبرآباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان عنبرآباد دارای جمعیت ۹۰ هزار نفری است، گفت: علی رغم کمبود امکانات و فضاهای ورزشی اما ورزشکاران بسیار مستعد این شهرستان تاکنون در رشته‌های مختلف ورزشی خوش درخشیده‌اند. 

یزدان افشاری پور افزود: با تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد باید دست به دست هم بدهیم تا حداقل امکانات مورد نیاز ورزشکاران را فراهم کنیم. 

وی با بیان اینکه فضاهای ورزشی شهرستان عنبرآباد تا قبل از دولت سیزدهم بسیار محدود بود، گفت: در این دولت ۲۳ چمن مصنوعی احداث کردیم که احداث این چمن‌ها از محل اعتبارات دهیاری‌ها تامین شده است.

فرماندار عنبرآباد از ممنوعیت ادامه احداث چمن خبرداد و گفت: از آنجایی که چمن ورزشی ویژه فوتبال برای آقایان است و بانوان از این فضاها بی بهره هستند بنابراین از سال گذشته احداث چمن های مصنوعی را ممنوع کردیم و به دنبال احداث سالن ورزشی چند منظوره هستیم.

وی از احداث هفت سالن ورزشی چند منظوره با مشارکت دهیاری‌ها خبر داد که در دستور کار قرار دارند. 

افشاری پور توسعه فضاهای ورزشی را نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: توسعه فضاهای ورزشی و تامین زیرساخت‌های ورزشی انتظار به حق ورزشکاران است که باید این مهم با جدیت دنبال شود.

فرماندار عنبرآباد از عدم برخورداری سالن‌های ورزشی از سیستم سرمایشی و گرمایشی خبر داد و  گفت: سالن های ورزشی موجود دارای مشکلاتی از جمله نبود سیستم سرمایشی و گرمایشی است که باید برای رفع این مشکلات همکاری شود. 

وی بر تامین تجهیزات ورزشی در سطح روستاها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر روستاهایی داریم که هیچ گونه تجهیزات ورزشی ندارند که باید تجهیزاتی به این روستاها اختصاص داده شود.

 افشاری پور از آغاز احداث چمن مصنوعی در شهر مردهک خبر داد و گفت: چمن مصنوعی زمین بزرگ در روستای حاجی آباد بخش جبالبارز جنوبی احداث می‌شود.

فرماندار با بیان اینکه در شهر عنبرآباد شهرداری چمن مصنوعی احداث می‌کند، افزود: با توجه به پتانسیل و استعدادهای ورزشی شهرستان برای شاد کردن ورزشکاران سالن ورزشی مجهز یکی از ضروریات شهرستان عنبرآباد است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند