Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری «الشارع المغاربی » روز جمعه نوشت: نیروهای امنیتی تونس در استان ' المنستیر' و همچنین در منطقه «سیدی بوزید » موفق شدند دو گروه تروریستی تکفیری را که قصد داشتند گردشگران را هدف قرار دهند دستگیر کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ولید حکیمه » سخنگوی رسمی اداره کل امنیت عمومی تونس در این خصوص گفت:نیروهای امنیتی یک گروه تروریستی متشکل از پنج عنصر تروریستی را در استان المنستیر شناسایی و دستگیر کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عناصر این گروه اعتراف کردند تفکرات تکفیری دارند و قصد داشتند گردشگران را هدف قرار دهند.
این سخنگو افزود: اعضای این گروه برای حمله به گردشگران برنامه ریزی دقیقی نکرده بودند، اما در مورد هدف قرار دادن اتوبوس های حامل گردشگران در مسیر فرودگاه بین المللی المنستیر و المهدیه با یکدیگر صحبت کرده بودند.
برخی رسانه های دیگر مانند العربی الجدید نیز تاکید کردند که این گروه وابسته به داعش بوده و سن آن ها بین 25 تا 35 سال است .
نیروهای امنیتی تونس همچنین یک گروه تکفیری دیگر متشکل از هشت زن را در «سیدی بوزید »متلاشی کردند.
وزارت کشور تونس اعلام کرد این افراد به بیعت با داعش اعتراف و تاکید کردند که دولت و افراد شاغل در نهادهای دولتی را کافر می دانند و خواستار مبارزه با آنان هستند.
گردشگری یکی از صنایع پر رونق و سود آور تونس است و مقام های این کشور با کاهش چشمگیر شمار گردشگران خارجی پس از انقلاب سال 2011 و حوادث تروریستی سال 2015، تلاش می کنند جان تازه ای به کالبد این بخش بدمند و درآمدهای این کشور را افزایش دهند.
تهدید گردشگران نتایج منفی خطرناکی می تواند برای بخش گردشگری تونس در پی داشته باشد زیرا بیش از 400هزار نفر از مردم این کشور در این بخش فعالیت دارند و بخش سیاحتی نخستین منبع تامین ارز برای تونس است.
شمار گردشگران این کشور در سال 2016 پنج میلیون و 700هزار تن اعلام شد و به گفته ' سلمی اللومی' وزیر گردشگری تونس، این بخش توانست درآمدی معادل 2.3 میلیارد دینار یعنی یک میلیار دلار در این سال برای تونس کسب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بیرمنگام امروز سیزدهمین برد فصل خود را با پیروزی ۱-۰ برابر نوریچ به‌دست آورد اما سرنوشت آنها برای بقا، به نتایج تیم‌های دیگر نیز بستگی داشت.

پلیموث در دیداری حساس موفق شد هال سیتی رده هفتمی را شکست دهد و بدین ترتیب بیرمنگام در رتبه بیست و دوم ماند و سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شد.

با سوت پایان بازی امروز بیرمنگام، هواداران عصبانی به زمین ریختند و خشم خود را علیه تام واگنر، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه، ابراز کردند.

در حالی‌که نیروهای امنیتی قصد داشتند با هواداران مقابله کنند، دو طرف با همدیگر درگیر شدند و صحنه‌های زشتی در ورزشگاه دیده شد. هواداران در حال درگیری با نیروهای امنیتی علیه تام واگنر هم شعار می‌دادند.
با این حال این صحنه‌ها دوام چندانی نداشتند و پس از لحظاتی هواداران به سکوها فرستاده شدند.

بیرمنگام در اوایل این فصل در رتبه ششم قرار داشت اما تام واگنر علیرغم نتایج خوب، تصمیم گرفت جان یوستیس، سرمربی باشگاه را اخراج کند و وین رونی را جانشین او کند.

رونی نتایج فاجعه‌باری ثبت کرد و پس از ۹ باخت در ۱۵ بازی جایش را استیو اسپونر، سرمربی موقت داد و سپس تونی موبری جایگزین او شد. این مربی هم پس از ۸ بازی به دلیل سلامتی از هدایت بیرمنگام کناره‌گیری کرد و مارک ونوس به‌صورت موقت جای او را گرفت. در ادامه گری رووت سرمربی تیم شد اما او هم نتوانست نتایج چندان خوبی با این تیم بگیرد و با شکست امروز سقوط آنها به لیگ یک قطعی شد.

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)