Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@00:25:21 GMT

رشد ۲ درصدی شاخص فرابورس در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۷۹۲۷

به گزارش خبرنگار اقتصادی امتداد نیوز؛ در هفته ای که گذشت دادوستد یک‌هزار و ۷۲۶ میلیون ورقه در ۳۰۵ هزار دفعه به ارزش ۶ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران رقم خورد که از رشد ۲۸ درصدی حجم معاملات در مقابل افت ۱۴ درصدی ارزش آن حکایت دارد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز دادوستد ۲۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال انجام شد و اوراق تسهیلات مسکن هم به ترتیب رشد ۶ و ۵ درصدی حجم و ارزش دادوستد را در اختیار گرفت و به میزان ۳۶۰ هزار ورقه به ارزش ۲۷۴ میلیارد ریال در این اوراق مبادله شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید: در هفته‌ای که گذشت به موازات دادوستدهای انجام شده در بازارهای فرابورس شاخص کل و ارزش بازار فرابورس نیز به ترتیب موفق به ۲ و یک درصد رشد در مقیاس هفتگی شدند. بدین ترتیب آیفکس با ۱۸ واحد رشد در انتهای هفته گذشته در ارتفاع ۹۴۷ واحدی ایستاد تا بازدهی این نماگر از ابتدای سال به ۸٫۲ درصد برسد.

همچنین نگاهی به معاملات روزانه بازارهای فرابورس در هفته گذشته نشان می‌دهد، روز دوشنبه اول آبان ماه بیشترین رقم حجم و ارزش معادله اوراق بهادار با نقل و انتقال ۹۰۰ میلیون ورقه به ارزش ۲۱۴ میلیارد ریال در فرابورس رقم خورده است که متاثر از اتمام فرایند پذیره‌نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم گروه اقصادی کرمان خودرو بود.

افزون بر این در هفته‌ای که گذشت بازار سوم فرابورس با بهترین عملکرد هفتگی در مقایسه با سایر بازارهای فرابورسی روبه‌رو شد و رشد چشمگیر حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد. در این میان به غیر از بازار اول نیز که افزایش ۶ درصدی حجم معاملات را به ثبت رساند، سایر بازارها با افت نسبی حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شدند.

در همین حال اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز به ترتیب به میزان ۳ و ۲۶ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۱۵۲ و ۲۷۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفتند که از کاهش حجم و ارزش معاملات آن‌ها حکایت داشت.

ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات در بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME نیز در هفته گذشته به رقم ۲ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال رسید که ۱۳ درصد از این رقم را گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات به خود اختصاص داد و این گروه در صدر سایر صنایع فرابورسی ایستاد.

همچنین گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی در رقم ۲۷۶ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد و پس از آن صنایع محصولات شیمیایی، محصولات غذایی به جز قند و شکر و اطلاعات و ارتباطات با ارزش معاملاتی به میزان ۲۲۷، ۱۹۸ و ۱۷۱ میلیارد ریال به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم گروه‌های فرابورسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true