Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سهراب کیهانی در ارتباط با برگزاری بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی، اظهار داشت: این کنگره 29 آبان ماه تا 3 آذر ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و مباحث مربوط به جراحی‌های مفصل هیپ، زانو، شانه، مچ دست، مچ پا و تروما در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، حدود 11 مهمان خارجی نیز در این کنگره حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه در حوزه جراحی‌های ارتوپدی کشور ما جایگاه بسیار خوبی دارد، افزود: در حوزه پژوهش و مقالات ضعف داریم البته طی سال‌های اخیر تلاش شده که اقدامات مؤثری در این راستا صورت گیرد. متأسفانه در حوزه علم‌آفرینی فعالیت زیادی نداشته‌ایم و بودجه‌های تحقیقاتی یا اندک است یا دیر به دست افراد می‌رسد.

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: معتقد هستم که علیرغم وجود محدودیت‌ها موفقیت‌های خوبی در کشور حاصل شده ولی در ارتباط با تجهیزات و تولیدات داخلی در حوزه پزشکی باید قوی‌تر عمل کنیم و صرفاً نمی‌توان مصرف‌کننده محصولات خارجی بود.

کیهانی در مورد اینکه تجهیزات پزشکی در حوزه ارتوپدی چه وضعیتی در حال حاضر دارد، گفت: همه چیز در جراحی ارتوپدی تنها به وسیله بستگی ندارد البته اجرای طرح تحول اشکالاتی به همراه داشت ولی به هر حال بار روی مریض را برداشت و هزینه جراحی زانو را به شدت کاهش داد.
این فلوشیپ جراحی زانو، گفت: مشکلات طرح تحول باید منطقی حل شود و پردازش آن توسط افراد حاذق صورت گیرد.

وی در مورد اینکه چه مشکلاتی می‌تواند سبب شود که فرد نیازمند جراحی زانو شود، گفت: تروما، شکستگی‌ها، پارگی رباط صلیبی و در برخی از افراد آرتروز در سن بالا می‌تواند منجر به جراحی زانو شود.

کیهانی گفت: از نشانه‌های آرتروز درد و محدودیت حرکت است و اگر این مشکل با دارو جواب نداد نیاز به جراحی داریم. همچنین این بیماری بیشتر افراد بالای 60 سال را درگیر می‌کند و در سن پایین تصادفات، شکستگی‌ها می‌تواند منجر به آن شود.

706

دبیر علمی جراحان ارتوپدی سهراب کیهانی آرتروز رباط صلیبی هتل المپیک کنگره

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری

به گزارش مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آن ها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آن ها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین در بیشتر موارد منجر به تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بهترین روش برای درمان آرتروز زانو
  • عوامل موثر در بروز آرتروز زانو (فیلم)
  • جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • تبعات عدم توجه به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده کشور
  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • چهل و پنجمین کنگره علمی جامعه جراحان ایران
  • پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری