Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:15:40 GMT

شهروند محوری تمرکز اصلی پروژه های شهر هوشمند است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۸۶۰۸

شهروند محوری تمرکز اصلی پروژه های شهر هوشمند است

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری گفت: شهروندان مصرف کننده نهایی بخش توسعه شهری هستند که  نقطه تمرکز اصلی در پروژه های شهر هوشمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای عالی عتف، مصطفی کاظمی در کارگاه آموزشی نمایندگان مناطق ویژه علم و فناوری با محوریت شهر هوشمند گفت: دستیابی به دستاوردهای اثربخش مبتنی بر یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در شهر هوشمند گرچه ضروری است اما نباید به این بهانه توسعه فناوری‌ها به صورت مجزا را تشویق نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار داشت: پروژه‌های شهر هوشمند برای موفقیت نیاز به حمایت بازیگران اصلی از قبیل شهرداری‌ها، ادارات دولتی،بنگاه‌ها و صنایع، موسسات تحقیق و توسعه و دانشگاه‌ ها دارد .

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف ضمن تاکید بر نفوذ فناوری های نوین در سیستم شهر هوشمند افزود: فناوری‌های شهر هوشمند انتزاعی توسعه داده نمی‌شوند بلکه نیازمند مدل‌های پویای کسب‌وکار، راه‌حل‌های محلی و  یکپارچه‌شدن با دیگر فرآیندهای اداری و حکومتی هستند.

کاظمی با اشاره به مشکلات امروزی شهر نشینی اظهار داشت:  مشکلات ناشی از رشد شهرنشینی برای ما و آیندگان عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت، مشکلات زیست محیطی مرز ندارد و ما نیازمند توافقات ملی و جهانی در این زمینه هستیم. 

وی با اشاره به لزوم ایجاد شهرهای هوشمند تاکید  کرد و گفت: با توجه به نقش شهرها در تغییرات آب و هوایی، رفتن به سمت شهر هوشمند امری ناگزیر است. جنبه‌های مختلف هوشمندسازی به کمک فناوری‌های مختلف به دست می‌آید. با این وجود در این مسیر چالش‌هایی وجود دارد که باید برای آنها راه‌حل‌هایی پیدا کرد.

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به نتایج بخش حاکمیت شهری اظهار داشت : نتایج مربوط به بخش حاکمیت شهری «ترجمه» و پیوند دادن موثر چارچوب های راهبردی شهری به زمینه های خاص اقدامات اجرایی ضروری است،حکمرانی نقشی محوری در طراحی شهری دارد و فرایندهای قانونی و اداری پشتیبانی کننده توسعه را معین می کند. حکمرانی همچنین نقش بازیگران رسمی و غیررسمی که تحول شهری را شکل می دهند، مشخص می سازد.

کاظمی در موضوع نقش نوآوری و تحول در فرایند شهر هوشمند گفت: نوآوری و تحول موفق با فروپاشی الگوهای قدیمی توسعه و ذهنیت های کهنه شانس بیشتری برای تحقق دارد، روش های مشارکتی و دربرگیرنده طراحی و توسعه شهری مالکیت اشتراکی ایده ها و یکپارچه سازی موثر ذینفعان مختلف  در فرایند نوآوری را تضمین می کند.

 کارگاه اموزشی شهر هوشمند در راستای اهداف مناطق ویژه علم و فناوری برگزار شد. طبق مصوبه هیات دولت در پنج استان کشور مناطق ویژه علم و فناوری تشکیل شده است این پنج استان  بوشهر ، یزد ، خراسان رضوی ، اصفهان و آذربایجان شرقی بودند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، توسعه آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت در کلانشهرها مستمر است و این مسئله در حوزه مدیریت شهری به ویژه رفت و روب همچنین جمع آوری و انتقال زباله، کار شهرداری ها را در این بخش سخت کرده است. به گزارش تصویری یکی از شهروندان در منطقه مسکن مهر رازی کرمانشاه سطل‌های مکانیزه مملو از زباله است و چند روزی است که کار جمع اوری و انتقال آن به کندی صورت می‌گیرد و می‌توان گفت مدیریت شهری در این بخش به نوعی غافلگیر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
حدود ۱۰ روز است که زباله های بلوار مسکن مهر رازی ۲ جمع آوری نشده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی اعم از بوی بد ، جمع شدن سگ های ولگرد ، آلودگی محیط و ... شده است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم