Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ‍‍‍ روزنامه همدلی نوشت: آقای میرسلیم گفته، مشکل سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل‌حل است؛ قصد ما در این‌جا بیان این‌که میرسلیم به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت، پیش از این کاندیدای ریاست‌جمهوری بود و گرایشی به سمت دو کاندیدای اصول‌گرا، رئیسی و قالیباف، داشت، نیست.

اسم مجمع تشخیص مصلحت که می‌آید، آقای ضرغامی که ریاست سازمان صداوسیما را در سال‌های 83 تا 93 برای خودش داشت، می‌گوید تعجبش از این است که «دستگاه‌های تشخیص مصلحت که خوشبختانه در کشور کم هم نیستند! در تشخیص این مصلحت واضح تعلل می‌کنند؟»

به سیدمصطفی میرسلیم کاری نداریم که اصلا شکل موضع‌گیری‌اش مشخص نمی‌کند کدام طرفی است یا کدام مواضع برایش از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است، اما گاهی مواضع عجیب و نرمِشِ محسوس‌ برخی سیاست‌مداران، هر فرد غیرسیاست‌مدار عوامی را به این فکر وامی‌دارد که نکند، قرار است اتفاقاتی در جایگاه و مقام و منصب افراد رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که سوژه مورد بحث، عزت‌الله ضرغامی نیست، اما او گفته «جامعه را دوقطبی نکنید» و بعد هم توضیح داده که لقمه نگیرید برای بوق‌های تبلیغاتی جهان؛ اصلا «مسلمان‌ها در شوراهای شهر چه تخم دوزرده‌ای برای مردم کردند که حالا یک زرتشتی نمی‌تواند؟!»

اما در کنار اصول‌گراها، از آن‌طرف، اصلاح‌طلب‌ها و معتدل‌ها هم از همان اول اعلام موضع کردند؛ خانم مولاوردی، دستیار حقوق شهروندی رئیس‌جمهور، گفت که دارد گزارشی آماده می‌کند که بدهند به دولت و دولت درباره سپنتا مذاکره کند؛ غلامحسین کرباسچی در اینستاگرام خود عکسی از آیت‌الله بروجردی گذاشت و زیرش نوشت:«از مرحوم آیت‌الله بروجردی نقل شده که در بروجرد هر یهودی که از دنیا می‌رفت، ایشان مقید بود که از درب منزل تا گورستان همراه جنازه برود که مبادا کسی، به تحریک برخی نادانان، به جنازه یهودی توهینی بکند. رفتار امروز برخی بزرگان با هم‌وطنان غیرمسلمان، با این سیره می‌خواند؟»

برخی دیگر، ورود سران سه قوه کشور را برای رفع مشکل عضو زرتشتی شورای شهر یزد، ضروری دانسته‌اند و همه این‌ اعتراض‌ها در حالی است که محمد یزدی، در اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، در قضیه سپنتا، اعلام کرده بود که «این شورا به اتفاق آرا، فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد را از نظر شرعی تایید نمی‌کند و آن را دچار اشکال شرعی می‌داند.»

هرچند که واکنش اصلاح‌طلب‌ها و جریان میانه‌روِ نزدیک به روحانی، به نظر این عضو فقهای شورای نگهبان، دور از انتظار نبود اما اعتراض به نظر شورایی که در بسیاری از تصمیمات حیاتی و اساسی کشور دخیل است، زمانی که از سوی نزدیکانی چون ضرغامی صورت بگیرد، حتماً می‌تواند جایی برای تعجب کردن، داشته باشد.

همه این‌ها حاشیه بود؛ سوژه نیکنام است

سوژه ما، آقای نیکنام است؛ عضو قانونی شورای شهر یزد که با گذراندن همه مراحل ثبت‌نام و برگزاری انتخابات، جایگاه هفتم این شورا را به خودش اختصاص داد، اما دیری نپایید که علی‌اصغر باقری، نفر چهل‌وپنجم و البته راه‌نیافته به شورا (که شاید لزومی هم نداشته باشد گفتنش که نامزد اصول‌گراها بود) رفت و از سپنتا در دیوان عدالت اداری شکایت کرد و گفت او زرتشتی است (دین‌ او را می‌گفت) و دیوان مذکور هم در حکمی، عضویت او را معلق کرد؛ معلوم نیست که سال 92 که آقای نیکنام برای بار اول و به مدت چهار سال، عضو شورای یزد بود، زرتشتی نبود یا این‌که زرتشتی بودنش این‌بار بهانه‌ای شده برای مواردی که تشخیصش آسان نیست.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای وحدت زنجان از محمد اسماعیلی و سعید رفیعی در انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای وحدت استان زنجان با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود از دو داوطلب راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را در حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است، شورای وحدت استان زنجان با هدف حضور و نقش‌آفرینی فعال و مسوولانه همانند مرحله اول انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند ماه سال گذشته و همچنین با عنایت به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و نیز حوزه انتخابیه خدابنده، از نامزدهای مورد حمایت خود در مرحله اول اعلام حمایت رسمی بعمل می آورد.

اسامی نامزدهای مورد حمایت بترتیب در حوزه های انتخابیه زنجان و طارم و همچنین خدابنده استان زنجان به شرح زیر اعلام شد.

جبهه مردمی ایران قوی استان زنجان داوطلبان نمایندگی مورد حمایت خود را معرفی کرد

جبهه مردمی ایران قوی استان زنجان با صدور بیانیه ای، حمایت خود را از سعید رفیعی و محمد اسماعیلی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است شعور بالای سیاسی و درک نیات خصمانه دشمن به کمک گام‌های استوار مردم آمدتا به تبعیت از منویات رهبر فرزانه انقلاب، پا به عرصه تعیین سرنوشت خود بگذارند، غیرتمندی مردم استان زنجان در استقبال از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قابل تقدیر است.

پاسخ به ندای حکیمانه ولی امر مسلمین جهان، عشق به ایران مقتدر و پایبندی به انقلاب اسلامی از انگیزه‌های رای‌دهندگان به شرکت در این حماسه اعلام شد تا در حفاظت از میراث امام و شهدا بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم.

جبهه مردمی ایران قوی ضمن تبریک به نمایندگان برگزیده استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، قدردانی خود را از حضور مسؤولانه اقشار مختلف مردم برای اهتزاز پرچم اقتدار، بر قله معرفت سیاسی که موجب خوشحالی دوستان و ناامیدی بدخواهان شد اعلام نموده، ضمن دعوت از مردم بزرگوار حوزه انتخابیه زنجان- طارم وشهرستان خدابنده جهت حضور پرررنگ در مرحله دوم انتخابات بدینوسیه حمایت خود را از مهندس سعید رفیعی از حوزه انتخابیه خدابنده و محمد اسماعیلی از حوزه انتخابیه زنجان-طارم اعلام می دارد.

کد خبر 6100007

دیگر خبرها

  • طالبان فعالیت «افغانستان اینترنشنال» را ممنوع کرد
  • جامعه‌شناختی در فلسفه پرگماتیسم
  • عکس قدیمی از آیت الله هاشمی و محسن رضایی درحال خوردن آش افطاری
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی در دور دوم انتخابات از چه کسانی حمایت می‌کنند؟
  • تدوین اصول سه گانه در روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • حمایت شورای وحدت زنجان از محمد اسماعیلی و سعید رفیعی در انتخابات
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد