Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه درجلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی این شهرستان گفت: توجه به حقوق شهروندی و صیانت از آن مورد تاکید رهبری انقلاب و نیز دولت تدبیر و امید می باشد و در همین راستا دولت منشور حقوق شهروندی را تدوین و ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، آگاهی بخشی به جامعه را از دیگر نیازها در صیانت از حقوق شهروندی دانست و افزود: برای این مهم، نقش رسانه های ارتباط جمعی به عنوان حلقه ارتباط مردم با حاکمیت و نیز تشکل های مردم نهاد بسیار تاثیرگذار است.
کریمی اضافه کرد: حساسیت رعایت حقوق شهروندی به گونه ای است که همه باید خود را مکلف به استیفای آن دانسته و برای تحقق کامل اصول و قوانین آن تلاش کنند.
وی به مساله آسیب های اجتماعی و فراگیر شدن آن درجامعه نیز اشاره کرد و گفت: امروز معضل آسیب های اجتماعی از دغدغه ها و نگرانی جدی رهبری و دولت و خانواده ها است که برای مقابله با آن و نیز پیشگیری و کاهش آن همه ارکان جامعه باید احساس مسئولیت نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس حوزه فضای مجازی را از جمله آسیب های اجتماعی جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار کاهش سن استفاده کنندگان، مدیریت و ساماندهی این حوزه را ضروری کرده است.
کریمی بابیان اینکه دولت به تنهایی قادر به کنترل آسیب های اجتماعی و مقابله با آن نیست، گفت: خانواده ها، تشکل های مردم نهاد، رسانه های گروهی و دانشگاه ها نیز باید در انجام این رسالت خطیر به دولتمردان کمک نمایند.
وی افزود: ادارت و نهادهای دولتی موظفند در کنار پرداختن به ماموریت های اصلی خود به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز توجه داشته باشند و از نظرات کارشناسان و دانشگاهیان در برنامه ریزی های این حوزه استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، در این نشست معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص حقوق شهروندی را از رویکردهای این اداره کل ذکر کرد.
علی برزمینی افزود: سازمان های مردم نهاد با توجه به داوطلبانه و غیرانتفاعی بودن فعالیت هایشان می توانند هم رسالت آگاهی بخشی به مردم در زمینه حقوق شهروندیشان داشته باشند و هم در بعد نظارتی می توانند با رصد فعالیت دستگاه های مرتبط، آنها را در زمینه رعایت حقوق شهروندی پاسخگو بار بیاورند.
وی افزود: دو مقوله مذکور به عنوان پایه و اساس کار در اداره کل امور اجتماعی استانداری دیده شده تا بحث حقوق شهروندی را که اجرای آن بسیار مورد تاکید بوده و در کاهش آسیب های اجتماعی هم می تواند موثر باشد، مورد توجه قرار دهیم.
در این نشست برخی از مسئولان شهرستان گنبدکاووس و نیز کارشناسان امور مربوط به آسیب های اجتماعی با ارائه گزارشی از وضع موجود در محلات حاشیه ای گنبدکاووس شامل بدلجه، افغان آباد و سیدآباد، اقدامات مورد نیاز برای کاهش آسیب های اجتماعی در این محلات و نیز ضرورت مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه در فضای مجازی و نیز اعتیاد، مواد مخدر و طلاق را مورد تاکید قرار دادند.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس با تنوع قومی، فرهنگی و مذهبی درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم