Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:52:52 GMT

استقرار ۱۷ سرمایه گذار خارجی در شهرکهای صنعتی قزوین

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۹۹۳۳

استقرار ۱۷ سرمایه گذار خارجی در شهرکهای صنعتی قزوین

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون دلار از سوی سرمایه گذاران خارجی با اشتغال یک هزار و ۹۶۰ نفر در شهرک های صنعتی استان سرمایه گذاری شده است.

حمیدرضا خانپور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی جدید اظهار داشت: فاز اول شرکت AGT کشور ترکیه در شهرک صنعتی کاسپین با سرمایه گذاری ثابت ۴۵ میلیون یورو و ۴۵میلیون یورو به صورت سرمایه در گردش در اواخر پاییز سال آینده به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و فازهای بعدی تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و بهره برداری خواهد رسید، این شرکت یکی از برندهای برتر صنایع چوب در ترکیه است که حضور شرکت AGT در کشور باعث جلوگیری از واردات محصول شرکت مذکور به کشور و موجب صادارت ایران  به کشورهای همسایه خواهد شد.

وی با اشاره به جذب و استقرار چهار سرمایه گذار خارجی در شهرکهای صنعتی قزوین از ابتدای سال گذشته تاکنون گفت: از ابتدای سالجاری چهار واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی کاسپین و لیا که از کشورهای آلمان، فرانسه و ترکیه بوده و در زمینه مواد شوینده، لبنیات و صنایع چوب فعالیت که یکی از این واحدها فعال و دیگری در حال نصب ماشین آلات و تولید آزمایشی و دو شرکت ترکیه ای در حال احداث و انعقاد  قرارداد هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به استقرار ۱۷ سرمایه گذار خارجی در شهرکها و نواحی صنعتی استان گفت: ۱۱ واحد در شهرک صنعتی کاسپین، ۵ واحد در شهرک صنعتی لیا و یک واحد در شهرک حیدریه که از کشورهای لهستان، کره جنوبی، ایتالیا، کانادا، آلمان، هندوستان، ترکیه، فرانسه، اردن و پاکستان هستند.

خانپور در پایان این مصاحبه  تصریح کرد: درب شهرکهای صنعتی قزوین برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی با مشوقهای ویژه و جدید باز است و تیم اقتصادی استان آمادگی هرگونه همکاری و همراهی هستند.

استان قزوین در خصوص جذب سرمایه گذار در شهرکها و نواحی صنعتی استان در هفت ماهه نخست  سالجاری جاری جزء استانهای برتر کشور بوده است.  

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد