Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر داوود نعمت اللهی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: در این راستا اعزام اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا به فرصت های مطالعاتی و کنفرانس های بین المللی رشد چند برابری یافت و باعث افزایش همکاری های بین المللی این دانشگاه شد.
وی ادامه داد: در این سال ها تفاهم نامه های مشترک با دانشگاه های معتبر جهانی مانند ریونینگ انگلیس، اورال روسیه، نیپیسینگ کانادا، ایران شناسی وین و مرکز ملی تحقیقات ایتالیا امضا شده و در این قالب، اساتید این دانشگاه ها به صورت استاد وابسته در دانشگاه بوعلی سینا تدریس می کنند و همچنین طرح های مشترک تحقیقاتی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دانشمند برتر کشورهای جهان اسلام اضافه کرد: دانشگاه بوعلی سینا یکی از محدود دانشگاه های کشور است که در طول مدیریت دکتر غلامی، مبلغ پژوهانه به منظور حمایت و تقویت پژوهش های دانشگاهی به طور منظم پرداخت شده و این موضوع نقش موثری در پیشرفت های دانشگاه داشته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها از نظر رتبه بندی ISC که تنها مرجع رتبه بندی آموزشی و پژوهشی است، طبقه بندی می شوند، افزود: دانشگاه بوعلی سینا از جایگاه 11در سال 1392 به جایگاه هفت در سال 1395 ارتقا یافته است و با توجه به رقابت شدید دانشگاه ها در این زمینه، این پیشرفت بسیار قابل قبول است.
دکتر نعمت اللهی که نامش در میان یک درصد دانشمندان برتر جهان به چشم می خورد، اظهار کرد: هم چنین در نخستین سطح بندی دانشگاه ها در سال 1395 توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در تمامی مولفه ها انجام می شود، دانشگاه بوعلی در سطح 2 قرار گرفته و تاکنون در این سطح مانده است.
وی بیان کرد: دانشگاه بوعلی سینا برای نخستین بار جزو 12 دانشگاه ایرانی در لیست یک درصد دانشگاه های موثر جهان قرار گرفت و تاکنون نیز در این لیست قرار دارد و جایگاه خود را تقویت کرده است.
این پژوهشگر برتر کشور در سال 1395 که تاکنون به همراه دانشجویان خود برنده چهار جایزه جشنواره بین المللی خوارزمی شده است، افزود: در طول مدیریت دکتر غلامی هر ساله یکی از پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینا در بین یکی از 10 پژوهشگر برتر کشور قرار گرفته و این دانشگاه تنها دانشگاه کشور است که سه سال متوالی پژوهشگر برتر کشوری داشته است.
وی با بیان اینکه کسب جایزه معتبر علامه طباطبایی، پنج جایزه جشنواره خوارزمی و 2 جایزه جشنواره فارابی در دوره مدیریت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، در دانشگاه بوعلی سینا حاصل شده است، اظهار کرد: در زمینه افزایش مقالات بین المللی و ارجاعات به مقالات علمی دانشگاه، رشد خوبی صورت گرفته است و از این نظر رشد دانشگاه از متوسط رشد کشوری بسیار بالاتر است.
به گزارش ایرنا، مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه بوعلی سینای همدان از 2 سال پیش پیگیر ایجاد دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی، موسوم به «D8» در همدان بودند که هم اکنون این دانشگاه موافقت اصولی خود را از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کرده است و اساسنامه آن تایید اولیه مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم و وزارت امور خارجه را کسب کرده و آمادگی دارد از ترم اول سال تحصیلی 97-1396 دانشجو پذیرش کند.
سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی با عضویت هشت کشور ایران، ترکیه، بنگلادش، مالزی، اندونزی، مصر، پاکستان و نیجریه تاسیس شده است.
به گزارش ایرنا، دکتر منصور غلامی رئیس فعلی دانشگاه بوعلی سینای همدان و گزینه پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد.
وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
منصور غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت 2 سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدد به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه دانش آموخته شد و به ایران بازگشت.
وی پس از بازگشت به ایران مجدد به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده ‌دار بود.
90 هزار و 782 دانشجو در 75 دانشگاه و مرکز علمی دولتی و خصوصی استان همدان مشغول به تحصیل هستند که 53.8 درصد دانشجویان پسر و 46.2 درصد دختر هستند.
1181/2078
خبرنگار: الهام تدین**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب از فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت در۲۲حوزه امتحانی و روز جمعه ۳۵ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم به رقابت می‌پردازند.
دادفر افزود: از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.
وی اضافه کرد: داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی ، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، 7 درصد در رشته ریاضی، 5 درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.
وی زمان آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی را صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ساعت 8 صبح و رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر را بعد از ظهر همین روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد.
دادفر همچنین زمان امتحان کنکور رشته تجربی را روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور عنوان کرد.
وی حوزه‌های امتحانی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه را شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی؛ ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، چهار حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور بیان کرد.
وی آزمون امتحان رشته‌های هنر و زبان خارجی را صرفاً در 7 حوزه دانشگاه رازی اعلام کرد.
وی همچنین آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، 5 حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، 4 حوزه در دانشگاه پیام نور، و 8 حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.
دکتر دادفر یادآور شد: 8 حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و 4 حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.
در مجموع در کل کشور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در تمام رشته‌ها به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۶۳ درصد زن و ۳۷ مرد هستند.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت