Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه تجاری و پارکینگ کمرزرین در فاز سوم میدان امام علی (ع) و در ضلع شمال شرقی میدان جلوخان مسجدجامع برای جبران کمبود فضای پارک میدان امام علی(ع) در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، پروژه میدان امام علی (ع) با هدف احیا بافت تاریخی شهر در۳ فاز طراحی شده که در سال های گذشته فاز یک و ۲ آن تکمیل شده و اکنون عملیات اجرایی فاز سوم این ابر پروژه در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه عظیم میدان امام علی(ع) یکی از ابر پروژه های شهر است که عملیات اجرایی آن به جد دنبال می شود، این طرح یکی از منحصر به فردترین پروژه های شهری است که با اجرای آن قلب شهر دگرگون می شود.

 برای آگاهی از چگونگی اجرای پروژه با  مهدی رضایی - مدیر پروژه طرح احیای میدان امام علی(ع) به گفتگو نشستیم.

عملیات اجرایی میدان امام علی (ع) در چند فاز اجرایی می شود؟

در اطراف میدان امام علی (ع) ۵۴ اثر تاریخی وجود دارد که در این روزها گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است، بازآفرینی این پروژه شهری دارای ۳ فاز است که عملیات اجرایی فاز اول این ابر پروژه شامل زیرگذرهای میدان احداث شده و در فاز دوم آن علاوه بر احداث میدان اصلی، پروژه های تجاری اطراف میدان نیز احداث شد، عملیات اجرایی فاز دوم میدان امام علی (ع) در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید.

و احداث فاز سوم میدان امام علی (ع) از سال ۹۴ با همکاری بخش خصوصی در دست اجرا قرار گرفته شد؛ برای اجرای این ابر پروژه ۲۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری و ۴۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه می شود.

در فاز سوم چه پروژه های اجرایی می شود؟

فاز سوم دارای ۱۲ پروژه است که ۱۱ پروژه آن از سوی شهرداری و یک پروژه دیگر آن نیز با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.

 فاز سوم نیز شامل احداث میدان جلوخان مسجدجامع در ضلع شمالی میدان امام علی (ع) است که بدنه سازی ضلع شرقی میدان جلوخان در سال گذشته تکمیل شده و اکنون نیز آزادسازی ضلع غربی این پروژه در دست اجراست.

همچنین عملیات اجرایی و آزادسازی بدنه ضلع جنوبی پروژه میدان امام علی (ع) نیز در دست اجراست و تاکنون ۹۰ پیشرفت داشته است.

 بدنه سازی ضلع شمالی میدان جلوخان در ۳ فاز تعریف شده است که فاز اول ضلع شمالی میدان جلوخان پروژه ۱۳ A در سال ۹۵ به پایان رسید و هم اکنون آزادسازی پروژه ۱۲A ضلع میانی شمالی پروژه در دست اجراست.  

همچنین پروژه A۱۱ در ضلع شمال شرقی میدان جلوخان و الحاقیه  A۱۱ نیز در دست انجام است و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته که تا پایان ماه جاری به پایان می رسد، همچنین عملیات اجرایی الحاقیه ۱۱A تاکنون ۳۲ درصد پیشرفت داشته است.

موزه میدان امام علی (ع) نیز از دیگر ابر پروژه های فاز سوم است که در ضلع جنوبی میدان جلوخان مسجدجامع در سرای خیار سابق در دست انجام است، عملیات سفت کاری موزه میدان امام علی (ع) در سال گذشته تکمیل شده و در ابتدای سالجاری نیز عملیات نازک کاری آن در ۲ قسمت مرمت و نوسازی آغاز شد که اکنون نیز ۴۲ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

 پس از ساخت موزه، آثار مکشوفه در حین اجرای عملیات عمرانی میدان امام علی (ع) در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین شهرداری اصفهان به منظور رفاه بیشتر شهروندان و جبران کمبود پارکینگ های میدان امام علی (ع) احداث پارکینگ های کمرزرین، ولیعصر و قیصریه را در دستور کار خود قرار داد.

شهرداری برای حل مشکل کمبود فضای پارک خودرو در میدان امام علی(ع) چه برنامه ای دارد؟

یکی از پروژه های شاخص فاز سوم طرح احیای میدان امام علی(ع) احداث مجموعه تجاری و پارکینگ کمرزرین ، تجاری و پارکینگ ولیعصر و همچنین قیصریه است.

 مساحت پروژه های پارکینگ و تجاری کمرزرین، قیصریه و ولیعصر ۷۴ هزار مترمربع است که گنجایش ۱۲۰۰ دستگاه خودرو را دارد.

همچنین پروژه کمرزرین در ۴ طبقه با زیربنای ۳۲ هزار مترمربع احداث می شود که ۲ طبقه آن به پارکینگ که ظرفیت پارک ۵۵۰ خودرو را دارد و ۲ طبقه دیگر آن به صورت تجاری به بازار طلا و جواهر اختصاص داده می شود.

پارکینگ و تجاری ولیعصر در ۵ طبقه احداث می شود که اکنون نیز آزاد سازی این پروژه در دست اجراست.

مزایای اضافه شدن پارکینگ بازار قیصریه و بازار ولیعصر به بازار کمرزرین چیست؟

قسمت هایی از پارکینگ این ۳ پروژه با یکدیگر مشترک و متصل می شود از همین رو شهروندان می توانند به بازارها و میدان جلوخان دسترسی داشته باشند.

احداث  پارکینگ و مجتمع تجاری کمرزرین هم اکنون در چه مرحله ای قرار دارد؟

شهرداری اصفهان به دلیل کمبود پارکینگ های میدان امام علی (ع) و رفاه شهروندان عملیات اجرایی پارکینگ و تجاری مجتمع کمرزرین در ضلع شمال و شمال شرقی میدان جلوخان  مسجد جامع را از اواخر سال ۹۴ آغاز کرده که تاکنون اجرای آن بیش از ۳۶ درصد پیشرفت داشته، امیدواریم تا پایان سال جاری پارکینگ های این مجموعه به پایان برسد.

به طور حتم با اجرای این پروژه مشکل کمبود پارکینگ های میدان امام علی(ع) برطرف و شهروندان به آسانی می توانند از میدان امام علی(ع) استفاده کنند.

نیروها در ۲ شیفت کاری و با جدیت در حال ساخت و ساز این پروژه هستند تا این پروژه در تاریخ مقرر شده تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

سیدمرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم  امروز یکشنبه نهم اردیبهشت در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبرد‌ها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود