Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر کرمان از انجام ۹۶۸ مورد عملیات اطفای حریق و هزار و ۵۹۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط کارکنان این سازمان طی شش ماهه اول سال جاری در شهر کرمان خبر داد.

علی عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر از تجهیز، تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه شماره ۱۰ آتش نشانی خبر داد و به  آموزش عملی پرسنل جدیدالورود به مدت یک ماه توسط کارشناسان این سازمان در بحث امدادونجات و اطفاءحریق اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی عسکری اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری مانورهای متعددی به منظور جلوگیری از اغتشاشات، سقوط هواپیما، اطفای حریق و امداد و نجات با ارگان‌های متعدد در سطح شهر کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت نصب شیر هیدرانت در تمامی معابر سطح شهر کرمان، گفت: تاکنون تعداد ۱۴۱ شیر هیدرانت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان انجام ۳۱۱ مورد علت یابی، صدور گواهی برای ارائه به مراکز قضایی، انتظامی و بیمه را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: در مدت یاد شده تجهیزات عملیاتی برای تکمیل ایستگاه‌ها و همچنین تجهیز نیروهای جدید به لوازم ایمنی شخصی انجام شده است.

اهتمام برای آموزش نکات ایمنی به شهروندان

عسکری به تکمیل و تجهیز ایستگاه شماره پنج واقع در پردیسان قائم اشاره کرد و از انجام بازدیدهای ایمنی از کارگاه‌های ساختمانی فعال، مساجد، هتل‌ها و مهمانسراها، بیمارستان‌ها و ترمینال جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه آموزش نقش مهمی در کاهش حوادث دارد و یکی از برنامه های اصلی این سازمان است، افزود: در شش ماهه اول سال جاری کارکنان و نیروهای نهادهای مختلف از جمله آتش نشانان شهرداری‌های استان، کارکنان اداره برق جنوب (۲۰۰نفر)، دانش آموزان و مهدهای کودک و همچنین آتش نشانان این سازمان، آموزش های تخصصی آتش نشانی در زمینه‌ ست تنفسی، کف رسانی، زنده گیری انواع مارهای سمی و خطرناک و ... را فراگرفتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان همچنین از آموزش تئوری و عملی بالغ بر ۲۰۰ نفر آتش نشان داوطلب در پنج مرحله، نحوه کار با خاموش کننده دستی، آشنایی با انواع مارها و نحوه زنده‌گیری انواع مارهای سمی و خطرناک، نحوه اطفاء حریق سیلندرهای گاز، آشنایی با حریق های مربوط به آشپزخانه، آموزش امداد و نجات در زمان زلزله و مواقع ضروری و نحوه کارکرد ست‌های هیدرولیک خبر داد.

انجام هزار و ۵۹۰ مورد عملیات امداد و نجات

عسکری صدور ۳۶۰ مورد تاییدیه ایمنی به متراژ ۲۷۰ هزار مترمربع، هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از سازمان، سه هزار و ۱۵۰ مورد آموزش شهروندان و دانش آموزان، آموزش تعداد ۲۹۰ نفر آتش نشان داوطلب، عقد تفاهم نامه همکاری با بیمارستان ها و مراکز دولتی برای آموزش مقابله با شرایط بحران، تشکیل کارگروه بازدید از اماکن عمومی و پر خطر، انجام ممیزی مجتمع های تجاری و پزشکی، ۱۶۸ مورد بازدید ایمنی، صدور دستورالعمل ایمنی برای ۹۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع واحد تجاری و اداری، صدور دستورالعمل ایمنی برای ۱۹۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع واحد مسکونی، علت یابی و صدور گزارش حریق به تعداد ۵۱۸ مورد را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

وی گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۹۶۸ مورد عملیات اطفای حریق و هزار و ۵۹۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط کارکنان این سازمان در شهر کرمان انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان همچنین از برگزاری مسابقات مختلف ورزشی با هدف ارتقاء سطح فنی و آمادگی جسمانی کارکنان آتش نشانی در مدت زمان یاد شده خبر داد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد

حمید رضا عابدی  گفت: در ۷۲ ساعت گذشته و از زمان وقوع حادثه سیلاب در شهر زاهدان، در تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و تقاضای کمک مبنی بر گرفتار شدن در سیلاب، ناجیان آتش نشانی زاهدان در بیش ۳۴۴ مورد حادثه به کمک شهروندان شتافتند.

وی عنوان کرد: همزمان با بروز سیلاب ۷۲ ساعت گذشته و آمادگی سازمان آتش نشانی زاهدان با توجه به برگزاری جلسات بحران و تاکیدات شهردار، آتش نشانان زاهدان به صورت فعال در کنار مردم در فرآیند امدادرسانی حضور داشتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان با بیان اینکه عمده اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانان در شهر مربوط به تخلیه آب از منازل و معابر بود، گفت: آتش نشانان با تمامی امکانات موجود به کمک این افراد رفتند و همچنان نیز در حال بازدید ایمنی از برخی از منازل در معرض آب در سطح شهر زاهدان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز