Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری برنا، عیسی کلانتری بعد از ظهر دیروز در حاشیه بازدید از پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دولت تدبیر و امید در راستای بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های مختلف اقدامات خوبی داشته است.

وی به توسعه تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع در منطقه پارس جنوبی اشاره و اظهارکرد: در این منطقه شاهد وجود مشکلات زیست‌محیطی فراوانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی عسلویه خبر داد و گفت: در شهرستان عسلویه شاهد آلایندگی‌های گسترده‌ای براثر فعالیت صنایع هستیم و باید تلاش شود تا محیط امنی برای زندگی مردم در این منطقه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نفت با پذیرش شرایط منطقه از نظر زیست‌محیطی برای رفع این مشکلات و بهبود فضای این منطقه متعهد شده و قول داده است و تلاش می‌شود که زمینه بهبود اوضاع فراهم شود.

معاون رئیس جمهور، اولویت سازمان حفاظت محیط زیست را همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه ذکر و اظهارکرد: توسعه صنعتی منطقه عسلویه با اجرای طرح‌هایزیست محیطی همگون نبوده است.

کلانتری با تایید سخنان عضو شورای اسلامی شهرستان عسلویه در خصوص مشکلات آلایندگی صنایع در مناطق همجوار عسلویه اظهارکرد: همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش آلایندگی‌ها در منطقه عسلویه تصریح کرد: توسعه فضای سبز و حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی از جمله مرجان‌ها در این منطقه یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، کلانتربی با اشاره به اینکه اغلب مناطق خوزستان و سیستان و بلوچستان تحت تاثیر ریزگردها قرار گرفته است،گفت: استان بوشهر نیز گاهی تحت تاثیر ریزگردها از عربستان قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

محمدحسن اسدی در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

او ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است، اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است