Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حامد فرضی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل به اقشار مختلف مردم در تمام مشاغل و حرفه ها، افزود: به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند 'پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می‌کند'، معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مسئولیت ها و ماموریت های محوله به هر شخص، اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه پایدار در تمام زمینه ها، مشاغل و صنایع نیازمند عزم جدی و مشارکت همه مردم هستیم.
وی در توضیح پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است بنابراین در این نوع پدافند تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.
وی با اشاره به موقیعیت جغرافیایی ایران بیان داشت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد لذا لازم است در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نگاه ویژه ای به پدافند غیرعامل در بخش های مختلف؛ جنگل و مرتع، آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک و بیابان و بیابان زدایی داشته باشیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ بررسی علل و عوامل تخریب جنگل ها و مراتع، روش ها و رویکرد های نوین مدیریت پایدار جنگل ها و مراتع، سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت منابع جنگلی، کاربرد فناوری های نوین در علوم جنگل و مرتع، جنگل و مرتع و توسعه پایدار، آبخیزداری و استحصال آب باران، مدیریت منابع آب و خاک و آبیاری و زهکشی را از جمله اقدامات بسیار مهم پدافند غیرعامل در منابع طبیعی با رویکرد توسعه پایدار برشمرد.
وی از دیگر این اقدامات را کاربرد فناوری های نوین در علوم آبخیزداری و مدیریت منابع آب، آبخیزداری، مدیریت منابع آب و توسعه پایدار، ارزیابی، پایش، مدیریت و کنترل مناطق بیابانی، فرسایش بادی و ریز گردها، کاربرد فناوری های نوین در مطالعات بیابانزدایی و بیابانزایی و توسعه پایدار دانست.
فرضی تصریح کرد: تحت هر شرایطی باید مقوله توسعه‌ پایدار را به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و تحقق این امر هم زمانی امکان پذیر خواهد بود که بتوانیم با عزم ملی و جدی، آگاه سازی عموم مردم و فرهنگ سازی، منابع طبیعی و محیط زیست خود را حفظ کرده و از آن ها به نحو مطلوب حفاظت و بهره برداری کنیم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود

حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: بخشی از پسماند‌های پزشکی هرمزگان در مراکز بهداشت روستایی تولید می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر انتقال و بی خطرسازی و دفع ایمن آنها مسئولیت دارد و بی توجهی به آن خطرناک است.

وی میزان تولید پسماند در روستا‌های هرمزگان را سالانه ۵۲۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این میزان با پسماند‌های شهری استان برابر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به تولید بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تن پسماند صنعتی و روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند ویژه در استان خواستار به روز رسانی شیوه‌های مدیریت پسماند در استان شد.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ضایعات تولید می‌شود که به نظر می‌رسد متولیان این حوزه عملکردی برای فرآوری آنها ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به ضرورت توجه مدیران صنایع به مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه تصریح کرد: قانون‌گذار مجازات‌هایی برای مدیران خاطی در حوزه محیط زیست در نظر گرفته است.

مسیحی تازیانی ادامه داد: برای مدیریت پسماند شهری، در ۴۸ شهر مطالعات پایان یافته و طرح مدیریت پسماند ۴۱ شهر مصوب شده که اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری کارگاه مدیریت پسماند صنعتی توسط شرکت «سپنتامهام ایرانیان» از مشارکت بخش خصوصی در آموزش استقبال کرد و آن را نتیجه درک عملی مفهوم حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست