Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين گشايش نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها گفت: ‌رسانه‌ها بايد به سمت خصوصي شدن پيش بروند.

اهم سخنان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در افتتاحيه نمايشگاه مطبوعات؛
*در پايان دولت يازدهم تعداد مديران مسئول زن از 7 به 11 درصد افزايش يافت.
*توسعه کمي مطبوعات براي گشايش فضاي آزادي فکر و انديشه اتفاق افتاد
*علي رغم محدوديت هاي اقتصادي در دولت يازدهم بيمه شدگان حوزه رسانه در پايان دولت يازدهم 16 هزار نفر شدند
 در آعاز دولت دوازدهم طليعه اي براي نقطه عطف جديد در رسانه شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*از 15 هزار پروانه انتشار رسانه ها 56 درصد در دولت يازدهم انفاق افتاد که نگاهش توسعه رسانه فضاي باز براي تبادل افکار است.
*در اين تعداد سهم جنسيتي افزايش يافت و 7 درصد زنان مدير مسئول در پايان 13 درصد توسعه سايت ها برخط از 200 در دوازدهم به 800 رسيد.
*توان حمايتي دولت محدود است اما عليرغم محدوديت هاي توان اقتصادي در دولت يازدهم اتفاقات حمايتي خوبي افتاد بيمه شدگان 5 هزار نفري در ابتداي دولت يازدهم  به 16 هزار نفر رسيد و در واقع سه برابر شد .
*نظام حمايتي شفافيت يافت و همه توانستند گام هاي رو به جلو را متوجه شدند.
*لايحه تبليغات بازرگاني و قانون مطبوعات مراحل نهايي خود را طي مي کند.
* امروز جشن ملي مطبوعات است و رسانه ها در يک صف قرار ميگيرند تا دردل ها و مشکلات را واگويه کنند؛ درد مردم را بشنوند و با آن ها رو در رو شوند.
* رسانه بعد مهم امنيت ملي است، همانگونه که جامعه بي سلاح در معرض تهديد است جامعه با رسانه کم اعتماد هم در معرض تهديد است جامعه اي که خبرهاي دقيقش را از بيرون تامين کند نا امن است.
*جامعه  اي که نتواند به خبرهايش در سرعت و دقت تکيه کند نا امن است.
*رسانه هاي حرفه اي مي توانند با منبعيت خبرهاي مطمين براي رسانه جايگاه تعريف کنند و امروز اين تهديد است که مرجعيت خبرهاي حرفه اي در معرض رسانه هاي غير حرفه اي است.
*رسانه را  به عنوان رکن سوم امنيت ملي  بايد جدي گرفت نمي گوييم به اندازه بنيه نظامي به رسانه توجه شود جامعه رسانه بي سلاح است و ريشه رسانه حرفه اي مکتوب و تصويري بايد حفظ شود.
*دولت بيش از گذشته مي تواند به محدود کردن رسانه هاي دولتي اهتمام کند، رسانه ها بايد به سمت خصوصي شدن پيش بروند.
*توليد رسانه اي بايد به جاي دلالي و نقالي رسانه اي بنشيند ما رسانه مبلغ مي خواهيم نه دلال
*رسانه بايد با توليد به حيات خود ادامه دهد نه جابه جايي هاي بيش از گاه و بيگاه محتوا
*رسانه جاي پرخاشگري و توليد نفرت نيست
*در جامعه مدني ادب و مدارا و منطق معيار حرکت است و رسانه مدني پرخاش و نفرت نمي پراکند نقد مي کند اما با انصاف
*ادب فارسي و فرهنگ و هنر ايراني اسلامي بايد تابلوي رسانه باشد و مي تواند درخشان تر از گذشته در افق جهان بتابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آريا، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برغم محدوديت‌هاي اقتصادي در دولت قبل بيمه شدگان حوزه رسانه در پايان دولت 16 هزار نفر شدند، در پايان دولت يازدهم تعداد مديران مسئول زن از 7 به 11 درصد افزايش يافت.
وي ادامه داد: توسعه کمي مطبوعات با هدف گشايش فضاي آزادي فکري در جمعه اتفاق افتاد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارائه کارنامه‌اي در دستاورد‌هاي دولت يازدهم در حوزه رسانه‌ها تاکيد کرد: در دولت قبل نقطه عطف جديد در رسانه شکل گرفت.
صالحي افزود: از 15 هزار پروانه انتشار رسانه‌ها 56 درصد در دولت يازدهم انفاق افتاد که نگاهش توسعه رسانه فضاي باز براي تبادل افکار است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در اين تعداد سهم جنسيتي افزايش يافت و 7 درصد زنان مدير مسئول در پايان 13 درصد توسعه سايت‌ها برخط از 200 در دوازدهم به 800 رسيد.
وي اضافه کرد: توان حمايتي دولت محدود است، اما عليرغم محدوديت‌هاي توان اقتصادي در دولت يازدهم اتفاقات حمايتي خوبي افتاد بيمه شدگان 5 هزار نفري در ابتداي دولت يازدهم ­به 16 هزار نفر رسيد و در واقع سه برابر شد.
صالحي افزود: از توفيقات ديگر در دولت يازدهم در عرصه رسانه در حوزه قوانين و مقررات بود از جمله رتبه بندي مطبوعات که با مشارکت و اشراف صنف مطبوعات در آن دوره شاهد پاره اي از اتفاقات بوديم.
وي بيان داشت: قانون مطبوعات و لايحه تبليغات بازرگاني نيز اکنون مراحل نهايي را طي مي کند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلمي با بيان اينکه در مجموع گام هايي در حوزه توسعه رسانه اي به همت اصحاب رسانه پيموده ايم، اضافه کرد: در اين ميان همچنين بايد سپاسگزار وزراي پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت يازدهم باشيم که همت گمارده و اين مسير را به پيش بردند.
صالحي گفت: امروز جشنواره و نمايشگاه مطبوعات آغاز شد، نمايشگاهي که در آغاز دولت دوازدهم حدود يک هزار رسانه در آن حضور دارند و اتفاقات بزرگ و کوچکي در آن رخ مي دهد.
وي اظهار داشت: اينک در جشن ملي، مطبوعات و اصحاب رسانه زير يک سقف قرار مي گيرند تا با هم تنفس کنند و دغدغه هاي ايران را با رسانه واگويه کرده، با مردم تماس مستقيم برقرار کنند و درد مردم را بشنوند.
صالحي افزود: در اين آغازين روزهاي دولت دوازدهم به نظر مي‌رسد که پاره اي از رويکردها را بايد جدي تر گرفت، رويکردهايي که در گذشته بود اما مي توان به عنوان تابلويي براي عرصه جديد در نظر گرفت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينکه امروز جشن ملي مطبوعات است، گفت: ­رسانه‌ها در يک صف قرار مي گيرند تا دردل‌ها و مشکلات را واگويه کنند؛ درد مردم را بشنوند و با آن‌ها رو در رو شوند.
وي گفت: رسانه بعد مهم امنيت ملي است، همانگونه که جامعه بي سلاح در معرض تهديد است جامعه با رسانه کم اعتماد هم در معرض تهديد است جامعه‌اي که خبر‌هاي دقيقش را از بيرون تامين کند نا امن است.
صالحي افزود: جامعه اي که نتواند به خبرهايش در سرعت و دقت تکيه کند نا امن است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رسانه‌هاي حرفه‌اي مي‌توانند با منبعيت خبر‌هاي مطمين براي رسانه جايگاه تعريف کنند و امروز اين تهديد است که مرجعيت خبر‌هاي حرفه‌اي در معرض رسانه‌هاي غير حرفه‌اي است.
صالحي افزود: رسانه را به عنوان رکن سوم امنيت ملي بايد جدي گرفت نمي‌گوييم به اندازه بنيه نظامي به رسانه توجه شود جامعه رسانه بي سلاح است و ريشه رسانه حرفه‌اي مکتوب و تصويري بايد حفظ شود.
وي گفت: دولت بيش از گذشته مي‌تواند به محدود کردن رسانه‌هاي دولتي اهتمام کند، رسانه‌ها بايد به سمت خصوصي شدن پيش بروند.
صالحي با تاکيد بر اينکه توليد رسانه‌اي بايد به جاي دلالي و نقالي رسانه‌اي بنشيند ما رسانه مبلغ مي‌خواهيم نه دلال، گفت: رسانه بايد توليد کند، اما ­رسانه جاي پرخاشگري و توليد نفرت نيست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در جامعه مدني ادب و مدارا و منطق معيار حرکت است و رسانه مدني پرخاش و نفرت نمي‌پراکند نقد منصفانه مي‌کند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در دولت قبل نظام حمايتي شفافيت يافت و همه توانستند گام‌هاي رو به جلو را متوجه شدند.
وي افزود:­ لايحه تبليغات بازرگاني و قانون مطبوعات مراحل نهايي خود را طي مي‌کند.
صالحي ادامه داد:­ امروز جشن ملي مطبوعات است و رسانه‌ها در يک صف قرار مي گيرند تا دردل‌ها و مشکلات را واگويه کنند؛ درد مردم را بشنوند و با آن‌ها رو در رو شوند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رسانه بعد مهم امنيت ملي است، همانگونه که جامعه بي سلاح در معرض تهديد است جامعه با رسانه کم اعتماد هم در معرض تهديد است جامعه‌اي که خبر‌هاي دقيقش را از بيرون تامين کند نا امن است.
وي افزود: جامعه اي که نتواند به خبرهايش در سرعت و دقت تکيه کند ناامن است.
صالحي افزود: رسانه‌هاي حرفه‌اي مي‌توانند با منبعيت خبر‌هاي مطمئن براي رسانه جايگاه تعريف کنند و امروز اين تهديد است که مرجعيت خبر‌هاي حرفه‌اي در معرض رسانه‌هاي غير حرفه‌اي است.
وي تاکيد کرد: ادب فارسي و فرهنگ هنري ايراني اسلامي بايد صبغه و تابلوي رسانه باشد و مي‌تواند درخشان‌تر از گذشته در افق جهان بتابد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم