Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینکه اقلیت های موجود در ایران، اقلیت های نجیبی هستند که همپا و همراه سایر ایرانیان، در پی پیشرفت و توسعه این ملک و ملک هستند،شکی در آن نیست؛ اینکه شورای نگهبان هم به عنوان نگهبانان قانون اساسی و اسلام،لابد درد دین دارند ،در این هم شکی نیست، اما چرا اخیرا مساله سپنتا نیک نام و سابقا مساله مینو خالقی، باید به معضلی برای کشور تبدیل شود؟

به گزاش «تابناک» ماجرای مینو خالقی و سپنتا نیک نام، دو وجه مشترک دارند؛ وجه مشترک اول این است که هر دو نفر پس از این توسط مردم برگزیده شدند، به چنین سرنوشتی مبتلا شدند؛یعنی در هر دو مورد این آرا مردم بوده که بی اعتبار شده است و وجه مشترک دوم عدم توجه به روال قانونی موجود و کم هزینه کردن این هر دو مورد برای کشور بود! 
در واقع در مورد مینو خالقی اگر مدارکی دال بر عدم صلاحیت وی،پس از اتخاب شدن توسط مردم، کشف شده است، لازم بود که در مسیر قانونی وجود، یعنی در بررسی اعتبارنامه وی در مجلس، این عدم صلاحیت بعدی، اعمال می شد؛نه توسط شورای محترم نگهبان!نتیجه هم از دو حالت خارج نبود، یا مجلس هم متقاعد می شد که مینو خالقی صلاحیت ندارد و اعتبارنامه ش را رد می کرد یا متقاعد نمی شد!اگر مجلسی که همه اعضای آن،توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت سیاسی و عقیدتی شده اند و حضرت امام در هما ابتدا معتقد بود که در صورت تعارض شورای نگهبان و مجلس حتی در مورد یک مساله شرعی، نظر دو سوم نمایندگان بر نظر شورای نگهبان غلبه دارد، دیگر چه تلاشی است که این مجلس دور زده و کنار گذاشته شود! در واقع رد صلاحیت ثانویه مینو خالقی دو اشکال وارد کرد: اول اینکه از روال قانونی انجام نشد و دو اینکه صلاحیت، نماینده های تایید صلاحیت شده را هم زیر سئوال برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، در موضوع سپنتا نیک نام هم مساله دقیقا همین است. هم رای مردم باطل شده ، هم برای حل یک معضل که روال قانونی دارد،نهاد دیگری راسا اقدام کرده است و مجلس و رئیس جمهور را کنار زده است و البته باعث ایجاد اختلاف بین قوه مقننه و قضائیه هم شده است. اگر به همه تبعات سیاسی و اجتماعی این مساله هیچ توجهی نشود،آیا لازم بود با یک تصمیم  دو قوه در کشور با هم درگیر بشوند؟آیا لازم بود روال های قانونی کنار گذاشته شوند؟آیا لازم بود رای مردم بی اعتبار شود؟ 
نکته جالب اینکه حضرت آیت الله محمد یزدی(حفظ الله) می فرماید نظام مخالفت با این حکم را بر نمی تابد!نظامی که رهبری آن،به صراحت از نقد و انتقاد سازنده استقبال می کند؛ رهبری که خود اظهار می دارد که باید به اشتباهات احتمالی اعتراف کرد و خود در این امر بر همه افراد و کارگزاران پیشی گرفته است؟ چرا در چنین نظامی پرسیدن از یک تصمیم که می تواست در روال قانونی خود و توسط نهادهای مرتبط با آن و در کمال همکاری و قانونمداری، انجام شود، قابل تحمل نیست؟ سخنگوی نظام و انقلاب اسلامی،اگر رهبری آزاده ی آن است، مشی عملی اش، موافقت با انتقاد سازنده از اعمال کارگزاران نظام و تصمیمات اشتباه احتمالی آنان، البته به شیوه سازنده در رسانه ها و بر اساس روال قانونی توسط نهادهای تصمیم گیرنده است.
تردیدی نیست که حضرات، خالصانه دغدغه دین دارند،اما ضرباتی که نظام دینی،می تواند به واسطه تصمیماتی -که دیگران هم حق ندارند درباره آن صحبت کنند- چنان آسیب پذیر شود و سرمایه اجتماعی اش را از دست بدهد که هزینه آن کمتر از آسیب دیدن خود دین و دیانت نباشد!
شاید اگر که در فقره مینو خالقی و سپنتا نیک نام، به سیره حضرت امام و رهبر انقلاب تمسک می جستند، هیچگاه چنین اتفاقاتی نمی افتاد؛ امامی که رای دوم سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی را حتی در مورد اختلاف بر سر مساله ای شرعی را بر نظر شورای نگهبان غالب می دانست، یا رهبری که همه امور را قالب روال قانونی و موجود می خواهد و جز این را ضربه به یکپارچه گی جامعه و انقلاب می داند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در انتخابات اخیر خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، در دیدار دوره‌ای با مدیران خود عنوان کرد: یکی از موارد ردصلاحیت من یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام. به گزارش انتخاب، وی در این نشست از انتشار عمومی پاسخ خود به نامه شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
روحانی همچنین گفته است: باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

کد خبر 848583 منبع: ایران برچسب‌ها خبر ویژه حسن روحانی شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟