Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای انجمن اولیا و مربیان دبیرستان پسرانه دوره اول سما زاهدان انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان دبیرستان پسرانه دوره اول سما زاهدان با حضور دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان، مدیریت، پرسنل و کاندیداهای انجمن در سالن اجتماعات مجتمع پسرانه سما زاهدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان درباره برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس، گفت: «این انجمن با هدف تشکیل جلسات منظم در طول سال تحصیلی و مشارکت در همه عرصه‌‌های علمی، تربیتی و اجتماعی در مدارس تشکیل می‌شود.»

محمدرضا زاهد شیخی افزود: «تعداد اعضای این انجمن بر اساس آمار دانش‌آموزان آن مشخص می‌شود که مدارس با آمار ۳۰۰ نفر دانش آموز می‌‌توانند ۸ نفر را به عنوان اعضا انتخاب کنند که ۵ نفر به عنوان عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی‌‌البدل هستند. البته مدارسی که تعداد دانش‌‌آموزان آن زیر ده نفر باشد مجاز به انتخاب انجمن نیستند و تمام وظایف آن بر عهده مدیر مدرسه است.»

زاهد شیخی به توضیح شیوه انتخابات پرداخت و گفت: «در ابتدا یک مجمع عمومی با حضور اولیای دانش‌آموزان تشکیل می‌‌شود که مدیر مدرسه به توضیح اهداف و وظیفه انجمن می‌‌پردازد و سپس برگه‌‌هایی به اولیا داده می‌‌شود که داوطلبانی که قصد کاندیدا شدن در این انتخابات را دارند، آمادگی خود را به صورت کتبی اعلام می‌‌کنند. در مرحله بعد از بین کاندیداها ۸ نفر که بالاترین رأی را کسب کنند، انتخاب می‌‌شوند و اعضای انتخاب‌‌شده از میان خودشان رئیس، منشی و رابط انجمن را مشخص و حداقل یک جلسه در ماه برگزار می‌کنند.»

وی افزود: «به عنوان نمونه برای هوشمند‌‌سازی مدارس در ابتدا جلسه‌‌ای با حضور اعضای انجمن برگزار می‌‌شود که پس از مشخص شدن هدف از هوشمند‌‌سازی و به تصویب رسیدن موضوع، کارگروه‌‌ها وارد می‌‌شوند و کارگروه مالی پس از برآورد هزینه، کمک‌‌هایی را از خیرین دریافت می‌‌کند. انجمن در سایر مواردی همچون نحوه برگزاری نماز جماعت، جلسات آموزش خانواده، پرورش اخلاق دینی دانش‌آموزان و پیشگیری از مود مخدر فعالیت خواهد داشت.»

این جلسه پس از رأی‌‌گیری و انتخاب اعضا پایان یافت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند