Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش امتداد نیوز از اراک، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد این اداره کل در شهرستان‌های آشتیان، تفرش و فراهان اظهار داشت: تعداد پروژه مرمتی در استان شهرستان فراهان ۱۶، تفرش ۱۲ و آشتیان ۵ پروژه است و  از آثار تاریخی ثبت شده در آشتیان ۲۴، تفرش ۴۶ و فراهان ۳۹ اثر را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هر شهرستان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی اقدام به احداث یک بازارچه دائمی صنایع دستی کرده است که از این میان بازارچه آشتیان با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آماده افتتاح و بهره برداری است وبازارچه صنایع دستی فراهان با ۳۰ درصد پیشرفت روبرو بوده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد همچنین در تفرش هم زمین مورد نیاز برای احداث بازارچه تهیه شده و به‌زودی پروژه فیزیکی احداث این بازارچه آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون ۲۶۵ هنرمند صنایع دستی در این شهرستان‌ها شناسایی و برای آنها کارت صادر شده است که از این میان سهم فراهان ۶۵ نفر، تفرش ۱۶۰ و آشتیان ۴۷ نفر است و روند اقبال مردم به فعالیت در حوزه هنرهای دستی در هر سه شهرستان رو به افزایش بوده و احداث بازارچه ها به این روند سعودی کمک می‌کند.

حسینی با اشاره به عملکرد میراث فرهنگی در حوزه معاونت گردشگری در این سه شهرستان‌ها گفت: در شهرستان فراهان یک واحد هتل ۲ ستاره در حال فعالیت است و در شهرستان تفرش تاکنون یک خانه مسافر به بهره‌برداری رسیده و درباره خانه‌های بوم‌گردی هم دو واحد در حال پیگیری است و برای یک واحد هم موافقت اولیه صادر شد.

وی ادامه داد: یک سفره‌خانه سنتی، یک مهمانپذیر و یک هتل ممتاز در تفرش در حال فعالیت است و یک سفره خانه هم در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: در شهرستان آشتیان ۴ تقاضای ایجاد خانه مسافر در حال پیگیری است و یک خانه مسافر به بهره‌برداری رسید، یک خانه بوم‌گردی و سه سفره خانه سنتی به بهره‌برداری رسیده هم از دیگر اقدامات این اداره کل در این شهرستان است.

حسینی عنوان کرد: میراث فرهنگی استان هیچ تفاوتی بین شهرستان‌ها در هیچ یک از حوزه های سه گانه قائل نیست و اهداف خود را در راستای سند چشم انداز، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خط مشی‌های سازمان میراث فرهنگی کشور بدون اولویت‌بندی شهرستان‌ها و به طور یک نواخت در استان اجرا می‌شوند.

وی اضافه کرد: تمامی استان و دوازده شهرستان دارای اهمیت است و عملکرد ما در تمام استان یکنواخت تقسیم شده و گزارش عملکرد و مستندات اقدامات انجام شده در استان به طور مستمر مورد ارزیابی استانداری مرکزی و سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: این سه شهرستان مهد مفاخر و بزرگان کشور و بهشت طبیعت استان است که در حوزه کاری این اداره کل دارای اهمیت ویژه‌ای هستند زیرا این شهرستان‌ها برای توسعه گردشگری بسیار زیاد بوده و می‌توانند به قطب گردشگری استان تبدیل شوند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس