Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری خود گفت: یک میلیون و ٥٤٧ سند مالیکت در سیستم کاداستر صادر شده که نسبت به ٦ ماهه اول سال گذشته ٤ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در دفترخانه ها ٦ میلیون و ٤١ هزار و ٨٠٠ سند رسمی صادر شده که ٣ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تویسرکانی تصریح کرد: در ٦ ماهه اول امسال ازدواج های ثبت شده ٣٥١ هزار و ٣٨٣ مورد بوده که ٣ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص طلاق نیز گفت: ٨٧ هزار و ٣٨٠ مورد طلاق به ثبت رسیده است که ٦ درصد رشد داشته است.

وی در رابطه با وصول مطالبات معوق گفت: ٣٠ هزار و ٩١٤ میلیارد ریال از مطالبات معوق را وصول کردیم که نسبت به سال قبل ٧٢ درصد رشد داشته است.

تویسرکانی در خصوص ثبت برندها گفت: 2 هزار و 44 اختراع به ثبت رسیده است که 17 درصد افزایش داشته است.تعداد برندهای ثبت شده 13هزار و 50 علامت بوده که رشد یک درصدی را داشته است.

وی با اشاره به آرشیو کردن اسناد گفت: ۳۶۰ میلیون برگ از پرونده ها اسکن و به فایل الکترونیک تبدیل شده است.

در گذشته گم شدن و سرقت پرونده ها و حتی آتش سوزی پرونده ها مشکلاتی را فراهم می کرد که اکنون این مشکلات رفع شده و فرآیند ثبتی بدون کاغذ در حال اجرا است.

تویسرکانی گفت: در شش ماهه گذشته 16هزار مورد بازرسی از مجموعه سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.۵06 نفر هم مامور به بازرسی شدند و تخلفاتی هم کشف شده است.

وی افزود: 15 نفر از دفتریاران سلب صلاحیت دائم و 225 نفر انفصال موقت داشتند که عمده تخلفات هم دریافت وجه اضافه بوده است.

وی در خصوص ثبت شرکت ها و موسسات گفت: میزان شرکت های ثبت شده در شش ماه اول سال 25هزار و 816مورد بوده که در مقایسه با سال گذشته 10درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد در رابطه با ممنوع المعامله ها در ٦ ماهه امسال گفت: ٣ هزار و ٩٤٢ مورد ممنوع المعامله شدند و این در حالی است که ۱۲۹۳ نفر هم رفع ممنوع المعامله شدند.

تویسرکانی گفت: در این مدت ۹ هزار و ۹۳ نفر ممنوع الخروج شدند که نسبت به سال قبل ٢١ درصد افزایش داشته است و رفع ممنوع الخروجی هم به میزان ٥ هزار و ٢١٧ نفر بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین ازدواج های ثبت شده مربوط به مردان ٢٥ تا ٢٩ سال در کشور است که این آمار در خانم ها ٢٠ تا ٢٤ سال است.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور گفت: بیشترین طلاق های ثبت شده در رده سنی ٣٠ تا ٣٤ سال است و بیشترین ثبت ازدواج با تحصیلات دیپلم با ٦٤ درصد بوده است.

تویسرکانی گفت: بیشترین دلایل جدایی زوجین براساس اظهار خودشان عدم تفاهم، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکی و ترک زندگی بوده است و بیشترین طلاق ها در ٣ سال اول زندگی مشترک رخ داده است.

وی گفت: تهران با ١٨ هزار و ٥٥٢ طلاق و رشد ٧ درصدی رکوردار طلاق در کشور است و این در حالی است که گیلان، کهکیلویه و بویر احمد و مرکزی سه استانی هستند که کاهش طلاق داشته اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟