Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حسین عباس زاده پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه ای که به منظور امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و معاون صنایع دستی خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شده بود، بیان کرد: مرکز دانش آموختگان صنایع دستی استان در طبقه فوقانی خانه تاریخی اعتمادی نیا راه اندازی شده و در اختیار دانشگاه بیرجند قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این در حال حاضر ۸۰ رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: از این تعداد، ۴۰ رشته فعال، ۱۵ رشته نیمه نعال و مابقی به فراموشی سپرده شده اند.

عباس زاده  با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل ها صنایع دستی در خراسان جنوبی بیان کرد: این استان سرزمینی بکر در حوزه صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه خراشاد از جمله روستاهای این استان بوده که به عنوان روستای صنایع دستی، ملی شد، گفت: بر روی شهرهای استان نیز مطالعه می شو تا شهر ملی در حوزه صنایع دستی را نیز داشته باشم.

عباس زاده با بیان اینکه خوشبختانه بازارچه های دائمی استان در حال رونق و شکل گیری است، افزود: بازارچه صنایع دستی خضری در حال احداث بوده و سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان به آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه برای مراکز آموزشی در شهرستان های سرایان و سربیشه نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم، گفت: همچنین بازارچه دائمی فردوس در حال احداث بوده که با کمبود اعتبار مواجه شده ایم.

برگزاری همایش بررسی راهکارهای توسعه تجاری سازی نساجی سنتی در استان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: برخی از رشته های صنایع دستی مانند نساجی سنتی و جاجیم بافی و بَرَک بافی رکن اصلی صنایع دستی استان را تشکیل می دهند.

وی از برگزاری برگزاری همایش بررسی راهکارهای توسعه تجاری سازی نساجی سنتی «توبافی» در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: امید است معاونت صنایع دستی برای برگزاری این همایش اعتبار لازم را تخصیص دهد.

عباس زاده با اشاره به صنعت فرش خراسان جنوبی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که باید فرش دستبافت از فرش ماشینی جدا شود.

وی با بیان اینکه گستره فرش بافی خراسان جنوبی در بسیاری از شهرهای استان وجود دارد، گفت: این در حالی است که این رشته از صنایع دستی رو به فراموشی است.

عباس زاده اظهار کرد: اگرچه روستاهای خراسان جنوبی به واسطه خشکسالی های چندین ساله دارای محرومیتی شدید بوده اما از صنایع دستی دست برنداشته و باید حمایت شوند.

اختصاص ۱۴۰ میلیون تومان برای طرح های اشتغال صنایع دستی

وی با اشاره به برک بافی خراسان جنوبی بیان کرد: این رشته مورد استقبال بسیاری از افراد و خارجی ها قرار گرفته است.

عباس زاده ادامه داد: اگر با بومی سازی سرفصل های دروس دانشکده هنر در زمینه صنایع دستی موافقت شود، ۱۰ دار حوله بافی در اختیار دانشگاه بیرجند قرار می گیرد.  

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از اجرای طرح ضربتی اشتغال در روستاهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح در دو روستای خور و نایبندان اجرا می شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، دو رشته پارچه بافی و سنگ تراشی شناسایی شده و میزان ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار نیز اختصاص یافته است.

true برچسب ها : بیرجند حسین عباس زاده میراث فرهنگی خراسان جنوبی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است

معاون صنایع‌دستی وزارت گردشگری بیان کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078460 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عباس‌زاده مقابل پرسپولیس فیکس می‌شود
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • عباس زاده با شعار معروف روی دوش هواداران نساجی!
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود