Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، محمود نوربخش پیش ازظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان، با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷ شاهد تغیییرات و تحولات عمیقی خواهیم بود، خاطرنشان کرد که این امر کار را برای پیگیری دشوار خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران در رابطه با کل اعتبارات سال ۹۶، گفت: از این میزان حدود ۸۶ درصد از اعتبارات ملی مربوط به اعتبارات هزینه‌ای و ۱۴ درصد نیز تملک بوده و سهم مصارف عمومی در بودجه‌های ملی، ۷۹ درصد و اعتبارات ملی ۴۴ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سهم اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها از کل اعتبارات هزینه‌ای کشور و مصارف عمومی ۳ درصد و تملک حدود ۲۱ درصد است، افزود: اما در استان مازندران در مجموع اعتبارات استان‌های کشور، سهم هزینه‌ای، حدود ۳۷ درصد و تملک حدود ۶۳ درصد است.

نوربخش ادامه داد: در ردیف‌های متفرقه، ۱۷ درصد سهم هزینه‌ای مصارف عمومی کشور و حدود ۳۵ درصد نیز تملک بوده که در در درون ردیف‌های متفرقه، ۶۳ درصد هزینه‌ای و ۳۷ درصد تملک بوده و در مجموع ۸۷ درصد اعتبارات در مصارف عمومی هزینه‌ای و ۲۲ درصد تملک است.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد اعتبارات از محل منابع ملی، ۲۱ درصد متفرقه و تنها ۷ درصد اعتبارات استانی است، افزود: سهم مازندران از اعتبارات استان ۴.۳ درصد با رتبه ۶ بوده است.

وی از جمله موارد مهم بودجه سال ۹۷، به تغییر و تحولات مربوط به ردیف‌های متفرقه و  ردیف‌های جداول ۷ قانون اشاره کرد و افزود: در جدول شماره یک پیوست قانون پروژه‌های با نام داریم و طرح‌های ملی استان مازندران ۴۵ طرح با ۲۴۶ میلیارد تومان و طرح‌های استانی ویژه ۲۳ طرح با ۱۸۵ میلیارد تومان که در مجموع ۶۸ طرح با عنوان پروژه‌های استانی با ۴۳۱ میلیارد تومان است.

نوربخش از جمله پروژه‌های ویژه استانی به پروژه‌های‌ شرکت آب و فاضلاب مازندران با ۸ پروژه، ۱۵.۳ درصد سهم و با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار و تخصیص ۲۸ میلیارد تومانی مرحله اول، آب منطقه‌ای با ۱۲ پروژه و ۸۲ درصد سهم و با ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار و تخصیص اولیه ۳۵ میلیارد تومان، گمرک با ۱ پروژه با ۰.۱ درصد سهم و با یک میلارد و ۸۰۰ و راه‌وشهرسازی با ۲ پروژه، ۲ درصد سهم و با ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۸۲۰ میلیون تومان تخصیص اولیه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع در بخش‌های استانی تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص داریم، افزود: همچنین، ۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از توازن که بعد از سه سال به ما تخصیص یافت و زیر ۲۹ درصد نیز تخصیص  یافت و در اعتیار سفر نیز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران با تأکید بر اینکه در بودجه سال ۹۷، مقرر شد که بخش اعظم ردیف‌های متفرقه حذف شود و به جدول ۷ اعتبار داده شود و یا در قالب پیوست شماره یک قرار گیرد، افزود: اعتبارات ردیف‌های متفرقه باید در قالب جدوال ۷ و پیوست شماره یک پیگیری شود و این امور اتفاقات بزرگ لایحه بودجه سال ۹۷ و در راستای شفاف‌سازی بودجه دولتی و تصمیمات ستاد بودجه کل کشور است.

نوربخش از جمله عناوین ۱۶ گانه پروژه‌های استان در جدول ۲۰ به مطالعه و احداث دانشکده پرستاری و مامایی رامسر، مرکز فرماندهی بحران شمال کشور، بیمارستان جایگزین رامسر، دو تقاطع هم‌سطح و غیرهم‌سطح و ۲۰ زیرگذر در استان مازندران،  خط شیرگاه به بابل، سد کسلیان، مطالعه و آبرسانی به شهرهای نور و رویان و چمستان، مطالعه و اجرای تأسیات فاضلاب آمل، رامسر، مطالعه و اجرای تاسیسات فاضلاب بهشهر و احداث بیمارستان ۳۹ تخت خوابی بندپی اشاره کرد و افزود: اگر جدول بیست را برای این پروژه‌ها نداشته باشیم، برای این پروژه باید از وزارتخانه‌ها کمک گرفته شود و در صورت عدم وجود ردیف‌ها در قانون، تامین اعتبار برای آنها غیرممکن خواهد بود

وی ادامه داد: محل تامین اعتبارات این پروژه‌های ۵۵۰ هزار ۳۸ است و در مجموع در حال حاضر، ۱۵ میارد تومان پول دارد و با پیگیری‌های انجام شده تنها مقرر شد که به یکی از این پروژهای یک میلیارد اعتبار اختصاص پیدا کرد و پیگیری‌ها باید ادامه یابد.

true برچسب ها : سازمان برنامه و بودجه لایحه بودجه سال 97 محمود نوربخش true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی جذب اعتبارات نفتی در استان افزود: هر چه سریع‌تر اسامی طرح‌های نیمه تمام باید برای جذب اعتبار به وزارت نفت ارسال شود.

وی بیان داشت: در راستای تخصیص اعتبارات مصوب دور دوم سفر هیئت دولت دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌های حوزه عمرانی هماهنگی داشته و هر دستگاه باید یک طرح شفاف ارائه دهد.

روستا تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از الویت‌های این معاونت است و تخصیص اعتبارات نفت برای این قبیل طرح‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: این اعتبارات به هر سازمانی که بتواند زودتر اقدام کند، اختصاص داده می‌شود به عنوان مثال برای پل سوم بشار ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نفتی در نظر گرفته شد و با دریافت اعتبار در کمتر از ۳۰ روز این اعتبار پرداخت می‌شود.

روستا مهم‌ترین ویژگی اعتبارات نفت را نقد بودن و سرعت پرداخت عنوان کرد و گفت: یکی از طرح‌های اساسی دیگر موجود در استان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج است که ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

کد خبر 6091182

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری