Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، منصور غلامی درباره‌ پرونده دانشجویان ستاره‌دار، توضیح داد: این موضوع را کاملا ملی می‌بینم چراکه اگر بخواهیم در سطوح دانشگاهی جوانان را در قالب سیستم‌های کنترلی بگنجانیم نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد، درواقع درصوتی که این افراد مشکل قضایی یا امنیتی دارند باید در صدد حل این مشکل برآمد اما اینکه برخی جوانان را به دلایل اعمال سلایق سیاسی از تحصیل باز داریم، قطعا اتفاق درستی نبوده و نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید دانشجوی ستاره‌دار وجود داشته باشد

وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی بر وزارتخانه علوم با اعتقاد به اینکه در دوران تصدی او بر وزارتخانه علوم نباید دانشجوی ستاره‌دار وجود داشته باشد، افزود: چه کسی می‌گوید؛ چنین دانشجویانی حق تحصیل ندارد؛ همان مرجعی که این دانشجو را از تحصیل منع می‌کند باید دلایل این محرومیت و جرم دانشجو را نیز شفاف‌سازی کند.

باید با عدالت و دقت به مسئله دانشجویان ستاره‌دار رسیدگی شود

وی با بیان اینکه باید با عدالت و دقت به مسئله دانشجویان ستاره‌دار رسیدگی شود، گفت: اگر حاکمیت، وزارت علوم و دانشگاه‌ها را به‌عنوان متولی آموزش عالی کشور قبول دارد باید به آن‌ها اعتماد کرده و بگویند که تشخیص کارشناسی این متولیان را قبول داشته و پشتیبانی خواهیم کرد.

ضرورت شنیدن دلایل مخالفت با ادامه تحصیل دانشجویان ستاره‌دار

وزیر پیشنهادی علوم بر ضرورت برگزاری نشست‌ با افراد نگران درخصوص ادامه تحصیل دانشجویان ستاره‌دار و دانستن دلایل مخالفت‌شان تاکید کرد و گفت: در این صورت تکلیف روشن خواهد شد؛ چراکه در صورت ادامه منع دانشجو از تحصیل، او را توجیه کرده و دلایل سلب چنین حقی به او تفهیم می‌شود، هرچند می‌توان در ادامه مسیر برای وضعیت این دانشجویان راه‌حل‌هایی تعریف کرد.

امنیت فقط از طریق دانشگاه‌ها تهدید نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه تمامی تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در چارچوب قانون فعالیت کنند، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سعه‌صدر مدیران در باز یا بسته شدن فضای آزادی‌های سیاسی در چارچوب همان قانون تفاوت دارد، توضیح داد: حفظ امنیت انقلاب و مردم بسیار مهم است؛ اما به‌یقین امنیت فقط از طریق دانشگاه‌ها تهدید نمی‌شود و چنین نگاهی اشتباه است چراکه برعکس دانشگاه امنیت را تضمین می‌کند.

غلامی ادامه داد: در دانشگاه‌ها دانشجویان قانع می‌شوند با هر نوع گرایش سیاسی، باید به اقتدار ملی در رأس همه مسائل اهمیت دهند، البته هر کسی از راهی به این مهم می‌رسد و دانشگاه نباید یک راه انحصاری را جلوی پای آن‌ها قرار دهد.

نگرانی بابت مجوز به تشکل‌های دانشجویی جایز نیست

وی با بیان اینکه برای فعالیت‌های دانشجوی در دانشگاه‌ها آیین‌نامه وجود دارد، افزود: نگرانی بابت ارائه مجوز به یک تشکل دانشجویی جایز نیست چراکه تمامی تشکل‌ها در چارچوب همان آیین‌نامه تشکیل می‌شوند.

صبر و سعه صدر بالایی دارم

وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی بر وزارتخانه علوم درباره ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها در صورت تصدی بر وزارتخانه علوم، گفت: شخصا صبر و سعه صدر بالایی دارم اما قانون‌مداری و تکیه بر آن اصل اساسی است و در چارچوب قانون نباید هیچ محدودیت سلیقه‌ای و جناحی ایجاد کرد و این اطمینان را خواهم داد که در دوره وزارت اینجانب فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اعتراضات و تجمع گسترده دانشجویان در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل گفت: جامعه دانشگاهی در برابر این جنایات سکوت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، درباره نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل‌کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت، اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم، عالم، خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده است که اجازه نمی‌دهد نیروهای امنیتی و نظامی وارد دانشگاه شوند.

وی افزود: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی، علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود، شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی با اشاره به تناقض رفتار کشورهایی که خود را مهد آزادی می‌دانند، تصریح کرد: در دانشگاه‌های کشورهایی که مدعی مهد آزادی هستند، می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانشگاهیان ما چنین رفتارهایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشورها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در برابر نسل‌کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنم؛ به‌یقین سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

وی گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی هم‌دردی کردند، مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه‌بخش خواهد بود.

کد خبر 748397

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • اعمال محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری