Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گراوند پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی پدافند پرتوی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم پدافند غیرعامل در پیشگیری از خسارات در زمان وقوع بحران‌ها اظهار داشت: با بررسی جنگ‌ها و ناامنی که در طول حیات بشر می‌توان دریافت که پیشگیری از وقوع بحران‌ها خسارات مالی و تلفات انسانی را به شدت کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر پیشگیری از غفلت در حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف جامعه و مراکز مهم و حساس گفت: با بررسی جنگ‌های مختلف در جهان در می‌یابیم که دشمنان بشریت برای نابودی ملت‌ها از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند که این مهم در جنگ ۸ ساله علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مشهود است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی، دشمنان ایران اسلامی از تمام تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده کردند خاطرنشان کرد: استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی با استفاده از رژیم بعث عراق و دیگر هم‌پیمانانش جنگ علیه جمهوری اسلامی با تجهیزات مدرن و پیشرفته تحمیل کرد که پیروزی در مقابل این دشمنان از افتخارات ایران اسلامی است.

گراوند، با اشاره به جنگ‌های دیگر در نقاط مختلف جهان از جمله پاکستان، افعانستان، یمن، سوریه، مرز‌های لبنان و دیگر نقاط افزود: این جنگ‌ها با طراحی استکبار به وقوع پیوست که با تشکیل گروه‌های تکفیری مانند القائده، داعش و دیگر تروریست‌ها که دست پروده استکبار و آمریکای جانخوار است، ناامنی گسترده‌ای در جهان حتی در کشور‌های اروپایی و آمریکایی ایجاد کردند.

وی با تاکید بر مقابله با ظلم و ستم گفت: یکی از برنامه‌های مهم برای پیشگیری از خسارت در بخش‌های مختلف اجرای طرح‌های پدافندی از جمله پدافند غیر عامل است.

استاندار بوشهر با تاکید بر مصونیت قرار دادن مراکز مهم و حساس در مقابل بحران‌ها و وقایع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ذات و جوهره استکبار جهانی کشتار و جنایات است باید برنامه‌ریزی در ایجاد مصونیت در فراهم کردن امکانات اقدام شود.

گراوند با بیان اینکه برای حفظ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیاز به افزایش توانمندی در حوزه پدافند غیرعامل است گفت: هر چند نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بالا و عظمت بازدارندگی ویژه‌ای برخوردار هستند، ولی نیاز به توانمند سازی پدافند غیرعامل در حوزه زیرساختی است.

وی، با بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل حوزه وسیعی است خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل در عرصه انسانی و امکاناتی است که پدافند غیر عامل در بخش‌های کشاورزی، دارویی، زیست محیطی و دیگر عرصه‌ها راه‌اندازی شده است.

گراوند، نیروگاه اتمی بوشهر، پارس جنوبی، تاسیسات نفت در جزیره خارگ را از مراکز مهم و حساس کشور در استان بوشهر دانست و تاکید کرد:با توجه وجود برخی مراکز حساس و حیاتی کشور در استان بوشهر، برای ارتقا مصونیت این مراکز، برگزاری رزمایش و تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ز

رزمایش پدافند غیرعامل در مراکز حساس استان بوشهر اجرا می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود