Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از آمادگی پذیرایی روزانه از ۱۰۰ هزار نفر از زوار اربعین در موکب‌های وقفی برپا شده در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان در نشست خبری تشریح برنامه‌های موکب‌های برپا شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه، با اشاره به آمادگی پذیرایی روزانه از 100 هزار نفر از زوار عتبات عالیات در استان، عنوان کرد: این پذیرایی‌ها گاهی با یک لیوان چای یا آب و گاهی هم با توزیع غذای گرم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسیان افزود: در موکب‌های برپا شده برای پذیرایی از زوار عتبات عالیات در استان کرمانشاه روزانه 50 هزار نفر اطعام می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سپس اشاره ای هم به تمهیدات اندیشیده شده در موکب های وقفی برای اسکان زوار عتبات عالیات در استان کرمانشاه داشت و گفت: ظرفیت اسکان شبانه بین چهار تا پنج هزار نفر در موکب های وقفی استان کرمانشاه فراهم شده است.

عباسیان با اشاره به برپایی دو موکب از محل موقوفات در شهرستان قصرشیرین، بیان کرد: یکی از این دو موکب در ورودی شهرستان قصرشیرین و با همکاری اوقاف استان آذربایجان غربی برپا شده و روزانه پذیرای 20 تا 30 هزار نفر از زوار عتبات عالیات خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: دومین موکب وقفی برپا شده در شهرستان قصرشیرین در مسجدی در مرز خسروی برپا شده که در این موکب تنها پذیرایی با آب، چای و... را خواهیم داشت و اطعام با غذای گرم انجام نخواهد شد.

 وی اضافه کرد: در موکب های وقفی برپا شده در شهرستان قصرشیرین برای پذیرایی روزانه بین 70 تا 80  هزار نفر از زوار عتبات عالیات برنامه‌ریزی شده است.

عباسیان اضافه کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده نزدیک ۵۰ نفر از مبلغین در مواکب برپا شده برای اربعین مشغول تبلیغ خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به سابقه دیرینه میهمان نوازی مردم استان کرمانشاه از زوار عتبات عالیات، افزود: یکی از سندهای محکم این مهمان‌نوازی‌ها موقوفاتی است که در استان کرمانشاه برای خدمات رسانی به زوارعتبات عالیات برپا شده و از نمونه‌های آن می توان به کاروانسراهای بیستون، ماهیدشت و قصرشیرین اشاره کرد.

عباسیان موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی را یکی از سندهای تاریخی خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات برشمرد و افزود: این موقوفه در 150 سال گذشته پذیرای زوار عتبات عالیات بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا

محمدنبی احمدی، رئیس دانشگاه رازی گفت : در‌های دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، به روی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است.

وی افزود: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

 احمدی تأکید کرد: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روز‌های اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.

رئیس دانشگاه رازی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا نیز که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی کرمانشاه برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات