Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر جمال شمس در آستانه برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی اظهارداشت: این کنگره ۲۹ آذر تا یکم دی ماه ۹۶ در مرکز همایش‌های رازی تهران با هدف ارتقاء جایگاه علوم اعصاب در بین دانشگاهیان و آشنایی بیشتر پژوهشگران و متخصصین فیلدهای مربوط به علوم اعصاب با زمینه‌های جدید پژوهشی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آشنایی دانشجویان با کاربردهای یافته‌ها در زندگی روزمره و آشنایی پژوهشگران با یکدیگر و ایجاد زمینه تعامل بین ایشان از دیگر اهداف برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی است.

دبیر علمی بخش بالینی ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی با بیان اینکه علوم اعصاب پاسخ‌هایی به نیازهای گسترده بشر محسوب می‌شود، ادامه داد: بیماری های روانپزشکی با توجه به تغییرات گسترده ای که در مغز زخ می دهد، ایجاد می شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی تاکید کرد: این تغییرات در برخی عملکردهای مغز مثل فعالیت‌های شناختی cognition نقایصی ایجاد می کنند که این فعالیت‌ها مثل توجه و تمرکز بر کارکودهای عالی مغز همچون تصمیم گیری، قضاوت و بینش تاثیرات منفی بسیار می گذارند.

شمس با اشاره به اینکه شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی در جهان افسردگی، اختلالات اضطرابی و اعتیاد است، که تاثیرات منفی زیادی بر کیفیت زندگی و عملکرد بشر دارد، بیان داشت: افسردگی از علل مهم مرگ و میر بشر بوده که تا چند سال آینده از این نظر نقش مهم‌تری نیز پیدا خواهد کرد.

این روانپزشک گفت: از نظر ریسک فاکتور در بروز این مشکلات مهمترین عامل در کنار عوامل بیولوژیک همچون ژن، استرس و تنش های روانی است.

وی افزود: حساسیت این موضوع به حدی بوده که کاخ سفید مستقیماً گرانت‌های سنگینی به پژوهش‌های علوم اعصاب اختصاص داده و این موضوع نشان دهنده اهمیت و نفش یافته‌ها در زندگی بشر دارد، بنابراین جا دارد پژوهشگران و دانشگاهیان از قافله این علم جا نمانده و اهمیت خاصی برای علوم اعصاب قائل شوند.

705

دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی اختلالات روانپزشکی ارتقاء جایگاه علوم اعصاب کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی اختلالات روانپزشکی در جهان افسردگی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟