Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا – مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی دفتر جدید کشتیرانی ایران در آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن برجام فضای بین المللی مناسبی برای حمل و نقل دریایی کشور به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد سعیدی یکی از اعضای هیات عالیرتبه اقتصادی و تجاری ایران در سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به آفریقا با تشریح دستاوردهای این سفر اظهار کرد: یکی از ترمینال های تجاری مهم آفریقا بنادر پورت الیزابت و کیپ تاون در آفریقای جنوبی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته در منطقه آفریقای جنوبی فعال بود و دفتری دایر داشت که متاسفانه بعد از اتفاقاتی که در تحریم ها علیه ایران رخ داد به دلیل این که مسیر خط به سمت آفریقای جنوبی عمدتا تعطیل شده بود و کارها بیشتر در شرق آفریقا خلاصه می شد، این دفتر هم بسته شد.
مدیرعامل کشتیرانی یادآور شد: هم اکنون در شرایطی هستیم که با اجرایی شدن برجام فضای بین المللی مناسبی برای حمل و نقل دریایی کشور به وجود آمده است و ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین ناوگان حمل و نقل دریایی کشور باید امکان صادرات و واردات را برای تولیدکننده ها و تجار ایرانی فراهم کند.
سعیدی یادآور شد: ایران به همه بنادر دنیا بدون هیچ محدودیتی رفت و آمد دارد ، اما در بعضی از بنادر اولویت ما این است که باید به طور مستقل شرکت کنیم.
وی یکی از موارد توافقی در این سفر با شرکت های آفریقای جنوبی را راه اندازی دفتر جدید در این کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با وسعت بخشیدن به فعالیت های خود و حمل و نقل فله و کانتینر به آفریقای جنوبی بتوانیم یک فرصت جدیدی را برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: ویژگی منطقه آفریقا این است که بتوانیم محصولات نهایی ایران را به این منطقه صادر کنیم و همچنین بتوانیم مواد اولیه و معدنی را از آفریقای جنوبی برای تبدیل شدن به کشور منتقل کنیم.
رییس هیات مدیره کشتیرانی ایران تاکید کرد این ویژگی اصلی است که در حال حاضر براساس این تقاضا در حال برنامه ریزی هستیم.
سعیدی در پاسخ به این سوال که در کدام بندر آفریقای جنوبی این دفتر تاسیس می شود، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که کدام یک از بنادر این کشور مهم تر است. ما از بنادری استفاده خواهیم کرد که در آنجا عمدتا ترمینال کانتینری فعال است.
رییس هیات مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در اوگاندا نیز در حال حاضر به بنادر مونساوا و دارالسلام سرویس دو هفته ای داریم و مناطق کنیا و تانزانیا را پوشش می دهیم.
سعیدی تصریح کرد: اوگاندا همجوار کنیا است و ما در حال فراهم کردن شرایطی هستیم که با یک لجستیک زمینی نیازهای وارداتی و صادراتی تجار ایرانی را فراهم کنیم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ناوگان کشتیرانی ایران در آفریقا با پرچم ایران یا کشور ثالت تردد می کند ، اظهار کرد : بیش از ٩٠ درصد رفت و آمدهای کشتیرانی ایران با پرچم جمهوری اسلامی ایران انجام می شود و حدود ١٠ درصد بنا به مقتضیات از پرچم های سایر کشورها استفاده می کنیم.
مدیرعامل کشتیرانی یادآور شد: بعد از اجرایی شدن برجام ٩٠ درصد شناورهای ایرانی از پرچم جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.
سعیدی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد مشکلات بانکی گفت: برای توسعه روابط تجاری با هر کشوری دو عنصر بسیار مهم حمل و نقل و روابط بانکی است.
وی یادآور شد: ٨٥ درصد تجارت دنیا براساس حمل و نقل دریایی است و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست ، امیدواریم در ماه های آتی با روان شدن روابط بانکی ایران تسهیلات تجاری بین کشورها و ایران فراهم شود.
رییس کشتیرانی خاطرنشان کرد: در آن شرایط که امکانات مبادلات تجاری بیشتری ایجاد شود، طبیعتا حمل و نقل دریایی هم می تواند فعال تر شود.
سعیدی ادامه داد: در واقع نگاه می کنیم که هدف بازارهای صادراتی کشور کجاست و متناسب با آن سیستم حمل و نقل را تنظیم می کنیم، کشتیرانی ایران پیش از این محدودیت هایی داشت که در حال حاضرآن محدودیت ها وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه 29 مهرماه سفر خود به سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر را آغاز کرد.
شرکت در مجمع تجاری ایران در این سه کشور، سیزدهمین نشست کمیسیون اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به همراه هیات عالیرتبه اقتصادی و تجاری و دیدار با مقامات کشورهای آفریقای جنوبی ، اوگاندا و نیجر از برنامه های وزیر امور خارجه در این سفر بود.
هیات عالیرتبه اقتصادی ایران در حاشیه دیدارهای ظریف در نشست های تخصصی با شرکت ها و موسسات آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر شرکت کردند و با آنها مذاکره کردند.
وزیر امور خارجه به همراه هیات سیاسی و اقتصادی شامگاه جمعه به تهران بازگشت.
سیام * 1336
خبرنگار: مهرنوش خانزایی**ناشر:امیرکاردان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشور‌ها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی اظهار کرد: کشور‌های دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشور‌های دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشور‌ها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارز‌های ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد