Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛تکمیل زنجیره ارزش و ساخت واحدهای پایین دستی همسو با تولیدی شدن طرح های مختلف در بخش بالا دست منجر به کاهش خام فروشی شده و در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین خواهدبود و آنگونه که شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید مهندسی مفهومی و جانمایی مناسب برای احداث واحدهای جدید پتروشیمی بسیار ضروری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی برنامه ریزی برای مشخص شدن موقعیت مکانی و نیز نحوه تامین خوراک واحدهای پایین دستی باید به صورت کارشناسی و توجه به شرایط سرزمینی صورت گیرد .

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم آبادان در مجلس در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت مکمل برای جلوگیری از هدر رفت انرژی به صورت خام در کشور با شتاب در حال گسترش است و به طور حتم هر چه صنعتی پویاتر باشد، می تواند ضمن جلوگیری از هدر رفت نفت و گاز به صورت خام شرایط مناسب تری را برای رشد تولید و محصولات صنعت پتروشیمی کشور ایجاد کند .

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:استفاده از خوراک ارزان و کنترل و جمع آوری گازهایی که در گذشته به هدر می رفت از مزیت های نسبی این صنعت است و امروزه تکنولوژی به گونه ای پیشرفت کرده که استفاده ازمحصولات پتروشیمی را اجتناب ناپذیر کرده است .

شرفی ادامه داد: ارزش افزوده و اشتغال حاصل از صنعت پتروشیمی آینده نگری برای این صنعت را دوچندان کرده است و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که هزینه ارسال خوراک به واحدها باید تا حد ممکن اندک باشد به همین دلایل جانمایی واحدهای جدید پتروشیمی باید به درستی صورت گیرد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی یک صنعت آب بر است به همین دلیل این صنایع باید در کنار دریا احداث شوند و در پائین دست منابع آبی نیز ساخته شوند تا کمترین آلودگی های زیست محیطی را به دنبال داشته باشند .

شرفی تصریح کرد: به همان اندازه که به ظرفیت نفت و پالایش آن توجه می شود باید به استفاده از گازهای همراه نفت نیز توجه لازم صورت گیرد و باید گفت صنعت پتروشیمی صنعتی پیشران است که می توان به زنجیره آن زنجیره ای از ارزش افزوده را ایجاد کرد و در دیگر صنایع نیز پیشرفت لازم را به وجود آورد .

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این بانک با توجه به سابقه ارزشمند پشتیبانی و حمایت از بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، میزبان فعالان این صنعت در سالن خلیج‌فارس (سالن۴۴) مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است.

حمایت از صنایع و پروژه‌های ملی از جمله مهمترین اهداف بانک صادرات ایران به شمار می‌رود و این بانک طی سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران كه سالانه با حضور جمع كثیری از شركت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، فرصت مغتنمی است تا شركت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندركاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کنند.​

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت , گاز ,پالایش و پتروشیمی
  • حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • ویژگی بارز وزارت نفت در دولت سیزدهم، دیپلماسی موفق انرژی است
  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی آغاز به کار کرد
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد