Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-رئيس سازمان بسيج دانش آموزي آذربايجان شرقي در جمع خبرنگاران گفت : امروز نسل چهارم انقلاب همچون نسل اول و با تاسي از فرمايشات مقام معظم رهبري در تمامي صحنه ها حضور آگاهانه دارند و قله هاي تحصيل، تهذيب و ورزش را فتح مي کنند.

فرشباف در مصاحبه با خبرنگاران افزود:: خوشبختانه دانش آموزان ايران اسلامي، اسير سياست هاي اندولسي غرب قرار نگرفته اند و حتي شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي نيز نتوانسته تاثير چنداني بر دانش آموزان داشته باشد و همچنان در تمامي صحنه ها حضور فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص سازمان بسيج دانش آموزي گفت: بنا به گفته ايشان، بسيج دانش آموزي، تشکلي امين و متدين است و بايد در کانون تفکر بسيج قرار گيرد.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي استان همچنين در خصوص تاريخچه تشکيل سازمان بسيج دانش آموزي بيان کرد: اين سازمان طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي در سال 75 و با هدف تربيت انقلابي دانش آموزان و ترويج تفکر انقلابي تشکيل يافته است.

وي با اشاره به وجود 50 حوزه مقاومت بسيج دانش آموزي در نواحي 38 گانه آموزش و پرورش آذربايجان شرقي افزود: علاوه بر آن 2 هزار و 900 واحد مقاومت در قالب واحدهاي اميدان (مقطع ابتدايي)، پويندگان (دور اول متوسطه) و پيشگام (دور دوم متوسطه) مشغول فعاليت هستند.

فرشباف تعداد اعضاي سازمان بسيج دانش آموزي آذربايجان شرقي را 293 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: اعضاي اين سازمان از تمامي خدمات اعضاي بسيج محلات برخوردار هستند.

وي تصريح کرد: به عبارت ديگر 67 درصد دانش آموزان آذربايجان ‌شرقي، عضو سازمان بسيج دانش آموزي هستند و منشأ و خواستگاه برنامه هايي که به اعضاي اين سازمان ارائه مي شود بر اساس مطالبات مقام معظم رهبري است.

فرشباف با بيان اينکه اجراي دقيق سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بزرگترين مطالبه سازمان بسيج دانش آموزي است، افزود: در اين راستا کميته رصد و پيگيري سند تحول بنيادين آموزش و پرورش توسط اين سازمان تشکيل شده تا ضمن تطبيق محتواي نظام آموزش و پرورش با اين سند، چالشهاي پيش روي آن را شناسايي و به مسئولين امر ارائه مي شود.

وي در ادامه گزارشي از عملکرد سازمان بسيج دانش آموزي آذربايجان شرقي ارائه کرد و مهارت افزايي دانش آموزان را از اهداف آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: با توجه به اثربخشي اجراي طرح راهيان نور، سال گذشته نزديک 37 هزار دانش آموز به مناطق عملياتي شمالغرب و جنوب کشور اعزام شدند و طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته، امسال نيز 23 هزار دانش آموز به مناطق عملياتي شمالغرب و 4 هزار نفر نيز به مناطق عملياتي جنوب کشور اعزام خواهند شد.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي آذربايجان شرقي اضافه کرد: بطور متوسط روزانه نزديک 500 دانش آموز با همکاري آموزش و پرورش استان به مناطق عملياتي شمالغرب کشور اعزام مي شوند.

وي اجراي طرح ولايت را از ديگر برنامه هاي سازمان بسيج دانش آموزي اعلام کرد و گفت: اين طرح با هدف کادرسازي و تربيت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامي اجرا مي شود و در حال حاضر 849 واحد مقاومتي در مقطع دور دوم متوسطه داريم و 75 درصد از اين دانش آموزان بعنوان فرمانده واحدهاي مقاومت پيشگام انتخاب شده و مشغول فعاليت هستند.

فرشباف با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در خصوص اجراي گسترده طرح هجرت در بين دانشجويان و دانش آموزان بيان کرد: در اين راستا سال گذشته 8 هزار دانش آموز در قالب اردوهاي طرح هجرت ده روزه و در طول ايام تعطيلات تابستاني براي بهسازي، بازسازي و مرمت مدارس در مناطق کم برخوردار استان حاضر شدند.

وي کيفي سازي درس آمادگي دفاعي را از ديگر برنامه هاي سازمان بسيج دانش آموزي استان اعلام کرد و افزود: در اين راستا با همکاري اداره کل آموزش و پرورش استان، طرح نهضت روايت گري را در مدارس استان اجرا مي کنيم.

فرشباف در پايان مسجد محوري را از ديگر اهداف سازمان بسيج دانش آموزي استان برشمرد و گفت: به همين منظور مي کوشيم ميزان حضور دانش آموزان در مساجد و برنامه هاي حلقه هاي صالحين را افزايش دهيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب + عکس

به گزارش جماران؛ تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است، صبح امروز چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۱۲) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

 این تیم که با نام سردار شهید حاج محمدرضا زاهدی در این مسابقات شرکت کرده بود، موفق شد با هفت پیروزی متوالی، بر سکوی نخست دنیا بایستد.

 

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب + عکس
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی