Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرجهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از برداشت پنبه از ۵۸۰ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخداآفرین، رشید نظمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز خرید تضمینی پنبه در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به این که سطح کشت و تولید محصولات کشاورزی وابسته به قیمت محصولات در سال قبل بوده و در صورت بالا بودن قیمت یک محصول زراعی در سال قبل باعث می‌شود که سطح کشت آن از سوی کشاورزان افزایش یابد و این مسئله منجر به کاهش قیمت محصولات و باعث زیان کشاورزان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت طبق قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی تلاش می‌کند با تعیین قیمت تضمینی و خرید بصورت تضمینی از نوسان قیمت محصولات کشاورزی جلوگیری کرده و عدم تعادل‌هایی که در بازار محصولات کشاورزی به وجود می‌آید را کاهش دهد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین در ادامه خاطر نشان کرد: پنبه یکی از محصولات اساسی و استراتژیک در کشورمان بوده و شهرستان خداآفرین نیز تنها شهرستانی در سطح استان آذربایجان شرقی است که کشت پنبه در آن همه ساله انجام می‌گیرد که امسال در این شهرستان 580 هکتار پنبه کشت شده و برداشت آن از اواسط مهر ماه شروع شده است.

نظمی در ادامه از آغاز خرید تضمینی پنبه در خداآفرین خبر داد و گفت: خرید تضمینی با قیمت مصوب دولتی با نرخ 34 هزار و 40 ریال تا 20 هزار و 770 ریال تا اتمام فصل برداشت انجام خواهدگرفت و پیش بینی بر این است که امسال بیش از 2 هزار و 500 تن وش پنبه از پنبه کاران شهرستان خریداری شود.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی احداث باغ در اراضی شیبدار این شهرستان خبر داد و گفت: احداث و ایجاد باغ‌های دیم مثمر در اراضی شیبدار از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی است و شهرستان خداآفرین نیز به دلیل داشتن استعدادهای طبیعی، اقلیمی و رغبت بهره برداران در این زمینه ظرفیت بسیار بالایی دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین در ادامه گفت: جهت افزایش آگاهی و اطلاع بهره برداران از مزایا و فرآیند قانونی احداث باغ در اراضی شیبدار کارگاهی آموزشی با حضور بهره برداران کشاورزی شهر خمارلو در مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این کارگاه آموزشی بیش از 30 نفر از بهره برداران کشاورزی شهر خمارلو حضور داشتند و کارشناس باغبانی مدیریت کلیاتی از فرآیند و مزایا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی این طرح را برای بهره برداران تشریح و تببین کرد.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد