Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@15:37:09 GMT

بانک مرکزی: مسکن در تهران گران شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۷۷۸۳

بانک مرکزی: مسکن در تهران گران شد

جدیدترین گزارش بانک مرکزی حکایت از افزایش ۳۴ درصدی معاملات مسکن تهران در مهرماه دارد. در اولین ماه پاییز امسال همچنین قیمت مسکن نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در مهرماه  سال ۹۶ با استناد به آمار سامانه ثبت معملات املاک و مستغلات کشور به ۱۳ هزار و ۸۰۰ فقره رسید که نسبت به مهر سال گذشته ۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد افزایش یافته است.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۷.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در مهرماه امسال بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا نشان می‌دهد واحدهای تا ۵ سال ساخت با ۴۶.۲ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده است.

این سهم در مقایسه با مهرماه سال قبل ۵.۳ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

تحولات قیمت مسکن

در مهرماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۷.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل (شهریورماه ۹۶) و ماه مشابه سال قبل (شهریور ۹۵) به ترتیب  ۷/. و ۸.۷ درصد افزایش یافته است. بیشترین رشد متوسط قیمت در ماه مورد اشاره نسبت به ماه مشابه سال گذشته به منطقه ۱۷ (معادل ۱۵.۲ درصد) و کمترین میزان رشد به منظقه ۱۲ (۱.۲ درصد) تعلق دارد.

مسکن تهران در ۷ ماه

در هفت ماه نخست سال ۹۶، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۹۹ هزار فقره رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۳ درصد افزایش یافته است. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۶.۱ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۷.۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن

در مهرماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۸.۴ و ۷.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

در مجموع در اولین ماه پاییز ۹۶ حجم معاملات واحدهای مسکونی و قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به ترتیب به ۱۳ هزار و ۸۰۰ فقره و ۴۷.۹ میلیون ریال رسید. رشد قابل ملاحظه تعداد معاملات انجام شده طی معرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل در تداوم رشد نقطه به نقطه مرداد و شهریور امسال (به ترتیب ۶.۱ و ۹.۲ درصد) بوده است.

بررسی تحولات بازار اجاره‌بهای مسکن در مهرماه سال ۹۶ نیز موید تغییر مناسب اجاره‌بها با نرخ تورم در این دوره است، به طوریکه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۴ و ۷.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن