Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرانه فضای سبز در دهگلان برای هر نفر کمتر از 4 متر مربع که در مقیاس جهانی و ملی بسیار ناچیز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، شهرستان جدید التاسیس دهگلان با 65 هزار نفر جمعیت باتوجه به اینکه درسال 1335 تبدیل به بخش شد وزیر نظر شهرستان قروه اداره می شد و با وجود ظرفیت واستعداد شهرستان شدن در سال 86  از بخش به شهرستان ارتقاء یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





با توجه به اینکه این شهرستان  از همه جهات  چه سرانه فضای ورزشی، سرانه فضای سبز فضای آموزشی، فرهنگی مشکلات عدیده دارد ونیازمند توجه ویژه وبودجه جهشی می باشد که با وجود پیگیری رسانه ها  تاکنون تحقق نیافت  .

    سرانه فضای سبز دردهگلان  نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است


با توجه به  اینکه تنها فضای سبز و پار ک موحود دردهگلان 7/3 هکتار  می باشد که این فضا دیگر جوابگوی جمعبت 25 هزار نفری این شهر نیست و نیاز است که در چند نقطه شهر فضای سبز جهت رفاه شهروندان احداث شود.


فضای سبز شهری این شهرستان با استانداردهای جهانی و شاخص‌های متوسط و نسبی اعلام شده در ایران، فاصله بسیاری دارد که لزوم رفع و بهبود آن احساس می‌شو کمبود در سرانه فضاهای سبز محسوس است.


پارک های شهری از اصلی ترین بخش های کاربری های فضای سبز هستند که به صورت عمومی و رایگان در دسترس همه شهروندان شهر قرار می گیرند اما آنچه که مهم است کیفیت توزیع و پراکنش این پارک ها در سطح شهر و همچنین کیفیت این فضاها و تاسیسات و خدمات ارائه شده در آن ها است.

 

با توجه به موقعیت جغرافیایی دهگلان بعنوان دروازه استان کردستان به مرکز استان ضروری است که به پارک و فضای سبز اهمیت داده شود چونکه مورد نیاز مسافران است و برای حل این مشکل باید اقداماتی اندیشیده شود.

 

  بدون شک فضای سبز میتواند در شهرها مکانی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان باشد که متاسفانه فضای سبز شهر دهگلان بسیار محدود و اندک است که جوابگوی شهر 25 هزار نفری دهگلان نیست.


سرانه فضای سبز در دنیا برای هر نفر 25 منر مربع درایرن 7الی12 متر مربع برای هرنفر و در دهگلان کمتر از 4 متر مربع که نسبت به استاندارد و مقیاس جهانی بسیار ناچیز است.
 
      ضرورت اجتماعی


به طور کلی پارکها  بخشی از فضای سبز مجهز شهر می باشند که در برنامه ریزی اوقات فراغت و دارا بودن نقش تفریحی، نقشی به سزا دارد و باعث آرامش روحی شهروندان شده و تا حدودی میتواند نیاز دسترسی به طبیعت را برای تمامی قشرها برآورده سازد.
                                                                           

     انتظارت مردم شهر دهگلان از شوراهای اسلامی دوره پنجم      



 

 

اما آنچه که مهم است کیفیت توزیع و پراکنش این پارک ها در سطح شهر و همچنین کیفیت این فضاها و تاسیسات و خدمات ارائه شده در آن ها است.

 

 با توجه به انتخابات ادوار شورای اسلامی در این شهر و تعیین شهرداران در ادوار مختلف هیچوقت انتظارت و نیازهای مردم شهرستان و شهروندان  دهگلان عملی نشد.


 انتظار مردم از شوراهای اسلامی دوره پنجم این است که با انتخاب دقیق درصدد انتخاب شهرداری باشند که درد آشنا و مسئولیت پذیر باشد و بتواند دغدغه مردم در زمینه های مربوط به شهر و کمبود فضای سبز شهر دهگلان را برآورده سازد.


مردم دهگلان در روز انتخابات با حضور 80 درصدی نشان دادند که در همه حال در صحنه بوده  همراه و همگام نظام اسلامی ایران هستند و مسئولین خصوصا شوراهای اسلامی نیز باید  خود را خادمان مردم و از جنس مردم بدانند و همانطور که مردم با رای اعتماد آنان را مورداعتماد دانستند هم اکنون اعضای شورا نیز باید با اتحاد و همدلی نسبت به پیگیری مشکلات عمرانی و کمبود فضای سبز این شهر از هیچوگنه تلاشی دریغ نکنند.

 

بنابراین ضرورت دارد که وضعیت فضای سبز در این شهر به لحاظ کمی و کیفی ارزیابی شود و اینک نظرات یکی از اعضای شورای اسلامی دهگلان دراین مورد  را می شنویم.

 
    سرانه فضای سبز در دهگلان کمتر از4 متر مربع  می باشد و این  کمبود کالما محسوس است

 

 شادمان عباسجوبی عضو شورای اسلامی دهگلان و عضو شورای شهرستان ضمن نگرانی از وضعیت موجود در مورد کمبود سرانه فضای سبز در این شهر اظهار داشت: سرانه فضای سبز شهر دهگلان  نسبت به استاندار جهانی بسیار فاصله دارد و برای هرنفر دهگلانی این فضا کمتر از 4 متر مربع می باشد که این رقم در مقایسه با ظرفیت شهر بسیار کم است و امید فراوانی به افزایش آن داریم.

 

 وی افزود: این مشکل بزرگترین دغدغه شوراهای اسلامی دوره پنجم شهر دهگلان است و بزرگترین مشکل هم در عدم توجه به آن در طول سنوات گذشته وجود معارض جهت تملک زمین بوده است.


 عباسجوبی گفت: از مالکین شهر دهگلان استدعا می شود جهت حل این مشکل برای رفاه و آسایش مردم این شهر با  شوراهای اسلامی تعامل و همکاری داشته باشند.


 وی درادامه گفت: اولویت ما در این حوزه گسترش  و نگهداری تنها پار ک دهگلان، ایجاد فضای تفریحی در ورودی شهر، و ایجاد پارک درون محله ای در محله پایین جاده بلوار کشاورز و شهرک امین آباد است که نیازمند  مساعدت و کمک شهروندان در این زمینه هستیم.


 در خواست مردم  از مسئولان


 محمدی یکی از کاسبان این شهر در گفتگو با خبرنگار ما ضمن درخواست از مسئولان برای حل مشکل  و کمبودهای شهر ستان و شهر دهگلان اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم با اتحاد و همدلی در همه صحنه ها حضور دارند الان هم از مسئولان انتظار داریم رفاه و آسایش  مردم را مد نظر قرار دهند  و تا آنجا در توان دارند در حق مردم کوتاهی نکنند.


وی افزود: این شهر از امکانات اولیه شهر بازی نیز در داخل تنها پار ک موجود شهر محروم است  که باید این موضوع مهم که مورد نیاز بچه های این شهر است توجه شود و در اولویت قرار گیرد.


محمدی از مسئولان استانی و شهرستانی خواستار حل مشکلات شهرستان و شهر دهگلان در همه زمینه ها خصوصا کمبود فضای سبز این شهر شد

 

انتهای یپام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد

صندوق بین‌المللی پول از کاهش قابل توجه بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طی این سال داشته‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم‌انداز اقتصاد منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی به بررسی میزان بدهی خارجی 28 کشور منطقه از جمله ایران پرداخته است.

بر اساس محاسبات این نهاد بین‌المللی ایران به همراه الجزایر کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه داشته‌اند.

در این گزارش نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 تنها 1.7 درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به‌جز الجزایر است.

بدهی خارجی ایران در سال 2023 کاهش قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است. در سال 2022 نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی 2.2 درصد اعلام شده بود که بر این اساس این رقم در سال 2023 کاهش 22 درصدی داشته است.

میزان بدهی خارجی الجزایر به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 1.3 درصد گزارش شده است. بحرین با بدهی 201.4 درصدی بدهکارترین کشور خاورمیانه شناخته شده است.

متوسط بدهی کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به کل تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال 2023 برابر با 47.8 درصد برآورد شده است.

نسبت بدهی کشورهای صادرکننده نفت منطقه به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال نیز 42.9 درصد اعلام شده است. بر این اساس متوسط بدهی خارجی منطقه 28 برابر ایران بوده است .

صندوق بین‌المللی پول نسبت بدهی خارجی عربستان به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2023 را 26.6 درصد محاسبه کرده است که 15 برابر بدهی خارجی ایران است. بدهی خارجی امارات متحده عربی نیز معادل 94.7 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری برآورد شده که 55 برابر ایران است.

نسبت بدهی خارجی برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال عبارت است از: آذربایجان 9.8 درصد، عراق 22.8 درصد، کویت 35.8 درصد، عمان 60.3 درصد، مصر 50.1 درصد، گرجستان 71.8 درصد، اردن 84.1 درصد، مراکش 48.8 درصد، پاکستان 40.1 درصد، تاجیکستان 64.7 درصد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود