Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@02:40:23 GMT

تنبیه کارمندان به شیوه چینی: خوراندن آب توالت +عکس

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۸۷۸۵

تنبیه کارمندان به شیوه چینی: خوراندن آب توالت +عکس

‍‍‍‍‍‍


به گزارش جام نیوز، در ویدیویی که به‌تازگی از چین منتشر شده است دیده می‌شود که کارمندان یک شرکت چینی در حال نوشیدن آب از سنگ توالت این شرکت هستند. به گفته رسانه‌های محلی، این تنبیهی است که این شرکت برای برخی از کارمندان خود در نظر گرفته بوده است. این اولین بار نیست که ویدئوها و تصاویری از رفتار تحقیرآمیز کارفرمایان چینی با کارگران و کارمندان خود به عنوان "تنبیه"در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بخش ناظران رادیو فرانسه، در این ویدئوی جدیدی مردی دیده می‌شود که او به وسیله یک لیوان یک بار مصرف آب را سنگ توالت جمع می‌کند و می‌نوشد و سپس دو زن نیز دست به این کار می‌زنند.

 

به نوشته رسانه‌های محلی این افراد کارمندان یک آتلیه عکاسی در "گوانگ‌آن"هستند، شهری در استان سیشوان. یکی از این دو زن در گفتگو با رسانه‌های محلی گفته است که پس از این تنبیه دچار اسهال شده است.

 

یکی از مسوولان این آتلیه عکاسی مدعی شده است که این ویدئو با هدف "تشویق"کارمندان به کار کردن منتشر شده است.

 

پلیس چین، منتشر کننده این ویدئو را بازداشت کرده و در حال تحقیق درباره این پیشامد است.

 

تنبیه: خوردن سبزیجات تلخ

این اولین بار نیست که تصاویری از این دست در چین منتشر می‌شوند. در ژوئیه سال ۲۰۱۶ کارمندان یک کمپانی دیگر چین مجبور شده بودند که گیاهان بدمزه و تلخ را بخورند. آن بار نیز کمپانی مدعی شده بود که هدفش "تشویق"کارمندانش به کار کردن بیشتر بوده است.

 

 

 

لینک دانلود

یک ماه پیش بود که برخی از کارمندان یک بانک نیز روی سن رفته و چوب خورده بودند، این بار علت عدم کارآمدی آنها عنوان شده بودند.

 

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ نیز کارمندان یک رستوران مجبور شده بودند تا در برابر صاحب رستوران سجده کنند و فریاد بزنند: "سپاسگزارم برای شغل"

 


 


همچنین در ژانویه سال ۲۰۱۵ کارمندان یک کمپانی دیگر مجبور شده بودند به مدت شصت دقیقه روی یک پل زانو بزنند چرا که نتوانسته بودند کارشان را در مدت پیش‌بینی شده به پایان برسانند.


«چین جامعه‌ای بسیار سختگیر است»

ژان فرانسوا دی مگلیو رییس مرکز تحقیقات آسیای مرکزی در پاریس: به شکل سنتی جامعه چین بسیار سختگیر است و به شدت نیز میزان رقابت در آنجا در همه زمینه‌ها به خصوص در مدارس و بخش خدمات بالاست. به دلایل مختلف از جمله جمعیت بالا استانداردها با چیزی که ما در غرب داریم متفاوت است.
   

همچنین ایده "مدیریت"به شکل مدرن آن پدیده‌ای نو در چین است و شرکت‌ها و سازمان‌ها همچنان به شکل سنتی مدیریت می‌شوند.

 

نسل جوان کمتر زیر بار حرف زور می‌رود

 

شویان لی بنیان‌گذار یک شرکت مشاوره در حوزه تجارت چین-فرانسه است: بر اساس چند ویدئو نمی‌شود یک اظهار نظر کلی درباره فضای کاری در چین کرد اما به هر حال سلسله مراتب در چین همچنان بسیار مهم است. در ذهنیت چینی کارگر حق ندارد دستورهای کارفرما را به هیچ شکلی مورد سؤال قرار دهد.

 

اما این وضعیت در حال تغییر است. نسلی که در دهه ۹۰ به دنیا آمده‌اند راحت‌تر شغلشان را به دلیل بدرفتاری کارفرما ترک می‌کنند و کمتر زیر بار زور می‌روند. این مسئله از یک سو به دلیل وجود فرصت‌های شغلی بیشتر است و از سوی دیگر اینکه آنها بیشتر روی حمایت خانواده خود می‌توانند حساب کنند.

 

در رفتارهای زشت و نامناسب برخی کارفرمایان چینی شکی نیست اما کشورهای غربی دارای قدرت سیاسی و اقتصادی نیز با انتشار چنین گزارش هایی بیشتر به دنبال بدنام کردن رقیب قدرتمندی مثل چین ا قدرت رسانه ای خود هستند.

 

 

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در گرفتن ارز مسافرتی در بله! / متقاضیان ارز مسافرتی تنبیه می شوند؟ / اطلاعاتی که بعضی بانک ها به متقاضیان نمی گویند!

به گزارش جماران، دریافت ارز مسافرتی با وضعیت جدید، یکی از چالش های بعضی از اقشار مردم در روزهای پایانی سال شده است.

برنامه ای که دولت با وجود شرایط تحریمی و محدودیت های ارزی، از اواسط اسفند حجم دوبرابری پیدا کرد و همین کافی بود تا عده ای از کارشناسان لب به انتقاد از این سیاست شبه رانتی گشوده تا شاید جلوی اتلاف سرمایه های ارزی کشور با این سیاست را بگیرند. حال اینکه تصمیم گیرندگان اصلی چه هدف پنهان و آشکاری از این برنامه داشتند بماند!

مصرف این ارز که مشخص نیست پرداخت آن به کسانی که توانایی خریدش را دارند، اختلاف قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومنی با بازار آزاد دارد، فقط یک سفر خارجی تفریحی رایگان یا ارزان قیمت را رقم می زند.

اما در این بین حتی بعضی متقاضیان دریافت ارز مسافرتی هم انتقادهایی به مقررات و محدودیت های اعمال شده آن داشته و تلویحا معتقدند، بعضی بانک ها در اجرای قوانین مصوب مربوطه کم کاری داشته و تلویحا سیاست ریزش متقاضیان را اجرا می کنند، حال آنکه باعث ضرر و زیان مردم می شوند.

یکی از مخاطبان جماران با ارایه مستنداتی، روایتی را از  اتفاقی که در روزهای گذشته برای او و برخی متقاضیان افتاده روایت می کند:

" پرداخت نکردن ارز مسافرتی به مسافران 12 تا 18 سال خلاف واقع گویی ای بیش نیست که اپلیکیشن بله، وابسته به بانک ملی با اعلام آن به مشتریان خود تلاش می کند، برخی از مسافران را از صف دریافت ارز حذف کنند. 

از سوی دیگر ظاهرا بانک ملی و پیام رسان بله وابسته به این بانک دولتی، عملا این را به ذهن متبادر می سازد که آنها با تغییر مکرر مقررات فروش ارز مسافرتی، گویی تلاش می کنند برخی دیگر از مسافران از دریافت ارز مسافرتی محروم و آن‌ها را در آستانه سفر نوروزی خود تنبیه کنند!

در حالی پیام رسان بانک ملی از ارائه ارز به افراد در فاصله سنی 12 تا 18 سال خودداری می کند، که در مقررات بانک مرکزی امکان ارائه ارز به این رده سنی وجود دارد و مسافران می توانند با مراجعه حضوری به شعب بانک ملت و ثبت نام فرزندان سنین 12 تا 18 اقدام به اخذ ارز مسافرتی برای این سنین نمایند. "

اما بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار جماران، بانک ملت 26 اسفند ماه 1403 با ثبت نام افراد 16 تا 18 سال در سامانه سنا اقدام به فروش ارز به این اشخاص کرده که این نشان می دهد ادعاهای پشتیبانی "بله"، مبنی بر دستور بانک مرکزی در خصوص عدم پرداخت ارز مسافرتی برای این رنج سنی خلاف واقع گویی ای بیش نیست!

گفتنی است ثبت نام اشخاص 12 تا 16 سال در سامانه سنا از طریق شعب ارزی بانک ملت صورت می گیرد و مسافران تنها باید اسناد و مدارک خواسته شده را به بانک تحویل دهند. مسافران حتی در روز پرواز خود موفق به خرید ارز می شوند. هرچند به ویژه با توجه به نوسان سیاست ها و مقررات فروش ارز مسافرتی هرگز نباید به این موضوع اعتماد کرد.

این مخاطب در ادامه گزارش ارسالی خود می نویسد: " در تماس های مکرر با پشتیبانی بله، اپراتور این نرم افزار وابسته به بانک ملی مدعی شد که عدم پرداخت ارز به اشخاص سنین 12 تا 16 سال، مقررات بانک مرکزی است و هیچ بانکی به این اشخاص ارز مسافرتی پرداخت نمی کند. 

پشتیبانی پیام رسان دولتی بله در پاسخ به این پرسش که این اپلیکیشن چرا درباره عملکرد دیگر بانک ها و بانک مرکزی خلاف واقع گویی می کند، اعلام کرد: به ما گفته اند که این گونه پاسخ دهیم! 

پیام رسان دولتی بله انگار برای تنبیه مسافران و حذف آن ها در آستانه عید نورز به این اقدام اکتفا نمی کند و در حالی که تا چند روز پیش امکان خرید ارز به صورت شبانه روزی از بله وجود داشت، به یکباره بله فروش ارز در روزهای تعطیل را متوقف کرد!

 پیام رسان بله همچنین ساعات کار خود را محدود کرد و فروش ارز 24 ساعته را به ساعات 7 تا 16 تغییر داده که باعث شده دیگر مسافرانی که به امید دریافت ارز مسافرتی اقدام به خرید تور و بلیط هوایی کرده بودند، از دریافت ارز مسافرتی محروم شوند.

تا چند روز پیش مسافران می توانستند هفت روز قبل از سفر اقدام به خرید ارز مسافرتی کنند، پیام رسان بانک ملی بدون اعلام عمومی به یکباره خرید را به سه روز قبل از تاریخ پرواز تغییر داد. 

در پی رفتار سامانه بله، این شائبه برای متقاضیان ارز مسافرتی بوجود آمده که گویا آنها مجری سیاست بی اعتمادی در پروسه خرید ارز مسافرتی تبدیل شده اند که طبیعتا می تواند لطمات بزرگی به وجهه اعتباری این سامانه دولتی بزند.

به گزارش جماران، در عین حال مشخص نیست چرا بانک مرکزی و بانک ملی از ارائه رسمی مقررات و سازوکارهای فروش ارز دولتی به طور شفاف خودداری می کنند! که باعث شود دریافت اطلاعات تنها از طریق تماس با پشتیبانی بانک ملی و دیگر بانک  های مجری فروش ارز مسافرتی قابل دستیابی باشد؟!

مادامی که بانک ها از انتشار اخبار و مقررات رسمی فروش ارز مسافرتی خودداری می کنند و به صورت لحظه ای این مقررات را تغییر می دهند، مسافران باید با تماس با 02183386 مرکز پاسخ گویی شرکت پارس تکنولوژی سداد (پشتیبانی پیام رسان بله) به صورت لحظه ای مقررات بی ثبات این پیام رسان دولتی را بررسی کنند. چرا که بنا به اخبار مستند ارسالی مخاطبان این اپلیکیشن فعلا در این ایام نشان داده که به صورت لحظه ای با تغییر مقررات فروش ارز سیاست حذف برخی از خریداران، انگار به دنبال تنبیه آنان بوده یا با زبان بی زبانی می خواهد بگوید: " دوست نداریم به شما ارز مسافرتی بدهیم! "

اکنون بسیاری از مسافران که به دلیل کثرت اشتغالات روزهای پایانی سال، خرید خود را به روز پایانی سفر خود موکول کرده بودند، در روزهای تعطیل از خرید ارز باز ماندند.

جالب است که پیام رسان دولتی بله در روزهای پیشین حتی به کاربران خود اعلام نمی کرد کسانی که از پرداخت ارز در روزهای تعطیل باز می مانند می توانند از شعب کشیک ارزی بانک ملی اقدام به خرید ارز کنند. و بسیاری از مسافران گمان می کردند که این فرصت به کلی از دست رفته است! هر چند یکشنبه گفته شد که شعب کشیک ارزی نیز دیگر خدماتی در این زمینه ارایه نمی دهد.

این در حالی است که پشتیبانی پیام رسان بله، تنها یک روز قبل تر یعنی 26 اسفند اعلام کرده بود که مسافران می توانند در روزهای تعطیل از طریق شعب کشیک بانک ملی اقدام به خرید ارز مسافرتی خود کنند!

این پیام رسان دولتی همچنان از انتشار اخبار و مقررات خود در فروش ارز مسافرتی خودداری کرده و تنها اشخاصی که در صف انتظار طولانی پشتیبانی این اپلیکیشن معطل بمانند می توانند اطلاعاتی که البته فوق العاده لحظه ای هستند را به دست آورند. در این بین متاسفانه برخی از آژانس های مسافرتی هم راهنمایی به مسافران خود ارائه نمی دهند. 

در هر صورت با توجه به رفتار بانک های دیگر، ادعای اپلیکیشن دولتی "بله" متعلق به بانک ملی درباره دستور بانک مرکزی در خصوص عدم فروش ارز به مسافران 12 تا 16 سال خلاف واقع گویی ای بیش نیست و بله هیچ گاه نمی تواند به این پرسش پاسخ دهد که چرا فروش 24 ساعته ارز را به یکباره در برخی از ساعت ها و روزها متوقف می کند یا بازه زمانی آن را از هفت روز به سه روز تغییر می دهد؛ تا مسافرانی پرشمار با بحران مواجه شوند.

بعضی متقاضیان در واکنش هایی عنوان می کنند که اگر سیاست پرداخت ارز مسافرتی سیاستی اشتباه است چرا قبل از آن که هموطنان تور و بلیط های خود را خریداری کنند، رسما این سیاست متوقف نمی شود و به جای توقف آن، این پیام رسان به مجری انتشار اطلاعات خلاف واقع تبدیل می شود تا با محروم کردن برخی از مسافران از این امتیاز، آن ها را از دریافت ارز مسافرتی قانونی محروم کنند!

بی تردید انتظار می رود مقامات دولتی و بانک مرکزی نسبت به برخورد با این پیام رسان که مخاطب عموم مردم است، مسئولیت شناس بوده و ضمن تلاش برای حفظ اعتبار بانک ملی، حتی به طور مثال ارز مسافرانی که از این طریق اقدام کرده و به دلیل بعضی بی ثباتی و خلاف واقع گویی ها از دریافت ارز مسافرتی خود محروم شده اند را بعد از انجام سفر آن ها بپردازد.

واقعیت این است، بسیاری از مسافرانی که به امید دریافت ارز مسافرتی بعضا با قرض یا وام، اقدام به خرید تور و بلیط کرده اند در صورت عدم دریافت این ارز هرگز قادر به پرداخت هزینه های سفر خود نیستند و با بحران های بزرگی مالی مواجه می شوند.

همانطور که گفته شد دولت هیچ الزامی برای پرداخت این ارز ندارد و در صورت محدودیت منابع می تواند، قبل از آنکه مسافران اقدام به خرید تور و بلیط کنند، این سیاست را متوقف کند اما به نظر می رسد عدم اعتماد به پیام رسان بله تنها راه حل برای مسافرانی است که به امید دریافت ارز مسافرتی اقدام به خرید تور و بلیط سفرهای خارجی کرده اند.

 

نکات مهم درباره دریافت ارز مسافرتی  

1.اگر همچنان می خواهید از طریق پیام رسان بله اقدام به خرید ارز مسافرتی کنید، در اولین اقدام با شماره 02183386 مرکز پاسخ گویی شرکت پارس تکنولوژی سداد تماس بگیرید و با پشتیبانی پیام رسان بله تماس حاصل کنید. اما هرگز به اطلاعات ارائه شده به طور کلی اعتماد نکنید. اطلاعات این پیام رسان تنها در مورد سیاست های فروش این پیام رسان، آن هم تا اطلاع ثانوی قابل اعتماد است، و هر لحظه امکان تغییر سیاست ها وجود دارد؛ لذا در اولین ساعاتی که امکان خرید ارز را پیدا کردید اقدام به خرید ارز مسافرتی خود کنید. 

2. همچنین توجه کنید در حال حاضر در اپلیکیشن بله تنها از سه روز قبل از تاریخ پرواز امکان خرید ارز وجود دارد. در اپلیکیشن بله تنها در ساعات 7 تا 16 امکان خرید ارز را دارید. در همان اولین ساعات اقدام کنید.

3. برای خرید ارز برای سنین 12 تا 16 سال در اولین ساعات روز به شعب ارزی بانک ملت مراجعه کنید و هرگز به ادعای خلاف این موضوع اعتماد نکنید.

4. موجودی شما برای خرید ارز باید در حسابی که خودتان در همان بانک دارید، وجود داشته باشد.

دیگر خبرها

  • خودرو‌های چینی هوشمند و ارزان در راه است
  • خودروهای چینی هوشمند و ارزان در راه است
  • اختلال در گرفتن ارز مسافرتی در بله! / متقاضیان ارز مسافرتی تنبیه می شوند؟ / اطلاعاتی که بعضی بانک ها به متقاضیان نمی گویند!
  • شیوه جدید کلاهبرداری با ساخت فیلم جعلی ضرب و جرح | انهدام یک شرکت هرمی در مرکز تهران
  • تقدیر فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان
  • ◄ تریلی های چینی ارزان در ایران؛ 6 مدل از 3 میلیارد به بالا (تصاویر)
  • تمیز کردن سرویس بهداشتی در خانه تکانی با اصولی ترین روش ها
  • تبعید طارمی به نیمکت؛ پورتو مهدی را تنبیه کرده؟!
  • مونتاژ اولین قطار بدون راهبر در مترو ترکیه
  • افزایش استفاده از تراشه‌های بومی در خودروهای برقی چینی