Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه بررسی زیرساخت های مرز سومار افزود: با رسمی شدن مرز سومار می توان از منابع ملی برای تکمیل و توسعه این بازارچه استفاده کرد بنابراین رسمی شدن بازارچه مرزی سومار باید اولین و مهمترین هدف برای توسعه آن باشد.
او گفت: مرز سومار کوتاهترین مرز کشور به بغداد مرکز عراق است و ظرف یک سال گذشته صادرات کالا از این مرز روند صعودی داشته که این فرصت خوب و عالی برای توسعه منطقه و استان کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازوند با بیان اینکه نباید در توسعه بازارچه فرصت سوزی کنیم، گفت: احداث جاده، تامین روشنایی، استراحتگاه، پایگاه بهداشتی، خدمات اینترنتی، تلفن همراه، خدمات گمرکی، تامین آب و امنیت ابتدایی ترین زیر ساخت ها برای توسعه آن است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نیز در ابتدای این جلسه گفت: احداث جاده ترانزیتی با کیفیت بزرگترین پروژه توسعه مرز سومار در کنار رسمی شدن آن دانست و گفت: با رسمی شدن مرز سومار می توانیم بسیاری از منابع مالی توسعه آن را از منابع ملی تامین کنیم.
به گفته او، بازارچه سومار در مرحله اول 19 و نیم هکتار و در مرحله دوم 34 هکتار توسعه با 500 متر زیربنای اداری پیش بینی شده است.
رحیمی، با بیان اینکه این بازارچه به غیر از جاده، تامین برق، خطوط ارتباطی تلفن همراه و اینترنتی، به تامین آب شرب نیز نیاز دارد، گفت: برای تامین آب بهداشتی مشکلی وجود ندارد و شبکه های توزیع آب آن به طول شش کیلومتر ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از منابع درآمدی پیله وری گمرک پرویزخان برای ایجاد زیرساخت های مرز سومار اختصاص یافته، گفت: تاکنون 150 میلیارد ریال هزینه زیرساخت های این مرز شده و 50 میلیارد ریال دیگر نیز برای این مرز مصوب شده است.
به گفته او، مرز سومار به دلیل نزدیکی به بغداد ظرفیت و پتانسیل بالایی برای توسعه صادرات دارد، گفت: در سال جاری با وجود اینکه مرزهای دیگر به عراق با مشکل مواجه بودند اما مرز سومار 2 برابر آنها صادرات کالا داشته است.
در پایان این جلسه مصوب شد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، ظرف 45 روز برنامه های کوتاه مدت ضربتی، میان مدت تا پایان سال جاری و بلند مدت تا پایان سال 97 را برای احداث زیرساخت های مرز سومار فراهم کند.
بخش سومار در 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده که تا بغداد 140 کیلومتر فاصله دارد.
مرز سومار در سال 94، فعالیت خود را آغاز شد و هم اکنون با صادرات 100 میلیون دلار کالا در ماه یکی از بهترین گزینه های صادرات کالا از کشورمان به عراق است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت ورود کرده و کالاهای مازاد را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کند.

ایران در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به خودکفایی رسیده و در این زمینه می‌تواند درآمدزایی ارزی داشته باشد. ظرفیت کشور در تولید گوشت مرغ سالانه ۳ میلیون تن بوده که این آمار ضمن تأمین داخل می‌تواند بازار صادراتی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ورود محصولات کشاورزی بر بازارهای جهانی گفته، وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است. بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

علی ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست. به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است. در دنیا صادرات مورد حمایت دولت‌ها بوده و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد. این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

تلاش برای بازار سازی

قیمت هر کیلو گرم مرغ سال گذشته ۷۳ هزار تومان تعیین شد که این عدد بین ۷۸ تا ۹۵ هزار تومان در نوسان بود. در مقطعی با کاهش حجم جوجه‌ریزی قیمت گوشت مرغ به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسید که با ورود وزارت جهاد کشاورزی و رساندن جوجه‌ریزی به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه آرامش به بازار گوشت مرغ بازگشت.

در حال حاضر هنوز قیمت جدید تعیین نشده و هر کیلو گرم گوشت مرغ به مبلغ ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال در حال خدمات رسانی به زنجیره مرغداری کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، صنعت مرغداری ایران وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی با مرغداران هستیم. زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتر، تولید انجام شود.

‌حسین شیرزاد نسبت به جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد از سطح بازار عنوان کرده، در حال حاضر شرکت‌ها و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و شرکت پشتیبانی امور دام با تمام ظرفیت متعهد به خرید مرغ است؛ به طوری که در یک ماه گذشته رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن رقم خورده است. در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

گفتنی است؛ امسال واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شده و تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

حسین شیرزاد تاکید دارد، صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. قطعاً باید کریدورهای صادراتی فعال شود و صادرات موفق وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم.

در این زمینه ضروری است تعداد کشتارگاه‌ها متناسب سازی شده و مدیریت صادرات مرغ به لحاظ کیفی تقویت شود. ‌

کد خبر 6089725 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم