Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، حزب سوسیال دموکرات آلمان که بعد از پیروزی اخیر در انتخابات ایالتی نیدرزاکسن و پیشی گرفتن از حزب دموکرات مسیحی در این انتخابات روحیه دوباره ای گرفته است طرح برگزاری انتخابات مجدد در صورت شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا( ائتلاف احزاب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 حزب دموکرات مسیحی در انتخابات ایالتی نیدرزاکسن که چندی پیش برگزار شد از حزب سوسیال دموکرات عقب مانده و با کسب 33.6 درصد آراء بدترین نتیجه خود در تقریبا 60 سال گذشته را بدست آورد. سوسیال دموکرات ها در این انتخابات با کسب 36.9 درصد آراء پیروز شدند.

این پیروزی در حالی برای حزب سوسیال دموکرات رقم خورد که در انتخابات پارلمانی اخیر در آلمان که در 24 سپتامبر برگزار شد احزاب بزرگ متحد مسیحی شکست سختی خورده و با ریزش آراء بسیار بالایی نسبت به دور قبل مواجه شدند و حزب راست افراطی جایگزینی برای آلمان هم برای اولین بار با کسب بیش از 12 درصد آراء به پارلمان راه یافت.

در این انتخابات حزب مرکل قدرتمندترین حزب شده و البته با کسب 32.9 درصد آراء ضعیف ترین نتیجه خود از سال 1949 را به دست آورد. سوسیال دموکرات ها هم که شکست سختی را متحمل شده بودند اعلام کردند که دیگر در دولت ائتلافی مشارکت نکرده و می خواهند به اپوزیسیون بپیوندند.

بنابرین تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا در آلمان تنها گزینه پیش روی مرکل است و مذاکرات درباره آن همچنان ادامه دارد و احتمالا تا اواخر سال جاری میلادی ادامه یافته و یا حتی به سال جدید میلادی هم کشانده شود.

با شروع مذاکرات درباره تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا زمزمه تشدید اختلافات در بین احزاب در رسانه های آلمان شنیده می شود.

در چنین شرایطی حزب سوسیال دموکرات که خود را در شرایطی بهتری نسبت به دوران بعد از برگزاری نوزدهمین انتخابات پارلمانی می بیند طرح برگزاری انتخابات مجدد را ارائه داده است.

"مارتین شولتز"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان و رقیب مرکل در انتخابات پارلمانی آلمان در سخنانی اظهار داشته است که در صورت شکست ائتلاف موسوم به جامائیکا باید انتخابات مجدد برگزار شود.

شولتز بار دیگر تاکید کرد که ما دیگر در یک ائتلاف بزرگ همراه با احزاب متحد مسیحی وارد نمی شویم و اگر مذاکرات تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا شکست بخورد باید انتخابات مجدد برگزار شود و مسئولیت این شکست را باید خانم مرکل، رئیس حزب سوسیال مسیحی، رئیس حزب لیبرال دموکرات و رئیس سبزها تقبل کنند.

رئیس حزب سوسیال دموکرات در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که ما تصمیم داریم با در نظر گرفتن همه عواقب مربوطه وارد اپوزیسیون شویم.

وی با اشاره به اختلافاتی که بین احزاب دولت ائتلافی آینده وجود دارد پیش بینی کرد که ائتلاف احزاب متحد مسیحی، لیبرال دموکرات ها و سبزها موسوم به جامائیکا برای جمهوری فدرال آلمان دردناک باشد.
مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا روز پنج شنبه به دلیل مواضع مختلف احزاب بخصوص در مسئله سیاست پناهندگان و آب و هوا گرفتار بن بست سختی شد و مذاکرات درباره این دو موضوع به بعد موکول شد. این مذاکرات باید هفته آینده در پیش گرفته شود.

مارتین شولتز در بخش دیگری از سخنان خود از اصلاحات گسترده در حزب خود خبر داده و گفت: این مسئله مطرح است که به بررسی بدترین نتیجه بدست آمده برای حزب خود در دوران بعد از جنگ بپردازیم.

بهر حال مذاکرات دولت ائتلافی در آلمان جریان دارد و حزب سوسیال دموکرات که زخم بدی از انتخابات پارلمانی خورده است از هر فرصتی استفاده می کند تا موفقیت حزب رقیب را ناچیز شمرده و شاید بتواند انتخاباتی مجدد را رقم زده و دوباره شانس حزب خود را در عرصه انتخاباتی دیگر به آزمایش بگذارد.

البته با توجه به توافق احزاب متحد مسیحی بر سر مسئله پناهندگان ماه ها بعد از مناقشاتی سخت که قبل از شروع مذاکرات رسمی انجام گرفت، به نظر می رسد مرکل تمام تلاش خود را خواهد کرد تا ائتلاف موسوم به جامائیکا با تمام فراز و نشیب هایش شکل گیرد.

مرکل نیز چندی پیش تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ در کشورش را در شرایط فعلی ممکن ندانسته و ابراز خوش بینی کرد که ائتلاف موسوم به جامائیکا هیچ جایگزینی نداشته و شکل می گیرد.

منبع:تسنیم
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کشور فلسطین توسط اکثر کشورهای عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

وزارت خارجه جامائیکا در بیانیه ای اعلام کرد: "دولت جامائیکا تصمیم گرفته است کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد".

وزیر امور خارجه این کشور، کامینا جانسون اسمیت اعلام کرد جامائیکا همچنان از راه حل دو کشوری برای "حل و فصل مناقشه" حمایت می کند. وی خاطرنشان کرد که جامائیکا از آتش بس در نوار غزه و آزادی گروگان های ربوده شده توسط جنبش فلسطینی حماس در ۷ اکتبر سال گذشته حمایت می کند.

مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را در نظر گرفت، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.

کد خبر 847035 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین جامائیکا

دیگر خبرها

  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود