Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - علیرضا زاهدیان روز یکشنبه اظهار کرد: در دوره قبل سرشماری ( نفوس و مسکن سال 90) سالیانه 930 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده می شد که این تعداد در سال 95 به 950 هزار نفر در سال افزایش یافته و نشان می دهد روند سریع کاهش جمعیت در کشور کندتر شده است.

** 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد
وی تاکید کرد: در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 مشخص شد که در کشور بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، مشخص شدن این تعداد واحد مسکن خالی در کشور یکی از مشکلات مهم حوزه مسکن محسوب می شود و مسئولان باید به این امر توجه کنند.
زاهدیان یادآور شد: در این سرشماری مشخص شد که بیش از 2 میلیون اقامتگاه دوم نیز در کشور وجود دارد که باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

** کاهش نرخ بیکاری در کشور
معاون مرکز آمار ایران با استناد به آمارهای استخراج شده جدید گفت: نرخ بیکاری در سال 95 حدود 12.6 درصد بود ولی طبق آخرین آمارگیری از نیروی کار این نرخ به 11.5 درصد رسیده است.
(طرح آمارگیری نیروی کار هر سه ماه یک بار انجام می شود و نتایج خوبی از این آمارگیری بدست می آید و نشان می دهد طرح های اشتغالزایی اجرا شده در کشور موفق بوده است)

** ازدواج و مهاجرت
زاهدیان در خصوص وضعیت ازدواج در کشور افزود: این سرشماری نشان داد که ازدواج در کشور بر خلاف دیگر جوامع از وضعیت بهتری برخوردار است اما تغییراتی در آن صورت گرفته است.
معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران تاکید کرد: در این سرشماری (سال 95) مشخص شد که سن ازدواج مردان در کشور به 28 سال افزایش پیدا کرده است.
وی در خصوص مشکل دیگر جمعیتی در کشور یعنی مهاجرت بین استانی، یادآور شد: مهاجرت به استان ها بویژه کلان شهرها از دیگر مشکلات این حوزه است.
**
نخستین سرشماری ایران در سال 1335 برگزار و از همان سال دوره به صورت 10 ساله و دوره های هفتم 1390 و هشتم 1395 به صورت پنج ساله برنامه ریزی شد و دولت تدبیر و امید به منظور کاربردی کردن این اطلاعات با استانداردهای بین المللی مصوبه اجرای 10 ساله آن را مجددا اجرایی کرد تا نهمین دوره سرشماری به 1405 موکول شود.
معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران روز شنبه برای شرکت در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی به استان کردستان سفر کرده بود.
یکم آبان ماه به نام روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب