Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس فراکسيون ايثارگران مجلس شوراي اسلامي گفت: 20 هزار فرزند ايثارگر تا پايان سال از قانون مربوط به کسر خدمت بهره‌مند مي‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، در اواخر سال 95، در جريان بررسي و تصويب قانون برنامه ششم توسعه، بندهاي مربوط به ايثارگران چندين بار بين کميسيون تلفيق و صحن علني دست به دست شد؛ سرانجام بندهايي مرتبط با ايثارگران در قانون برنامه ششم توسعه با اصلاحات و ملاحظات بسيار به تصويب رسيد، يکي از مهم‌ترين بندهاي اين بخش مرتبط با کسر خدمت سربازي فرزندان ايثارگر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بند 11 ماده 103 قانون برنامه ششم توسعه، فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازاي هرماه حضور، يک ماه کسر خدمت از نظام وظيفه، فرزندان آزادگان به ازاي هرماه اسارت، يک ماه کسر خدمت از نظام وظيفه و فرزندان جانبازان به ازاي هردرصد جانبازي، از يک ماه کسر خدمت از نظام وظيفه برخوردار مي‌شوند.
اين ماده مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفت و مجلس براي رفع ايراد شورا، اذن فرماندهي کل قوا را در ابتداي ماده قرار داد.
اواخر تير ماه سال جاري فرمان اجراي قانون برنامه ششم صادر شد؛ اين امر در شرايطي بود که بخش مربوط به کسري خدمت ايثارگران در قانون برنامه ششم، کماکان در هاله‌اي از ابهام بود.
سردار موسي کمالي رئيس اداره سرمايه انساني ستاد کل نيروهاي مسلح، بعد از ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه گفت که مصوبه کسر خدمت فرزندان ايثارگر در برنامه ششم توسعه،به اين سبب تعيين تکليف نشده که نيازمند اقدام کارشناسي است.
پس از آن، جلسه‌اي ميان فراکسيون ايثارگران مجلس با مسئولان ستاد کل نيروهاي مسلح به منظور تعيين تکليف مصوبه کسر خدمت فرزندان ايثارگر در برنامه ششم برگزار شد؛ آنطور که حسن نوروزي رئيس فراکسيون ايثارگران مجلس اعلام کرد در جلسه مزبور،مسئولان ستاد کل نيروهاي مسلح چنين مطرح کردند که با اجراي مصوبه کسر خدمت فرزندان ايثارگر به دليل معافيت يا کسر خدمت تعداد بسياري از فرزندان ايثارگر، پادگان‌ها خالي از سرباز خواهد شد. در همان جلسه مسئولان ستاد کل خواستار تهيه ليستي از مشمولين اين قانون شدند.
مسئولان ستاد کل نيروهاي مسلح بر اين باور هستند که مشمولان قانون کسر خدمت فرزندان ايثارگر به 70 هزار نفر هم مي‌رسند؛ اما فراکسيون ايثارگران مجلس اين آمار را قبول ندارند و معتقدند آمار مشمولان قانون فوق‌الذکر به مراتب کمتر از ميزان ارائه شده از جانب ستاد کل است و به 15 الي 20 هزار نفر مي‌رسد.
ششم شهريور ماه ، اعضاي فراکسيون ايثارگران مجلس جلسه‌اي با محوريت قانون کسر خدمت سربازي فرزندان ايثارگر با وزير دفاع برگزار کردند.
در اواسط شهريور ماه نيز پس از نامه جمعي از نمايندگان به هيئت رئيسه مجلس و برگزاري جلسات فراکسيون ايثارگران با رئيس مجلس، جلسه‌اي ميان مسئولان ستاد کل نيروهاي مسلح و نمايندگان مجلس جهت بررسي علل مخالفت ستاد کل با اجراي قانون کسر خدمت فرزندان ايثارگر، برگزار شد.
در اين جلسه، مسئولان ستاد کل نيروهاي مسلح با اجراي قانون خريد و کسر خدمت سربازي فرزندان ايثارگر مخالفت کردند و اعلام داشتند که اين قانون بايد به نوعي اصلاح شود که به جاي يک ماه کسر خدمت به ازاي يک ماه حضوردر جبهه يا اسارت 9 روز خدمت کسر شود.
در همان جلسه، مسئولان ستاد کل اعلام داشتند که نامه‌اي در رابطه با قانون کسر خدمت فرزندان ايثارگران و دلايل امکان ناپذير بودن اجراي آن، به محضر مقام معظم رهبري ارائه کرده‌اند و معظم له فرموده‌اند موضوع را حل کنيد. اما به گفته رئيس فراکسيون ايثارگران مجلس، مسئولان ستاد کل، حل موضوع را منوط به اصلاح قانون از جانب مجلس کرده‌اند.
هفته دوم مهرماه «امير خجسته» عضو فراکسيون ايثارگران از ارسال نامه‌اي از جانب نمايندگان مجلس به محضر مقام معظم رهبري خبر داد؛ نامه‌اي که در حمايت از فرزندان ايثارگران به منظور اجراي قانون کسر خدمت سربازي وفق بند (د) ماده 88 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه، نگاشته شده بود.
روز دوشنبه هفدهم مهرماه، جلسه‌اي ميان علي لاريجاني رئيس مجلس و سرلشکر باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح پيرامون تعيين تکليف قانون کسر خدمت فرزندان ايثارگر برگزار شد؛حسن نوروزي رئيس فراکسيون ايثارگران مجلس در خصوص محتواي اين جلسه گفت که «در اين جلسه سه موضوع کسر خدمت فرزندان ايثارگران، اخذ گواهينامه بدون کارت پايان خدمت و اجرايي شدن بندي از قانون بودجه درباره خريد خدمت سربازي مورد بررسي قرار گرفت که در نهايت سرلشکر باقري قول مساعد براي اجرايي کردن اين موارد در آينده نزديک را دادند».
همچنين دفتر رئيس مجلس شوراي اسلامي، پيرامون اين جلسه اطلاعيه اي صادر کرد ودر آن متذکر شد که براي چگونگي اجراي بند (د) ماده 88 قانون برنامه 5ساله ششم توسعه جلسه ‌اي به رياست علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و با حضور سردار سرلشکر محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به همراه چند نفر از مسئولان ستاد کل و نمايندگان مجلس از جمله آقايان نوروزي، اميرآبادي و جعفرزاده ايمن آبادي در روز دوشنبه 17 مهرماه در دفتر رئيس مجلس شوراي اسلامي تشکيل شد که پس از بررسي جوانب گوناگون اين موضوعات مقرر گرديد:
1- با توجه به تأکيد قانون گذار بر رعايت مصالح و نيازهاي نيروهاي مسلح مقرر گرديد، حداکثر 20 هزار نفر از مشمولان بند (د) ماده 88 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه در طول برنامه سالانه بر اساس بالاترين درصد و سهم جانبازي، آزادگي و رزمندگي که در اين قانون مشخص گرديده از معافيت‌هاي مقرر در آن بهره‌مند گردند.
2- بند (5) تبصره 11 قانون بودجه سال 96 هر چه سريعتر اجرايي گردد.
3- بند (هـ) ماده 54 قانون بيمه شخص ثالث توسط نيروي انتظامي در اسرع وقت اجرايي گردد.
امروز حجت‌الاسلام حسن نورزي نماينده مرم رباط‌کريم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان با اشاره به آخرين بررسي‌هاي مجلس مبني بر عدم اجراي قانون کسر خدمت فرزندان ايثارگران و مذاکراتي با اين عنوان با اعضاي ستاد کل نيرو‌هاي مسلح، گفت: نشست‌هاي مختلف درباره اجراي اين قانون با مسئولين امر انجام شد و اين نشست‌ها نتايجي را در بر داشت.
رئيس فراکسيون ايثارگران مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: در حال حاضر مقداري تعلل از سوي دوستانمان در ستاد کل نيرو‌هاي مسلح درباره اين قانون و با توجه به مذاکرات انجام شده به چشم مي‌خورد که سعي داريم هر چه سريعتر دليل اين تعلل را بدانيم و آن را برطرف کنيم.
وي با ذکر اين نکته که براي شناسايي متقاضيان درباره اين قانون نياز به ايجاد سايتي نيست، بيان داشت: از ابتدا هم بنا بوده 20 هزار نفر از اين قانون و کسري آن استفاده کنند که متاسفانه درحال حاضرتعلل‌هايي در آن ايجاد شده است که سعي مي‌کنيم با مذاکره اين موارد را حل و فصل کنيم.
اين نماينده مجلس خاطر نشان کرد: پس از رفع مشکلات، قرار است 20 هزار نفر از اين قانون (قانون مربوط به کسر خدمت فرزندان ايثارگر) تا پايان سال بهره‌مند شوند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در سال گذشته برای جامعه ایثارگری گفت: این میزان تسهیلات به ۶۱۶ نفر ازجامعه ایثارگری استان پرداخت شد.

حجت الاسلام داوود میرزایی افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یکهزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

حجت الاسلام میرزایی اظهارکرد: برای یکهزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران پارسال حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن پرداخت و برای ۱۰۲ نفر از ایثارگران هم مناسب سازی شد.

وی گفت: ۴۳۹ نفر نیز پارسال برای حرفه آموزی به مراکز آموزش فنی وحرفه ای معرفی شدند و دو هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر هم حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکلهای ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاههای هنرهای تجسمی، نمایشگاههای کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی افزود: "طرح سپاس" دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی درسال گذشته بود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار شهید، ۲۰ هزار و ۸۸۹ جانباز و دو هزار و ۵۷ آزاده دارد.

دیگر خبرها

  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی