Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@20:48:10 GMT

تولید تراشه 17 کیوبیتی توسط اینتل

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۰۵۵۶

تولید تراشه 17 کیوبیتی توسط اینتل

شرکت اینتل تراشه 17 کیوبیتی را در اختیار مرکز «QuTech» قرار داده است تا آزمایش‌هایی روی این تراشه انجام دهد. این تراشه برای استفاده در کامپیوترهای کوانتومی ساخته شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، اینتل در حال تحویل تراشه‌ محاسبات کوانتومی 17 کیوبیتی به محققان هلندی است تا با استفاده از آن بتوانند عملکرد سامانه محاسباتی خود را بهبود دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تراشه به مرکز QuTech، شریک تحقیقات کوانتومی اینتل، در هلند ارسال شده است. اینتل معتقد است که کیوبیت‌های داخل این تراشه به‌شدت شکننده هستند.

براساس اطلاعات منتشر شده اینتل، هر گونه نویز یا مشاهده غیرعمدی این کیوبیت منجر به از دست رفتن اطلاعات می‌شود. این شکنندگی و ناپایداری کیوبیت‌ها موجب شده تا آنها در دمای 20 میلی‌کلوین کار کنند؛ 250 برابر سردتر از فضای بین ستاره‌ای. براساس اطلاعات منتشر شده توسط اینتل، در این شرایط محیطی، کیوبیت می‌تواند عملکرد عادی خود را داشته باشد.

گروه تحقیقات «CR» در آریزونا اعلام کرده است که این گروه به دنبال کنار زدن محدودیت‌های طراحی این تراشه بوده تا بتوان از آن برای محاسبات کوانتومی استفاده کرد.

این تراشه در ابعاد یک سکه 50 سانتی است و می‌توان با استفاده از آن عملکرد گرمایی کیوبیت را افزایش و میزان تداخل فرکانس رادیویی کیوبیت‌ها را کاهش داد. همچنین این فناوری نسبت به تراشه‌های فعلی می‌تواند 10 تا 100 برابر سیگنال بیشتری به داخل تراشه وارد یا از آن خارج کند. اینتل معتقد است که این فناوری، طراحی و مواد به‌کار رفته در آن می‌تواند برای تولید مدارهای مجتمع کوانتومی استفاده شود؛ مدارهایی که از تراشه‌های سیلیکونی رایج بزرگ‌تر است.
مایکل میبری، از مدیران شرکت اینتل، می‌گوید: «گروه تحقیقات کوانتومی ما از نظر پیشرفت به جایی رسیده است که شریک ما در هلند می‌تواند شبیه‌سازی الگوریتم کوانتومی را روی آن اجرا کند. شرکت اینتل در حال تولید تراشه کیوبیتی برای آزمایش در کارخانه پیشرفته این شرکت است».

این آزمایش روی کیوبیت جدید اینتل به محققان اجازه می‌دهد تا دیدگاه‌های تازه‌ای درباره محاسبات کوانتومی به‌دست آورده و وارد مرحله جدیدی از توسعه شوند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه