Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه کشور بایستی ارتقای سطح علمی و برنامه ریزی جدی برای ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: ملت انقلابی و مومن ما با روی باز آرمان های امام راحل را پذیرفتند و به برکت این بصیرت، امروز ایران اسلامی به عنوان قطب مذهب مقدس تشیع در جهان شناخته می شود، بنابراین روحانیون وظیفه دارند در هر شرایطی پشتیبان این ملت فهیم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: هم اینک که به برکت تلاش ها و مجاهدت های امام راحل در عصر انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم باید بتوانیم اصول و مبانی علوم اسلامی را به بهترین شکل ممکن در جامعه جاری کنیم.

وی بیان کرد: امروز دوستداران مکتب اهل بیت (ع) در تمام نقاط جهان چشم به حوزه های علمیه ایران اسلامی به خصوص حوزه علمیه قم دوخته اند و طلاب حوزه های علمیه کشور باید با اشاعه علوم اسلامی و سیره اهل بیت (ع) در جامعه جهانی، دشمنان نظام اسلامی نا امید کنند.

اعرافی خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه برخاسته از بطن مردم است و طلاب و روحانیون وظیفه دارند با سبک زندگی ساده و اسلامی، به مردم نزدیک شده و نسبت به حل مشکلات جامعه نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اینکه زمانی معارف الهی و اصول اسلام ناب محمدی و همچنین سیره اهل بیت (ع) از قم به همه جهان ارسال شود، پیش از انقلاب اسلامی متصور نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران این اتفاق افتاده و ما باید ضمن شکرگذاری به درگاه خداوند در راستای حفظ این موهبت الهی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی افکار و اندیشه های ضد اسلامی را از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ما تحمیل می کنند بنابر این طلاب و روحانیون وظیفه دارند با تولید محتوا در فضای مجازی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان، گام های اساسی بردارند.

اعرافی تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید اثربخشی خود را در دو سطح داخل و خارج از حوزه های علمیه تقسیم کرده و در داخل حوزه تحقیق، پژوهش و مباحث اسلامی را به بهترین شکل ممکن دنبال کنند و در خارج از حوزه و جامعه نیز داشته های علمی خود را در راستای گسترش معنویت و برقراری ارتباط با جوانان با هدف مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان به کار بگیرند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: طلاب با الگوگیری از سیره اهل بیت (ع) و همچنین علمای بزرگ دینی و فرهنگی از قبیل امام راحل و شهید مطهری باید بتوانند در افکار جوانان تاثیرگذاری و جامعه را به سمت و سوی معنویت هدایت کنند.

وی گفت: روحانیون نه تنها باید خود را به عالی ترین سطوح علوم اسلامی تجهیز کنند، بلکه باید با استفاده از تجهیزات روز دنیا به خصوص در فضای مجازی داشته های علمی خود را بسط داده و نیاز مخاطبان را با مفاهیم علمی و معنوی در شبکه های اجتماعی تامین کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود