Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه گیلان بیان کرد: حدود ۵۸ درصد ورودی دانشجویان امسال دختر و حدود ۴۲ درصد پسر هستند که نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشته است. احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در نشست خبری با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه گیلان اظهار کرد: تعداد افرادی که به ما اعلام‌شده بود برای ثبت‌نام بیش از 5 هزار نفر دانشجو بود که تعداد 4 هزار 500 نفر در 64 رشته مقطع کارشناسی و 166 رشته کارشناسی ارشد و 93 رشته مقطع دکتری در دانشگاه گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضی افزود: علاوه بر مقاطع موجود در دانشگاه، ما مقطع پسا دکتری را هم داریم که از جهات مختلف دسته‌بندی می‌کنیم به‌گونه‌ای که دانشجویان در ده رشته کارشناسی ارشد به‌صورت الکترونیکی و بدون حضور تحصیل می‌کنند و حدود 70 دانشجو خارجی هم در دانشگاه گیلان تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه گیلان بیان کرد: حدود 58 درصد ورودی دانشجویان امسال دختر و حدود 42 درصد پسر هستند که نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشته است.
وی با بیان اینکه باید در تأسیس رشته‌های جدید به نیازهای استان توجه کنیم گفت: ما باید به رشته‌های که در مرزهای دانش تحصیل می‌کنند توجه کنیم البته اغلب رشته‌های ما متناسب با نیازهای استان بوده است و هرکدام از رشته‌ها گرایش‌های مختلفی دارند.
رضی تصریح کرد: در تأسیس رشته‌های جدید باید با برنامه عمل کنیم و در برنامه پنج‌ساله هم تقاضا رشته‌های جدید بررسی‌شده است و حتماً نیازهای استان باید بررسی شود.
رئیس دانشگاه گیلان بابیان اینکه امکان اینکه تمام رشته‌ها در استان باشد نیست گفت: اولویت اول استان رشته گردشگری است که ما باید به این سمت برویم البته بعضی از رشته‌ها موردنیاز هستند اما در اولویت نیستد.
وی گفت: هدف آموزش عالی این است که دانشجویان علاوه بر تحصیل زندگی را یاد بگیرد و در مراحل مختلف از آن بهره ببرند.
استاد ادبیات فارسی دانشگاه گیلان با اذعان به اینکه امکانات رفاهی در دانشگاه‌های دولتی متنوع است بیان کرد: دانشگاه‌های دولتی ملزم هستند که امکانات را برای دانشجوها فراهم کنند و در بحث تغذیه در دانشکده‌های مختلف غذاخوری‌های مختلف داریم و پخت غذاها هم به‌صورت صنعتی بوده و حتی معاونت دانشجویی ما امسال تنوع غذایی ایجاد کردند.
مولف کتاب بیهقی پژوهی در ایران با اشاره به تعداد دانشجویانی که در خوابگاه حضور دارند افزود: 3800 نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان در خوابگاه حضور دارند که از این تعداد 2 هزار 25 نفر دختر و بقیه پسر هستند.
وی بابیان اینکه خوابگاه‌های ما با توجه به تعداد دانشجویان حاضر در آن خیلی وضعیت مناسبی ندارد گفت: دانشجویان غیربومی ما حدود 45 درصد دانشجویان ما هستند که تعداد آن‌ها حدود 8 هزار نفر بوده اما همه آن‌ها تمایل به خوابگاه ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ - دانشگاه بجنورد ( عکس)

به گزارش صدای ایران از جمهوری اسلامی،در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ - دانشگاه بجنورد ( عکس)
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران