Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید نیمه صنعتی جوهرهای تصعیدی کاربردی در صنعت چاپ شیشه، سرامیک، پارچه و... با فناوری نانو شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ امیر رضوانی مقدم، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر و رنگ و مجری طرح گفت: مدتی است که این قابلیت فراهم شده تا بتوان تصویر دلخواه را روی اجسام مصرفی یا تزیینی مدنظر مانند لباس، قاب موبایل، لیوان، پازل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. چاپ کرد؛ این چاپ به طور معمول با استفاده از یک چاپگر رو میزی جوهرافشان و یک پرس حرارتی خیلی کوچک بدون نیاز به دستگاه های چاپ پیشرفته و بزرگ صنعتی انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه این چاپگرها به راحتی در دسترس هستند و جوهرهایی که برای این منظور و داخل کارتریج آنها استفاده می شود جوهر تصعیدی است، افزود: این جوهرها به راحتی توسط چاپگر روی سطح کاغذ چاپ شده و سطح کاغذ روی زمینه نهایی مورد نظر قرار گرفته و توسط پرس حرارتی در مدت زمان چند ثانیه به روی سطح منتقل می شود.
رضوانی مقدم گفت: همه جوهرهای تصعیدی در کشور وارداتی است و قیمت بسیار بالایی دارد به همین علت در این طرح به توانایی تولید این جوهرها در داخل کشور دست یافتیم تا این محصول با کیفیت مناسب و قیمت کمتر در کشور تولید شود.
وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: قابلیت تولید داخل و صادرات کشورهای منطقه، کیفیت رنگی بالا، جلوگیری از گرفتگی هد چاپگر، پایداری بالا و سازگاری با محیط زیست از جمله مزیت های این طرح برای اجرا به شمار می رود.
این محقق عنوان کرد: استفاده از فناوری نانو در ساخت این محصول منجر به تولید جوهر با توزیع اندازه ذرات کم و میانگین اندازه ذرات در مقیاس نانومتری می شود. فناوری نانو باعث پایداری این جوهرها شده که منجر به طول عمر بالا و پایداری طولانی مدت آنها خواهد شد.
رضوانی مقدم با اشاره به کاربردهای جوهرهای تصعیدی گفت: جوهرهای تصعیدی در صنعت چاپ برای چاپ انتقالی توسط یک سطح واسط و اعمال تصویر نهایی توسط پرس حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد عمده این جوهرها در چاپ تصاویر دلخواه روی انواع سطوح پوشاک، سرامیک، شیشه، پلیمر، چوب و کاغذ است.
وی افزود: استفاده از این محصول روز به روز در حال گسترش بوده و زمینه های کاربردی آن اعم از لوازم تزیینی، تبلیغاتی، فرهنگی، هنری و ... وابسته است.
رضوانی مقدم گفت: این محصول در داخل کشور رقیبی ندارد و محصولات مشابه به طور عمده از کشورهای چین و کره جنوبی وارد می شود که قیمت تمام شده آنها برای مشتری زیاد است، به همین علت درصدد آمدیم با فناوری نانو جوهرهای تصعیدی را با قیمت کمتر و با کیفیت بالاتر به دست مصرف کننده برسانیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی از کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه توسط مرزبانان هنگ مرزی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سردار محمد احمدی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک و سریعاً آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که در بخش مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه راننده خودرو از محل متواری شد، گفت: تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 749600

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟